خبرگزاری کار ایران

نگهداری صحیح از خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۱۳۰

آیا تا به حال متوجه شده اید که چه چیزی به ماشین شما کمک می کند به محض زدن کلید استارت/ایست فوراً روشن شود، یا بلافاصله پس از قرار دادن کلید ماشین، جرقه زنی روشن شود. این «باتری خودرو» است که همه چیز را بسیار ساده جلوه می دهد و ماشین را همیشه روشن و روشن نگه می دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در اینجا انرژی الکتریکی مورد نیاز در باتری ذخیره می شود. به طور کلی، در صورت نگهداری خوب، باتری های خودرو حداکثر عمری در حدود 5-7 سال دارند. تعمیر و نگهداری صحیح و به موقع باتری اسپورتیج  نه تنها عمر و کارایی آن را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا از خدمات پرهزینه یا شارژ یدک کش جلوگیری کنید، در کنار این، شما را از خسته شدن باتری در هر زمانی که ممکن است ساعت ها شما را سرگردان نگه دارد، رها می کند. . چک کردن، تمیز کردن و شارژ کردن منظم (در صورت لزوم و در صورت لزوم) می تواند به شما کمک کند تا باتری خودرو را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید

بنابراین فقط نکات ساده و در عین حال بسیار مفیدی را که در زیر ذکر شده است برای نگهداری باتری خودرو دنبال کنید تا باتری ماشین شما بدون مشکل دوام بیاورد.

مرحله 1: محل باتری را پیدا کنید : به طور معمول، باتری های خودرو با یک جعبه پلاستیکی سنگین با دو پایانه عرضه می شوند که سیم های مثبت و منفی (زمین) را به ماشین متصل می کند. از آنجایی که دو پایانه از برنج/سرب ساخته شده‌اند، ممکن است مانند دو انگشتانه به نظر برسند. بسته به ساخت‌های مختلف، دو پایانه ممکن است از دو پیچ رزوه‌دار یا فقط دو سوراخ رزوه‌دار روی جلوی باتری توسان تشکیل شده باشد. برای راحت‌تر کردن کارها، می‌توانید قبل از برداشتن کابل‌ها، روی عکس باتری کلیک کنید، که به شما اطمینان می‌دهد که کابل‌های مثبت و منفی واژگون نشوند.

مرحله 2: سطح آب باتری را بررسی کنید : برای باتری های سلول مرطوب بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، توصیه می شود سطح آب را هر 2-3 ماه یکبار بررسی کنید. به احتمال زیاد، باتری یک باتری سلول مرطوب یا یک باتری مات شیشه ای جذب شده (AGM) خواهد بود. اگر باتری AGM است، سعی نکنید پیچ ​​باتری را باز کنید، زیرا حاوی گاز خطرناک است. در اینجا شما نمی توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید و بهتر است سطح آب را توسط یک متخصص خبره بررسی کنید، اگرچه باتری های مدرن بدون نیاز به تعمیر و نگهداری به سختی به آب نیاز دارند. علاوه بر این، برای باتری‌های سلول مرطوب بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، توصیه می‌شود سطح آب آن را هر دو ماه یکبار بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آب با کف سوراخ شارژ باتری النترا تماس داشته باشد.

درپوش های پرکننده داده شده روی باتری را به دقت بردارید تا سطح آب را به دقت بررسی کنید. برخی از باتری ها درپوش پرکننده ندارند زیرا به گونه ای فرموله شده اند که نیازی به آب ندارند.

اگر احساس کردید سطح مایع پایین است، فقط از آب مقطر برای پر کردن باتری استفاده کنید. با کمک قیف آب را داخل سلول بریزید. مطمئن شوید که بیش از حد پر نکنید. صبورانه منتظر بمانید تا مایع به پایه سوراخ پر کردن مجدد برسد. از پر کردن بیش از حد سوراخ ها خودداری کنید.

مرحله 3: پایانه های باتری را تمیز کنید : برای تمیز کردن پایانه های باتری (هر ۶ تا ۸ ماه یکبار توصیه می شود) به یک برس سیمی و مخلوطی از جوش شیرین و آب مقطر نیاز دارید. ابتدا کانکتورها را با حرکت دادن آنها از یک طرف به سمت دیگر و سپس به آرامی کشیدن آنها از ترمینال باتری هایما اس 7 جدا کنید.

حالا برس سیمی را به صورت خمیری (مخلوط) بمالید و به آرامی انتهای آن را بمالید تا مقداری درخشش را مشاهده کنید و ذرات یا ردهای اسیدی خشک شده را از بین ببرید.

مطمئن شوید که هرگز از پتک لاستیکی برای قرار دادن پایانه های باتری استفاده نکنید. از پخش کننده های ترمینال برای بزرگ کردن دهانه کانکتورهای ترمینال استفاده کنید تا روی پایانه های باتری قرار بگیرند.

مرحله 4: پوشش باتری : به منظور ایجاد مقاومت در برابر دمای بالا، باید باتری اکسنت را با گریس بپوشانید. علاوه بر این، استفاده از گریس همچنین باتری را از خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند.

مرحله 5: بازرسی ولتاژ سلول : هر بار که روغن خودروی خود را تعویض می کنید، مطمئن شوید که ولتاژ سلول را بررسی کرده اید. از مکانیک خود بخواهید که ولتاژ سلول را با تجهیزات تست قابل اعتماد خود آزمایش کند. به طور متوسط، یک باتری کاملاً شارژ شده، شارژی بین 12.5 تا 12.6 ولت نمایش می دهد.

علاوه بر این، پیشنهاد می شود در میان بازدید از مکانیک معمولی خود، خودروی خود را برای تست تست باتری لیفان ایکس 50 به فروشگاه لوازم یدکی خودرو ببرید. فروشنده لوازم یدکی خودرو می تواند ولتاژ را برای شما بررسی کند و حتی می تواند آن را برای شما شارژ کند. به خاطر داشته باشید که باتری هایی که ولتاژ کمتر از 12.5 ولت را نشان می دهند، هرگز نباید تا زمانی که به طور کامل شارژ شوند، آزمایش شوند. اگر باتری کاملاً شارژ نشده باشد، گاهی اوقات، تستر باتری ممکن است "باتری بد" را نشان دهد، حتی اگر باتری کاملا سالم باشد.

مرحله 6: عایق باتری را بررسی کنید : اگر ماشین شما عایق باتری دارد، می توانید آن را بررسی کنید. به منظور جلوگیری از دمای بالای باتری، چندین خودرو مجهز به عایق هایی هستند که به خشک شدن سریع مایعات آن کمک می کند. بنابراین، عایق را برای آسیب دیدگی بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز