خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون وزیر علوم:

فضای شکوفایی استعدادهای نوآور در کشور محدود است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۶۲۸

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در کشور ایده‌ها و استعدادهای نوآور وجود دارد اما زمینه مناسبی برای اجرایی شدن نوآوری وجود ندارد و قوانین دست و پا گیر از جمله موانع پیشرفت در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی صفدری در دومین روز از رویداد تانا که در پارک علم و فناوری استان در حال برگزاری است، گفت: این رویداد که در استان‌های مختلف برگزار می‌شود به ترویج گفتمان نوآورانه کمک کرده و برای حل مشکلات فناورانه در بخش خصوصی و دولتی فرصت مناسبی را فراهم می‌کند.

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تانا به استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی و واحدهای فناور و به‌کارگیری منابع مالی نهادهای مختلف در راستای پاسخ به نیازهای استان کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: رویداد تانا به حل مشکلات و چالش‌های مختلف صنایع و نهادهای مختلف از جمله محیط زیست و شهرداری‌ها کمک می‌کند و از این رو قابل توجه است.

این مسئول بیان کرد: سهم مراکز رشد و فناوری در تولید ناخالص داخلی در سال 1404 باید به چهار درصد برسد، در حال حاضر هم در حوزه نهادی و نوآری در سطح جهان رتبه مناسبی نداریم و در جایگاه 131 قرار داریم و از این رو باید در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادی مانند تانا به شکوفایی نوآوری کمک کرده و با ترویج گفتمان نوآوری در حل مشکلات و چالش‌ها کاربردهای مثبتی را به همراه خواهد داشت.

نخستین رویداد تانا به مدت سه روز در پارک علم و فناوری استان درحال برگزاری است و در آن حدود 130 نیاز فناورانه استان در حوزه‌های مختلف مطرح شده و ایده‌های فناورانه برای حل آن‌ها مطرح خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز