خبرگزاری کار ایران

مسئول پیگیری امور مرکز اسناد استان:

31 هزار برگ سند دولتی به مرکز اسناد قزوین انتقال یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۲۰۶

مسئول پیگیری امور مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین از انتقال 31 هزار و 803 برگ سند با ارزش دولتی به این مرکز در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، زهره ترکمن، با اشاره به اینکه انتقال اسناد دارای ارزش نگهداری به مرکز اسناد ضرورت دارد، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال 31  هزار و 803 برگ سند با ارزش دولتی به این مرکز منتقل شده است.

 مسئول پیگیری امور مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، اظهار کرد: از آنجایی که اسناد ملی در حکم حافظه تاریخی هر ملتی هستند، این مرکز نیز با هدف حفظ و صیانت از هویت تاریخی و پیوست نسلی، اقدام به شناسایی، جمع آوری، انتقال، تنظیم، توصیف، ثبت و بایگانی اسناد دولتی کرده است.

ترکمن با اشاره به جایگاه فرهنگی و سابقه دیوانی منطقه قزوین پرداخت و افزود: در حوزه‌های مختلف اسناد ارزشمند مربوط به قزوین وجود دارد که می‌تواند بستری مناسب برای مطالعات دانشجویان و پژوهشگران باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: امسال همکاری‌های ثمربخشی با دستگاه‌های مختلف دولتی داشته‌ایم که در نتیجه آن با دسترسی کارشناسان مربوطه به اسناد دولتی و ارزشیابی اولیه، هزاران برگ سند با ارزش به این مرکزانتقال یافت تا بعد از تنظیم و توصیف تخصصی، برای همه علاقمندان به ویژه پژوهشگران و دانشجویان قابل استفاده باشند.

مسئول پیگیری امور مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین خاطرنشان کرد: شناسایی و انتقال به موقع اسناد دولتی به مخازن اسناد ملی، جهت پیشگیری از هرگونه آسیب دیدگی را لازم و ضروری برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز