خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

ساماندهی شاهرود و الموت رود در دستور کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۲۸

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین گفت: با همه محدودیت‌های اعتباری در راستای تحول در منطقه الموت و کمک به معیشت روستاییان درصد هستیم با کمک مشاوران و استفاده از ظرفیت‌های مردم منطقه طرح ساماندهی رودخانه‌های شاهرود و الموت رود را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، یدالله ملکی گفت: رودخانه‌های شاهرود و الموت رود با ظرفیت‌های خوبی که دارند می‌تواند فرصت بسیار مناسبی را برای مردم منطقه ایجاد کنند و در حوزه گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: رودخانه‌های موجود در منطقه الموت در صورت ساماندهی می‌تواند به اقتصاد مردم کمک کرده و شرایط کشاورزی و شیلات منطقه را نیز متحول کند.

وی یادآورشد: اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب می‌تواند از حوادث احتمالی ناشی از سیلاب در شرایط تغییر اقلیم نیز پیشگیری کرده و امنیت اجتماعی و اقتصادی منطقه را تقویت کند.

این مسئول بیان کرد: ساماندهی رودخانه‌ها، ایمن سازی و اجرای طرح‌هایی با رویکرد گردشگری و منظرسازی می‌تواند شرایط مساعدی را برای ساکنان محلی ایجاد کرده و ظرفیت‌های گردشگری منطقه را نیز شکوفا کند.

وی یادآورشد: منظر سازی رودخانه شاهرود و الموت رود و توسعه ظرفیت‌های طبیعی رودخانه و ایجاد امکانات لازم با کمک بخش خصوصی برای استفاده تفریحی با رعایت مسائل زیست محیطی می‌تواند به درآمدزایی مردم منطقه، ایجاد اشتغال و تفریحات سالم نیز منجر شود.

ملکی تاکید کرد: در اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های منطقه الموت حتماً به حساسیت‌های محیط زیستی و نیازهای محلی هم توجه خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای این که این طرح با کمترین اشکال در زمان اجرا مواجه شود و در عین حال جامع و کامل باشد و شرایط و نیازهای منطقه را نیز در بر گیرد در همان ابتدای کار از تشکل‌های مردم نهاد به عنوان نمایندگان ساکنان محلی خواسته‌ایم در جلسات کارشناسی حضور داشته باشند و طرح را نقد کنند که خوشبختانه در حال حاضر تشکل مردم نهاد "همیاران توسعه الموت" با حضور کارشناس زبده و با تجربه که سال‌ها در مسند مدیریت‌های مختلف استان بوده‌اند در کنار مشاور طرح قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در پایان افزود: ما در اجرای این طرح بدنبال منفعت نیستیم و نگاه ما کمک به اقتصاد مردم منطقه الموت است و تلاش می کنیم دغدغه معیشت و مشکلات کشاورزی مردم حل شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز