خبرگزاری کار ایران

این واگذاری خصوصی‌سازی نیست، برند فروشی است؛

واعظ آشتیانی: وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی مراقب گرگ‌های در کمین نشسته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۳۳

آیا معنی خصوصی‌سازی این است که هر زمانی ناتوانی در اداره مجموعه‌ای بود یا بیت‌المال را گروهی یا شخصی پایمال کردند، در مصونیت بماند و تاوان سنگین آن را جیب مردم بدهند؟

قائم‌مقام سابق سازمان تربیت‌بدنی گفت: برای پوشش دادن به نقصان هایی که وجود دارد می خواهند استقلال و پرسپولیس را واگذار کنند.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا اظهار داشت: بحثو اگذاری استقلال وپرسپولیس به بخش خصوصی دوباره مطرح شده است. بنده بارها و بارها به این مسئله تاکید کرده‌ام که در استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه به مسائل مالی این ۲ باشگاه حسابرسی نشده و نظارت عالیه بر عملکرد مدیریتی این ۲ باشگاه نبوده و مجامع آنها برگزار نشده، برای پوشش‌ دادن به نقصان‌هایی که وجود دارد می‌خواهند این ۲ باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند در حالی‌که باید مشخص شود مسببان این شرایط چه افرادی بوده‌اند؟ چه کسانی با عثشده‌اند این ۲ باشگاه ظرف ۳ یا ۴ سال گذشته به این روز بیافتند؟

وی افزود: اگر وزارت ورزش و دولت می‌خواهند حسن نیت خود را در این رابطه نشان بدهند ابتدا مسببان این وضعیت را مشخص کنند. اینکه با واگذاری این ۲ باشگاه صورت مسئله را پاک کنیم نه صادقانه است و نه مدبرانه. بدهی‌های میلیاردی این ۲ باشگاه چگونه ایجاد شده؟ چرا تاکنون حسابرسی نکرده‌اند؟ باشگاه‌هایی که چنین بدهی‌های کلانی دارند با چه استدلالی قرار است به فرابورس رفته و به بخش خصوصی واگذار شوند؟ سازمان خصوصی‌سازی با چه استدلالی باشگاهی که میلیاردی بدهی دارد را به مزایده یا… می‌خواهد بگذارد؟ آیا معنی خصوصی‌سازی این است که هر زمانی ناتوانی در اداره مجموعه‌ای بود یا بیت‌المال را گروهی یا شخصی پایمال کردند، در مصونیت بماند و تاوان سنگین آن را جیب مردم بدهند؟

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال اظهار داشت: آیا معنا و مفهوم خصوصی‌سازی موسسات، باشگاه‌ها و… روشنگری برای مردم از بابت وقایعی است که برای این ۲ باشگاه پیش آمده، همان تدبیری است که دولت از آن یاد می‌کند؟ امیدوارم دولت تدبیر و امید با روشنگری و کار کارشناسی و بدور از هر گونه شائبه ابتدا این ۲ باشگاه را به لحاظ مالی و مدیریتی مورد بررسی قرار داده و پس از آن گزارش این بررسی را برای افکار عمومی مشخص کنند. در صورتی که ارزیابی‌های لازمه انجام نگیرد با کدام روش و منطق این ۲ باشگاه بدهکار را می‌خواهید به مزایده گذاشته و بفروشید؟ آیا خریداران مکلف هستند از میزان بدهی‌ها بی‌اطلاع بوده و خرید را انجام دهند؟ آیا حق خریداران نیست که شفاف‌سازی مالی درخصوص عملکرد مالی این ۲ باشگاه ابتدا مشخص و سپس اقدامات قانونی انجام پذیرد؟

واعظ آشتیانی متذکر شد: هر چند بارها گفته‌ام استقلال و پرسپولیس در شرایط فعلی قابلیت واگذاری را ندارند و اطمینان دارم در صورت عملی‌کردن این کار تبعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به مراتب بدتر از وضع موجود به ارمغان خواهد آمد. جای تعجب است به جای نظارت عالیه بر عملکرد این ۲ باشگاه و متعادل کردن رویه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهره‌برداری‌های لازم توسط دولت از این دو باشگاه تا زمان تعریف شده معین به فکر واگذاری آنها افتاده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: اطمینان دارم سازمان خصوصی‌سازی هیچ شناخت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از این ۲ باشگاه نداشته و فقط در جهت رفع تکلیف عمل می‌کنند و این خود ضربه‌ای بزرگ بر موضوع واگذاری این ۲ باشگاه است. هر چند این روند، روند خصوصی‌سازی نیست، بلکه صرفا برند فروشی است. در ضمن وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی در این ماجرا یعنی واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی مراقب افراد رانت‌خوار و گرگ‌های در کمین نشسته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز