خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی سفیر ایران در باکو:

کشور آذربایجان مقصدی مناسب برای کشت فراسرزمینی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۸۵۷

معاون اقتصادی سفیر ایران در باکو گفت: باتوجه به اقلیم خوب آذربایجان و نزدیکی به ایران، فرصت طلایی برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شده تا از آن برای کشت فراسرزمینی استفاده کنیم و رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا جباری در نشست ویدیو کنفرانسی کشت فراسرزمینی که پیش از ظهر امروز در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: در رابطه با کشت فراسرزمینی آذربایجان از شرایطی برخوردار است که می‌توان در آنجا اقداماتی انجام داد اما تجربیات سال‌های گذشته باید باعث شود هوشیارانه عمل کنیم چرا که کشاورزانی که در این کشور حضور پیدا کرده بودند محصول را در اختیار همان کشور قرار داده بودند و محصول به ایران وارد نشده بود.

معاون اقتصادی سفیر ایران در باکو ادامه داد: بعد از جنگ قره باغ اراضی زیادی آزاد شد و عمده سرزمین‌ها پتانسیل بالایی برای کشت و زرع دارد اما در آن مناطق مین گذاری شده و عملیات مین روبی درحال انجام است و فعلا امکان استفاده برای کشت فراسرزمینی در آنجا وجود ندارد، البته صحبت‌هایی صورت گرفته و حدود ۷۰ هزار هکتار که پاکسازی شده به صورت آزمایشی به کشت گندم اختصاص پیدا کرده که کیفیت لازم را نداشته است.

وی بیان کرد: ما رسالت داریم امکانات و ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و در باکو با طرف‌های آذری رایزنی داشتیم که به طور کلی مخالفت وجود ندارد و باید تفاهم نامه‌هایی امضا شود.

جباری عنوان کرد: درصدد هستیم امتیازاتی را برای صادرات محصولات مورد نیاز آذربایجان، زمین‌هایی را برای کشت فراسرزمینی داشته باشیم که نیازمند پیگیری‌های بیشتر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز