خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در استان قزوین؛

مزرعه الگویی کشت مخلوط علوفه‌ای کم آب بر در آبیک برداشت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۲۶۸

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت مزرعه الگویی کشت مخلوط تریتیکاله و نخود علوفه‌ای در سطح ۵ هکتار از مزارع شهرستان آبیک در راستای توسعه محصولات علوفه‌ای کم آب بر برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، حسن جلیلوند با اعلام این خبر افزود: این مزرعه در راستای اجرای برنامه الگویی کشت و توسعه محصولات علوفه‌‍ای کم آب بر جهت افزایش ضریب خوداتکایی تولید علوفه اجرا شده است.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در این روش تنها با استفاده از میزان تقریبی سه هزار متر مکعب آب مصرفی در هر هکتار ۵۵ تن علوفه تر با ۳۶ درصد ماده خشک در هر هکتار تولید شد.

وی در خصوص اهمیت کشت مخلوط تریتیکاله و نخود علوفه‌ای گفت: افزایش ضریب خوداتکایی علوفه، مصرف آب کمتر ، امکان اجرای کشاورزی حفاظتی از جمله کشاورزی بدون شخم در کشت‌های بعدی بر روی بقایای این محصول از دیگر فواید استفاده از این روش است.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: این برنامه الگوی کشت علاوه بر افزایش میزان بهره‌‌وری تولید در مزرعه و درآمد کشاورزان می‌تواند، منجر به حفظ بقایای گیاهی در سطح خاک و افزایش میزان ماده آلی و حاصل‌خیزی خاک مزارع استان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز