خبرگزاری کار ایران

معاون امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با ایلنا:

تامین اجتماعی ورشکسته نیست اما در وضعیت هشدار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۱۶

چکیده: «در حال حاضر دولت و اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد ریال به این سازمان بدهکارند که با پرداخت این بدهی شاهد بهبود وضعیت این سازمان و معیشت بیمه شدگان تحت پوشش خواهیم بود.»

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: وضعیت سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار داد اما این به معنای ورشکسته شدن سازمان نیست.

عبدالرحمن تاج الدین در حاشیه سفر به استان قزوین به خبرنگار ایلنا گفت: در گذشته ضریب پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی عددی دو رقمی بود یعنی در مقابل بازنشسته شدن یک نفر، ۱۰ نیروی کار به این سازمان وارد می‌شدند اما امروز این سازمان به لحاظ سنی کهنسال شده است.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان نسبت به ورودی آن پیشی گرفته است و این امر موجب افزایش هزینه‌ها نسبت به درآمد‌ها شده است.

این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این سازمان تلاش می‌کند با ایجاد اشتغال، استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود فضای کسب و کار در واحدهای صنعتی و وصول بدهی‌های خود در جهت افزایش تولید و حقوق کارگران اقدامات مناسبی را درماه‌های آینده انجام دهد.

طلبکاری ۶۰۰ هزار میلیارد ریالی

تاج الدین با تاکید بر اینکه این سازمان در وضعیت هشدار قرار دارد اعلام کرد: در حال حاضر دولت و اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد ریال به این سازمان بدهکارند که با پرداخت این بدهی شاهد بهبود وضعیت این سازمان و معیشت بیمه شدگان تحت پوشش خواهیم بود.

وی با اشاره به ادعای مدیریت سابق سازمان تامین اجتماعی مبنی بر تسویه حساب دولت با این سازمان اذعان کرد: هیچ تسویه حسابی بین دولت و تامین اجتماعی در دولت گذشته صورت نگرفته است.

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: طی چند ماه گذشته بالغ بر یک هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی وصول شده است و تلاش‌ایم با رایزنی با نمایندگان مجلس و ایجاد ردیف بودجه‌ای جداگانه در دولت، بسیاری از نیازهای اعتباری خود را با اختصاص بودجه مرتفع کنیم.

تاج الدین با بیان اینکه درآمد و پرداختی‌های سازمان همخوانی ندارند، بیان کرد: به عنوان نمونه میزان مطالبات اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین از واحدهای صنعتی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است در حالی که درآمد این اداره کل ۳۹ میلیارد تومان است و ماهیانه فقط ۵۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران حقوق پرداخت می‌کند.

تلاش برای احیاء ارزش دفترچه‌های تامین اجتماعی

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این گفتگو اظهار کرد: در حال حاضرپرداخت بدهی‌های سازمان به داروخانه‌ها روزآمد شده است و با توجه به فعالیت عمده این سازمان در بخش بهداشت ودرمان تلاش خواهیم کرد تا دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی ارزش بیشتری در مراکز درمانی پیدا کنند.

توی افزود: صویب یک مصوبه از سوی دولت کافی نیست و دولت باید بودجه این کار را سریع‌تر اختصاص دهد و هرگاه بودجه لازم برای اجرایی شدن این مصوبه تأمین شود ما نیز نسبت به اجرایی شدن آن اقدام خواهیم کرد.

این مقام مسئول یادآورشد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی موجود و مشکلات عدیده واحدهای صنعتی، سخت گیری کمتری نسبت به پرداخت بدهی‌ها صورت گرفته است اما در این میان کارفرمایانی نیز وجود دارند که مطالبات کارگران را پرداخت نمی‌کنند که با این افراد به طور جدی برخورد خواهد شد.

تاج الدین با اشاره به منفی بودن رشد اقتصادی کشور در سال‌های اخیر و اعمال تحریم‌ها از سوی غرب، عنوان کرد: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید آرامش مطلوبی در جامعه کارگری و مجموعه سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده و امیدواریم مشکلات جامعه کارگری به‌زودی مرتفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز