خبرگزاری کار ایران

پیام استاندار به مناسبت اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۳۵

استاندار قزوین ضمن صدور پیام به مناسبت اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی بر نقش این هنر در معرفی و پاسداشت زبان و ادب فارسی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، همزمان با فرارسیدن اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران در استان قزوین، هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین پیامی را صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

به نام خداوند لوح و قلم

عشق و علاقه وصف‌ناپذیر انسان به تلفیق خط و زیبایی در میان تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف کاملاً مشهود است، آنچه که در دوران شکوفایی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به وقوع پیوست، منجر به پیدایش خوشنویسی شد.

 همچنین شیفتگی و اشتیاق نسبت به کتابت قرآن، موجب گشت هنرمندان تمام توانِ خود را برای هرچه زیباتر نوشتن آن به کار گیرند و اینگونه شد که این هنر جایگاهی قدسی و اعتقادی پیدا کرد و منزلت یافت.

برای درک و لذت بردن از تجربه بصری خوشنویسی باید بدانیم که خوشنویس افزون بر نگارش یک متن، سعی دارد اثری هنری با ارزش‌های زیبایی شناختی خلق کند، پس در هر اثر خوشنویسی سه ویژگی است: نگارش، متن و محتوا و زیبایی.

هنر خوشنویسی در معرفی و پاسداشت زبان و ادب فارسی نیز نقش مهمی ایفا نموده است و در این میان قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان خوشنویسی کشور بوده و شاگردان زیادی نیز نزد بزرگان و اساتید نامی آن، آموزش دیده و پرچم هنر خوشنویسی را در این خطه برافراشته‌اند و به حق این کهن دیار به عنوان "پایتخت خوشنویسی ایران" شناخته می‌شود.

بزرگانی چون میرعماد حسنی، عمادالکتاب سیفی قزوینی، ملک محمد قزوینی، یحیی قزوینی و بسیاری دیگر از بزرگان خوشنویسی از این سرزمین هنرپرور برخاسته‌اند و امروز خرسندیم که میزبانیِ دوسالانه ملی خوشنویسی ایران را بر عهده داریم تا بتوانیم از دریچه این رویداد ملی، این هنر والا و فاخر را به رخ بکشیم.

برای معرفی و تجلیل از هنرمندان خوشنویسی و حفظ و ارتقای این هنر ارزنده همت گماشته‌ایم تا در بستر این رویداد ملی در این مسیر گام‌های بلندی برداریم.

ضمن تشکر از همه متولیان و عوامل و شرکت کنندگان و داوران این دوسالانه به ویژه انجمن خوشنویسان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، امیدواریم با حمایت‌های بیدریغ مسئولان ذیربط و استمرار دوسالانه خوشنویسی، شاهد ارتقای کمی و کیفی آن در سال های آتی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز