خبرگزاری کار ایران

پوشش واکسیناسیون در استان قزوین به 72 درصد رسید/ 23 درصد از دانش آموزان واکسن دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۰۲۲

رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا پایان روز گذشته 950 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که 72 درصد از افراد بالای 18 را تشکیل می‌دهد و از میانگین کشوری بالاتر است.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: طبق آخرین به روز رسانی آمار واکسیناسیون تا پایان روز گذشته 950 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که 72 درصد از افراد بالای 18 را تشکیل می‌دهد و از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: 250 هزار دوز واکسن در نوبت دوم و 700 هزار دوز نیز در نوبت اول تزریق شده است.

وی عنوان کرد: در استان قزوین 115 هزار دانش آموز 12 تا 18 سال وجود دارد که ا کنون 23 درصد آن‌ها واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم تا پایان مهر ماه تمام دانش آموزان واکسن کرونا  را دریافت کنند.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر واکسن‌های برکت و آسترازنکا صرفا در نوبت دوم و واکسن سینوفارم در دو نوبت تزریق می‌شود؛ همچنین افرادی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده و 8 هفته از زمان تزریق آن می‌گذرد می‌توانند نسبت به دریافت دوز دوم اقدام کنند.

فیض اللهیدر پایان با تاکید بر مراجعه برای دریافت واکسن گفت: از این پس بسیاری از خدمات از جمله استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حضور در برخی اماکن عمومی منوط به داشتن کارت واکسن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز