خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج:

صیانت از منابع آبی مستلزم نگاه توسعه محور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۴۸

فرماندار شهرستان آوج گفت: ساماندهی و صیانت از منابع آبی نیازمند سیاست گذاری عادلانه و نگاه توسعه محوری با حفظ منافع ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت الله علیرضایی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان آوج اظهار کرد: آب کالا و محصول استراتژیکی است که در جامعه ما از ارزش، اهمیت و قداست بالایی برخوردار است و در طول تاریخ همواره محل مناقشه و منازعه بوده و متولی اصلی و مدیریت آن در اختیار حکومت ها بوده است.

فرماندار آوج افزود: به نظر می رسد هنوز سیاست گذاری واحد و نگاه توسعه محوری با رویکرد منافع ملی به موضوع آب در کشور وجود ندارد به همین خاطر نتوانسته ایمالگوی کشت مناسبی هماهنگ با شرایط اقلیمی و آب و هوایی براساس ظرفیت های مناطق مختلف ارائه کنیم.

علیرضایی تصریح کرد: علی رغم تاکید مستمر مسئولان در جلسات مختلف که استان قزوین برای کشت صیفی جات و محصولات آب بر از جمله خربزه، هندوانه، گوجه و آفتاب گردان مساعد و مناسب نیست اما هر ساله شاهدیم که بخش عمده ای از مزارع دشت قزوین به کشت این محصولات اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: در زمینه پرکردن چاه های غیر مجاز نیز همواره با تنش و تقابل با مردم در اجرای این طرح مواجه بوده و هستیم و یکی از دلائل عمده آن برخورد و رفتار تبعیض آمیز با مالکان و صاحبان این چاه ها می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز