خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره راهداری الموت خبرداد:

نجات 4 سرنشین خودروی گرفتار در برف با تلاش راهداران قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۱۴۲

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت گفت: چهار سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پاترول که در برف شدید گردنه هیر به سپارده الموت گرفتار شده بودند پس از ۱۰ ساعت تلاش نیروهای راهداری نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی غلامی در تشریح این خبر، اظهار کرد: با وجود اعلام قبلی در خصوص انسداد گردنه‌های سپارده و پیچ بن، شامگاه گذشته با اعلام مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر گرفتاری یک دستگاه پاترول در گردنه سپارده، تیمی از راهداری به محل اعزام شد اما به علت حجم برف و شرایط نامساعد گردنه، امکان تردد و ادامه مسیر فراهم نشد.

رئیس اداره راهداری الموت اضافه کرد: بلافاصله تیم دیگری از راهداری شامل یک دستگاه لودر و یک دستگاه ماشین کمک‌دار به منطقه اعزام شد و پس از برف روبی ۱۳ کیلومتر از محور ویار-سپارده، ساعت هفت و ۳۰ دقیقه بامداد امروز،  خودروی پاترول و چهار سرنشین آن رهاسازی شدند.

غلامی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای گذشته خبر انسداد گردنه‌های پیچ بن و سپارده از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی و از مردم خواسته شده بود که در ایام زمستان به هیچ وجه در این مسیرها تردد نکنند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی در ایام زمستان، تیم اعزامی راهداری در بازگشت از این ماموریت، محور ویار-سپارده را از فرعی روستای شنگل رود آخرین روستای حوزه الموت غربی مسدود کرد.

گردنه پیچ بن در محور روستایی الموت- تنکابن و گردنه سپارده در محور قزوین- الموت -کلاچای قرار دارند و با توجه به ارتفاع زیاد و حجم بالای برف هرساله به محض شروع اولین برف توسط راهداران مسدود و در اواسط فصل بهار بازگشایی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز