خبرگزاری کار ایران

پیروانی: نکونام کاپیتان تیم ملی بوده و می‌داند نباید بی‌اخلاقی کند/ مشکل‌‌، داور بود

مدیر تیم‌ ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد اعضای این تیم مسئول اتفاقات بعد از گل نخست ایران مقابل قطر نبوده‌اند.

به گزارش ایلنا، افشین پیروانی با اشاره به اتفاقات اواخر بازی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان مقابل قطر که با پیروزی 2 بر صفر شاگردان کی روش همراه بود، اظهار داشت: ما همیشه به نظم و قانون احترام می‌گذاریم. دیروز هم چون اولین گام ما بود اهمیت ویژه‌ای داشت و به همین دلیل حساسیت‌ها کمی افزایش پیدا کرده بود. اعتراض خود من به وقت‌های اضافه نیمه اول بود که سراغ داور رفتیم و در مجموع باید بگویم اینها در فوتبال جهان نرمال است و مشکلی ندارد.

وی افزود: اتفاقات آخر بازی به آن شکل که بیان می‌شود، نبوده و می‌خواهم بگویم مگر می‌شود ما گل بزنیم و خودمان هم دعوا راه بیندازیم؟ ما خیلی خوشحال بودیم و در پوست خودمان نمی‌گنجیدیم. بدون شک در قطر هم ممکن است این اتفاقات رخ دهد. بحث اصلی این است که داور ضعیف بود و باید توجه کنیم قطری‌ها هم به اندازه ما اعتراض کردند و شما دیدید که بعد از آن اتفاقات مربی‌شان تا کجا جلو آمد. می‌خواهم بگویم در اعتراض‌ها قطری‌ها کمتر از ما نبودند.

مدیر تیم‌ ملی فوتبال در ادامه نسبت به عملکرد نکونام بعداز گل اول خاطرنشان کرد: نکونام کنار من بود. او سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده و می‌داند که نباید اقدام غیراخلاقی کند، باز هم تکرار می‌کنم وقتی گل زدیم، دلیلی نداشت دعوا راه بیندازیم. اگر داور قوی‌تر عمل می‌کرد قطعاً این اتفاقات نمی‌افتاد. امیدوارم این بحث‌ها تمام شود چون سه‌شنبه بازی سختی داریم و باید آماده شویم.

پیروانی که میهمان تلفنی برنامه تلویزیونی ورزش و مردم بود، تصریح کرد: برای ما که از قبل مدعی بودیم قطر تیمی چند ملیتی است و حتی بازیکن برزیلی‌شان واقعا برزیلی بود و خیلی خوب کار کرد، فوتبال بسیار خوبی در آزادی به نمایش گذاشتیم. باید توجه داشت فشار بسیار زیادی روی ما بود و اگر قرار است نقدی شود باید در بعد فنی باشد. در نهایت ما قول می‌دهیم فوتبالی بهتر و روان‌تر ارائه دهیم.

وی  ادامه داد: می‌خواهم از آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکر کنم که در تمرین تیم ملی حضور پیدا کرد وبه همراه وزیر ورزش و آقای سجادی حمایت مادی و معنوی از ملی پوشان داشتند. همچنین از هواداران تشکر ویژه‌ای می‌کنم که حمایت پرشوری داشتند و حتی در مسیر ورزشگاه بازیکنان وقتی از اتوبوس شور و شعف هواداران را دیدند در حال و هوای بازی قرار گرفتند.

مدیر تیم‌های ملی فوتبال در مورد نحوه سفر ملی‌پوشان به چین اظهار داشت: ما هم برای بازی با چین و هم کره جنوبی با همکاری عوامل ذی‌ربط پروازهایی را چارتر خواهیم کرد تا بدون مشکل راهی این کشورها شویم.

 

کد خبر : ۴۰۷۰۴۱