خبرگزاری کار ایران

لیورپول-آرسنال / توپچی‌ها در جهنم آنفیلد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۲۵۰

دو تیم لیورپول و آرسنال در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

 لیورپول در بزرگترین بازی این هفته لیگ برتر میزبان آرسنال است در حالی که یک رتبه و دو امتیاز دو تیم را از یکدیگر جدا می‌کند. بعد از 11 بازی لیورپول در رده چهارم قرار دارد و آرسنال پنجم است.

اگر کسی در اوایل شهریور می‌گفت آرسنال می‌تواند در هفته دوازدهم با پیروزی برابر لیورپول جای این تیم را در جدول بگیرد، حرفش را جدی نمی‌گرفتند.

آن موقع توپچی‌ها هر سه بازی خود را باخته و به قعر جدول چسبیده بودند، 9 گل خورده بودند بدون آنکه گلی بزنند در حالی که لیورپول از 9 امتیاز ممکن هفت امتیاز گرفته بود و تنها یک گل خورده داشت.

بعد از نزدیک به سه ماه این تصویر کاملاً تغییر کرده است؛ لیورپول به خاطر دو بازی بدون برد قبل از تعطیلات بازی‌های ملی و نخستین باخت فصل در آخرین دیدارش شرایط متزلزلی دارد. باخت 3 بر 2 در 16 آبان برابر وستهام به 20 بازی شکست‌ناپذیری قرمزها در لیگ برتر پایان داد ضمن اینکه در رقابت‌های مختلف 25 مسابقه نباخته بودند. قبل از آن هم دو گل برتری مقابل برایتون را از دست دادند و این دو نتیجه باعث شد لیورپول چهار امتیاز از چلسی صدرنشین عقب بیفتد.

البته جای ترس نیست چون بهترین تیم هجومی لیگ هستند و از نظر دفاعی تنها چلسی و منچسترسیتی آمار بهتری دارند هرچند نشانه‌های نگران‌کننده‌ای بروز کرده که اوایل فصل نبود.

بازگشت به روزهای پیروزی اهمیت زیادی دارد و اینکه صدرنشینی‌شان در گروه لیگ قهرمانان قطعی شده به معنی آن است که به راحتی می‌توانند روی بازی امشب تمرکز کنند و به دیدار چهارشنبه با پورتو فکر نکنند. این با توجه به افزایش مصدومان لیورپول اهمیت زیادی دارد.

قرمزها قبل از سفر کوتاه به گودیسون پارک برای دربی در 10 آذر سه بازی خانگی پشت سر هم دارند و این برای تیمی که در 13 بازی آخرش در آنفیلد-9 تا در لیگ برتر- نباخته خبر خوبی است. البته تیم یورگن کلوپ در دو بازی خانگی آخرش برد را با تساوی عوض کرده- تساوی‌های پی در پی 2 بر 2 مقابل من‌سیتی و برایتون- و در پنج بازی خانگی این فصل سه تساوی و دو برد

داشته.

این به آرسنال برای سفر به آنفیلد روحیه می‌دهد هرچند خودباوری‌شان با فرم قبل از تعطیلات ملی در اوج است. باخت لیورپول به وستهام باعث شده آرسنال طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری این فصل را در اختیار داشته باشد و بعد از سه باخت ابتدای فصل از 24 امتیاز ممکن 20 امتیاز گرفته است. تیم میکل آرتتا در این مدت هفت کلین‌شیت داشته و در مجموع کمتر از باخت 5 بر صفر برابر من‌سیتی قبل از شروع این روند گل خورده است.

آرسنال اگرچه تفاضل گلش صفر در برابر مثبت 20 لیورپول است اما با پیروزی در بازی امشب برای نخستین بار بعد از 13 ماه در منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار می‌گیرد.

نگرانی اصلی توپچی‌ها برای بازی امشب رکوردشان مقابل لیورپول در فصل‌های اخیر است، از وقتی کلوپ آمده لیورپول در 11 بازی لیگ برتر تنها یک باخت برابر آرسنال داشته و هفت برد به دست

آورده.

 بیشتر بردها قاطعانه بوده بخصوص در آنفیلد که لیورپول پنج پیروزی پیاپی به دست آورده و در هر کدام حداقل سه گل زده. باید به سال‌های 1988-1981 برگشت تا روند پیروزی طولانی‌تری برای لیورپول پیدا کرد.

در عین حال، تیم آرتتا حالا خیلی منسجم‌تر از آن است که در هفته سوم مقابل سیتی تحقیر شد و بازی این هفته در آنفیلد عیار خوبی است برای اینکه نشان دهد واقعاً چقدر پیشرفت کرده‌اند.

 

اخبار تیمی

تعطیلات ملی برای لیورپول خوش‌یمن نبود و جوردن هندرسون، اندرو رابرتسون و سادیو مانه دچار مصدومیت شدند.

مربی آلمانی گفته مانه به بازی آرسنال می‌رسد همینطور رابرتسون اما وضعیت هندرسون مبهم است. دیووک اوریگی هم می‌تواند بازی کند اما این مسابقه برای بازگشت روبرتو فیرمینو، جو گومز، جیمز میلنر، نبی کیتا، کورتیس جونز و هاروی الیوت کمی زود است.

محمد صلاح، صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر در ترکیب اصلی خواهد بود و به دنبال بهبود آمارش مقابل لیورپول است که شامل هفت گل و دو پاس گل در لیگ برتر می‌شود.

آرسنال خبر خوبی گرفته و توماس پارتی می‌تواند بازی کند، فلوریان بالوگون هم در دسترس است تا گرانیت ژاکا و سئاد کولاسیناچ تنها غایبان آرتتا در این بازی باشند.

 

ترکیب احتمالی

لیورپول: آلیسون؛ الکساندر آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون؛ آکسلیدچمبرلین، فابینیو، تیاگو؛ صلاح، ژوتا، مانه

آرسنال: رمزدیل؛ تومیاسو، وایت، گابریل، تیرنی؛ ساکا، توماس، لوکونگا، اسمیت‌رو؛ لاکازت؛ اوبامیانگ

 منبع: اسپورتس مول

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز