خبرگزاری کار ایران

در آستانه جدال حساس با لیورپول

منچسترسیتی به دنبال اثبات؛ ما بهترین تیم تاریخ لیگ برتر هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۷۹۳

شش ماه پیش، منچسترسیتی پپ گواردیولا از دید بسیاری، بهترین تیم تاریخ لیگ برتر بود اما اکنون در آستانه دیدار با لیورپول شرایط کمی پیچیده شده است.

به گزارش ایلنا، این تیم چندین رکورد را در فصل گذشته جابه‌جا کرد. آنها نخستین تیمی شدند که در لیگ برتر صدامتیازی می‌شوند و همچنین لیگ را با 19 امتیاز اختلاف با تیم دوم به پایان بردند که بزرگ‌ترین اختلاف تاریخ این لیگ است.

در نهایت، سیتی 11 رکورد را از خود به جا گذاشت که شامل بیشترین برد، بیشترین گل زده، بیشترین برد در خانه حریف و طولانی‌ترین روند پیروزی می‌شد اما سال 2018 به تاریخ پیوسته و حالا بازیکنان قهرمان گواردیولا هفت امتیاز کمتر از لیورپول صدرنشین دارند. آنها در چنین شرایطی باید میزبان لیورپول باشند. به این ترتیب این ادعاها که منچسترسیتی بهترین تیم تاریخ لیگ برتر است حالا به نظر منسوخ می‌رسد.

واقعیت این است که آنها چالش‌هایی پیش رو دارند، هم اینکه باید به لیورپول برسند و رده اول را پس بگیرند و هم اینکه باید کیفیت خود و جایگاه تاریخی خود در میان بزرگان را ثابت کنند.

سیتی فصل گذشته فوق‌العاده کار کرد و 11 رکورد را شکست اما یک فصل نمی‌تواند معیار خوبی برای سنجش نقاط قوت و وضعیت یک تیم باشد. اگر آنها نتوانند این فصل قهرمانی را دوباره به دست بیاورند، نمی‌توان آنها را شانه به شانه منچستریونایتد سر الکس فرگوسن دانست که بارها قهرمان لیگ برتر شد.

یونایتد با فرگوسن دو بار در قهرمانی هت‌تریک کرد. ژوزه مورینیو در نخستین حضورش در چلسی دو قهرمانی پیاپی در فصل‌های 2005-2004 و 2006-2005 به دست آورد و توانست بعدتر باز هم قهرمان شود. این کاری است که سیتی باید انجام دهد تا ثابت کند موفقیت فصل پیش چیزی فراتر از یک دوره کوتاه بوده است.

البته کاملا مشخص است گواردیولا و بازیکنانش قدرت آن را دارند که فاصله با لیورپول را کاهش دهند و آنها را در راه قهرمانی شکست دهند. فصل گذشته، آنها تیم فوق‌العاده‌ای بودند و حالا با بازیکنانی نظیر کوین د‌بروین، داوید سیلوا، رحیم استرلینگ و دیگران، می‌خواهند از قهرمانی خود دفاع کنند و جایگاهی کنار یونایتد و چلسی پیدا کنند.

سیتی دو باری که در گذشته  قهرمان لیگ برتر شده نتوانسته از قهرمانی‌اش دفاع کند. حتی تیم شکست‌ناپذیر آرسنال در فصل 2004-2003 هم این کار را نتوانست انجام دهد اما حالا زمان آن است که گواردیولا و بازیکنانش یک قدم رو به جلو بردارند و جایگاه خود را در کنار بزرگان قطعی کنند.

آنها فصل گذشته با فاصله زیادی از رقیبان پیش افتاده بودند و هیچ فشاری از سوی رقیبان بر آنها وجود نداشت. آنها حالا تحت فشار شدیدی هستند تا نمایش خوبی داشته باشند، چون ناکامی برابر لیورپول در روز پنجشنبه باعث خواهد شد مردان یورگن کلوپ دست کم فاصله هفت‌امتیازی خود را حفظ کنند. اگر سیتی پیروز شود، این فاصله به چهار امتیاز کاهش می‌یابد و آنها فرصت این را خواهند داشت که فشار مداومی به صدرنشین لیگ برتر بیاورند و قدرت ذهنی لیورپول را به آزمون بگذارند.

تاریخ با منچسترسیتی یار نیست اما این تیم می‌تواند با تاریخ‌ساز شدن، بزرگی خود را به رخ بکشد. تاکنون نشده که تیمی در آغاز سال نو تا این حد اختلاف امتیاز در صدر جدول ایجاد کرده باشد و در پایان فصل قهرمان نشده باشد. تنها یک بار شده که تیمی در این برهه از فصل، پنج امتیاز بیشتر از تیم دوم کسب کرده باشد و در نهایت به قهرمانی نرسیده باشد. رسیدن به لیورپول، با وجود هفت امتیاز اختلاف با این تیم، دستاورد فوق‌العاده‌ای برای سیتی خواهد بود.

یونایتد در فصل 2008-2007 در فاصله 12 بازی تا پایان فصل، پنج امتیاز کمتر از آرسنال داشت اما در هر حال توانست به تیم آرسن ونگر برسد و قهرمان شود. در فصل 96-1995، نیوکاسل فاصله 12 امتیازی در صدر جدول با یونایتد در فوریه را بر باد داد و پس از تیم فرگوسن دوم شد اما یونایتد هم چنین شرایطی را تجربه کرده است. در فصل 98-1997، آرسنال در فاصله 10 هفته مانده به پایان فصل، 11 امتیاز کمتر از یونایتد داشت اما این فاصله را جبران کرد و به قهرمانی رسید. در فصل 12-2011، یونایتد هشت امتیاز بیشتر داشت و تنها شش بازی تا پایان فصل مانده بود اما سیتی با گل سرخیو آگوئرو در لحظات تلف‌شده برابر کویینز پارک رنجرز در هفته آخر مسابقات توانست با تفاضل گل بهتر قهرمان شود.

چالش پیش روی منچسترسیتی روشن است. آنها باید یک بار دیگر تاریخ را بازنویسی کنند و قهرمان لیگ شوند و کاری کنند که لیورپول فاصله هفت‌امتیازی‌اش در صدر جدول را از دست بدهد اما این چالشی است که بازیکنان بزرگ از آن لذت می‌برند و اگر سیتی بتواند در آن موفق شود، احتمالا احساس رضایت بیشتری به آنها دست خواهد داد، چرا که این نشان خواهد داد موفقیت‌های پرشمار فصل پیش تصادفی نبوده است.

سیتی با گواردیولا نشان داده که می‌تواند با فوتبال تماشایی‌اش و بی‌رحمی بازیکنانش در برابر دروازه، تیم‌ها را نابود کند اما توانایی شکست یک رقیب جدی در راه قهرمانی بی‌تردید معیاری واقعی‌تر برای موفقیت خواهد بود. لیورپول با کلوپ در حال حاضر توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد اما اگر این تیم سیتی بهترین تیم تاریخ لیگ برتر باشد، آنها بهترین فرصت را دارند که این را از حالا تا پایان فصل ثابت کنند.

اگر منچسترسیتی بتواند لیگ را بالاتر از این تیم لیورپول به پایان برساند، دیگر هیچ‌ کس بزرگی تیم سیتی گواردیولا را زیر سوال نخواهد برد.

منبع: 

 

منبع ESPN / مارک آگدن
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز