خبرگزاری کار ایران

پس از چهار دهه فعالیت موفق؛

لیپی از دنیای مربیگری کناره گیری کرد / خداحافظی مربی نامدار لاجوردی پوشان

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۹۲۴

این آخرین تجربه مربیگری من بود و تیم گوانگجو فصل آینده را با مربی دیگری آغاز خواهد کرد. به زودی ۶۷ ساله می شوم و دیگر نمی خواهم سرمربی باشم.

مارچلو لیپی سرمربی مطرح ایتالیایی پس از آنکه تیم گوانگجو را در لیگ حرفه ای چین برای چهارمین سال پیاپی قهرمان کرد، برای همیشه از دنیای مربیگری کنار می رود.

به گزارش ایلنا، لیپی ۶۶ ساله که در سال ۲۰۰۶ تیم ملی ایتالیا را قهرمان جام جهانی کرد، از دهه ۸۰ کار مربیگری را در تیم جوانان سامپدوریا آغاز کرد و سپس در تیم های سیه نا، چزنا، آتالانتا، ناپولی، یوونتوس و اینتر کار خود را ادامه داد. ۵ قهرمانی سری آ، یک قهرمانی جام حذفی ایتالیا، ۴ سوپرجام ایتالیا، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپرجام اروپا و یک جام بین قاره ای، ۳ قهرمانی سوپرلیگ چین و یک جام حذفی چین و نیز یک قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در کارنامه این مربی مشهور به ثبت رسیده است.

لیپی دراین خصوص گفت: این آخرین تجربه مربیگری من بود و تیم گوانگجو فصل آینده را با مربی دیگری آغاز خواهد کرد. به زودی ۶۷ ساله می شوم و دیگر نمی خواهم سرمربی باشم. اما شاید سمت هایی چون مدیر فنی و یا عضوی از کادر فنی یک تیم را بپذیرم.

وی پس از ناکامی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۱۰ از سمت خود در این تیم کناره گیری کرد و از ۲۰۱۲ هدایت تیم چینی را برعهده گرفت. لیپی در دوران بازیگری خود از ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۲ در چند تیم بازی کرد که مهمترین آن های سامپدوریا بوده است. وی سابقه بازی در تیم ملی ایتالیا را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز