خبرگزاری کار ایران

شاگردان گواردیولا رمق نداشتند؛

سوپر جام آلمان به دورتموند رسید / پنجمین قهرمانی زردها

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۷۱

این پنجمین قهرمانی دورتموند در سوپر جام آلمان بود که از این حیثبه رکورد ۵ قهرمانی مونیخی ها رسید و حالا هر دو تیم با ۵ بار قهرمانی در این جام رکورددار هستند.

تیم فوتبال دورتموند موفق شد با برتری بر شاگردان پپ گواردیولا فاتح سوپر جام آلمان شود.

به گزارش ایلنا، در دیدار سوپر جام آلمان که از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه سیگنال آیدونا پارک برگزار شد تیم فوتبال دورتموند موفق شد با برتری ۲ بر صفر مقابل بایرن مونیخ فاتح این جام شود.

ترکیب دورتموند:لانگراک، ماتیاس گینتر، سوکراتیس، لوکاس پیشچک، اشملزر(دورم)، هافمن، سباستین کل، اولیور کیرچ(اسون بندر)، میختایریان، ایمریک(راموس)، چیرو ایموبیله

ترکیب بایرن مونیخ:نویر، بواتنگ، آلابا، برنات، گادینو، هویبرگ(گوتزه)، مارتینز(دانته)، سباستین رودِ، ژردان شقیری، لواندوفسکی، مولر(لام)

در این دیدار هنریک میختاریان در دقیقه ۲۳ و اوبامیانگ در دقیقه ۶۲ برای زردهای وست فالن گلزنی کردند تا سورگن کلوپ جامی دیگر را به تالار افتخارات این باشگاه آلمانی اضافه کند. پیر امیلی هویبرگ، ژروم بواتنگ و فیلیپ لام از بابرن مونیخ از داور این دیدار کارت زدر دریافت کردند.

این پنجمین قهرمانی دورتموند در سوپر جام آلمان بود که از این حیثبه رکورد ۵ قهرمانی مونیخی ها رسید و حالا هر دو تیم با ۵ بار قهرمانی در این جام رکورددار هستند. البته بایرنی ها برای چهارمین بار در این دیدار باختند تا به عنوان نایب قهرمانی برسند و دورتموند نیز ۲ نایب قهرمانی را در کارنامه دارد. وردربرمن نیز با ۴ قهرمانی در جایگاه بعدی قرار دارد.

سوپر جام فوتبال آلمان(به آلمانی: DFL - Supercup) رقابتی است که سالانه مابین قهرمان بوندس لیگا و قهرمان جام حذفی فوتبال آلمان برگزار می‌شود. اولین دوره سوپر جام فوتبال آلمان در سال ۱۹۸۷ میلادی انجام شد، اما این مسابقه در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ برگزار نشد و به جای آن از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ رقابت های لیگا پوکال برگزار شد. سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رقابت سوپر جام به صورت غیر رسمی برگزار شد و سپس از سال ۲۰۱۰ بعد از وقفه‌ای چند ساله مجدداً برگزاری مسابقه سوپرجام به صورت رسمی ادامه پیدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز