خبرگزاری کار ایران

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

رئال - بایرن؛ جنگ غول‌ها در برنابئو / پپ در جهنم مادریدی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۷۱

رئال مادرید از سال ۲۰۰۲ موفق به فتح رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نشده؛ با این حال آنها در حالی میزبان بایرن هستند که در ۱۷ بازی گذشته خود در رقابت‌های اروپایی در برنابئو شکست نخورده‌اند.

دومین دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب بین تیم‎های رئال مادرید - بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید برگزار خواهد شد، دیداری که باید آن را نبرد غول‌های فوتبال باشگاهی دنیا و بهترین تیم‌های حال حاضر جهان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بایرن‌مونیخ مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته این رقابت‌ها در این دیدار برای حفظ جام تلاش می‌کند و حاضر نیست این عنوان ارزشمند را حتی به رقیب بزرگ خود واگذار کند. مردان گواردیولا ماه قبل به عنوان قهرمانی رقابت‌های بوندس‌لیگا دست پیدا کرده اند و این موضوع سبب شده تا آنها تمام تمرکز خود را بر روی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بگذارند.

از سوی دیگر رئال مادرید، قهرمان ۹ دوره لیگ قهرمانان اروپا، برای کسب لالیگا با آتلتیکو مادرید و بارسلونا در رقابت است و از این حیثاز بایرن عقب‌تر است. رئال این هفته بازی نکرده در حالی که بایرن با نتیجه ۲ بر صفر مقابل اینتراخت برانشوایگ به برتری رسیده است. بایرن که تا به حال۵ بار در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده برای بازی با رئال‌مادرید مانوئل نویر را به خدمت خواهد داشت. این دروازه‌بان ۲۸ ساله در تمرینات روز یکشنبه حضور پیدا کرد، ضمن اینکه دیوید آلابا هم که در بازی با برانشوایگ غایب بود، به این بازی می‌رسد. بایرن در نیمه نهایی فصل ۱۲-۲۰۱۱ موفق شد در ضربات پنالتی مقابل رئال به برتری دست یابد و به دیدار پایانی راه پیدا کند.

بایرن و رئال مادرید پیش از این پنج بار در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بازی کرده اند که باواریایی‌ها چهار بار برنده شده اند. بایرن در سال ۱۹۷۶،۱۹۸۷، ۲۰۰۱ و ۲۰۱۲ برنده شده و تنها موفقیت رئال به سال ۲۰۰۰ بازمی گردد. رئال مادرید از سال ۲۰۰۲ موفق به فتح رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نشده با این حال آنها در حالی میزبان بایرن هستند که در ۱۷ بازی گذشته خود در رقابتهای اروپایی در برنابئو شکست نخورده‌اند. آخرین شکست این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مرحله نیمه نهایی ۱۱-۲۰۱۰ بازمی گردد جایی که بارسلونا با مربیگری " پپ گواردیولا " موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست یابد.

خبر خوش برای رئال مادرید اینکه این تیم می‌تواند کریستیانو رونالدو و گرت بیل را برای این بازی به خدمت داشته باشد. این دو بازیکن از بند آسیب دیدگی رهایی یافته اند و به نظر نمی‌رسد برای رویارویی با بایرن مشکلی داشته باشند. سرخیو راموس هم به احتمال فراوان قادر به بازی برای رئال خواهد بود. ‌از سویی بایرن‌مونیخ در ۱۰ بازی گذشته خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا بدون شکست بوده و این موضوع می‌تواند در راه صعود آنها به دیدار پایانی در لیسبون تاثیرگذار باشد.

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را سه شنبه شب تیم‌های آتلتیکو مادرید و چلسی برگزار خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز