خبرگزاری کار ایران

فرقی نمی‌کند بازیکنی کاتالانی باشد یا باسکی؛

ژاوی: هیچ‌وقت حرف‌های سیاسی نزده‌ام / اولویتم بارساست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۶۰

می‌گویند سبک بازی بارسا تغییر کرده ولی چطور ممکن است؟ اگر تمام جام‌ها را فتح کرده‌ایم و الگویی در تمام اروپا شده‌ایم، اگر از ما تقلید می‌شود و… چطور ممکن است سبک‌مان را تغییر دهیم.

ستاره اسپانیایی بارسلونا تاکید کرد که دوست دارد فوتبالش را در بارسا به پایان ببرد ولی نمی‌داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش ایلنا، چابی ارناندس که تا چند روز دیگر ۳۴ ساله می‌شود گفت‌وگوی ویژه‌ای را با مجله پاننکا انجام داده که آن را به نقل از گل آورده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

اولویت من همیشه بارسا بوده…

سخت است بتوان فوتبال را در بارسا به پایان برد. نمی‌دانم آیا در بارسلونا با فوتبال خداحافظی خواهم کرد یا نه. خودم دوست دارم این اتفاق بیفتد، ولی نمی‌دانم چه خواهد شد. در نهایت از بازی در بارسا لذت می‌برم و این هم به خاطر فلسفه فوتبالی باشگاه است. شاید اگر در باشگاه دیگری هم بازی بکنم، احساس خوشبختی کنم. نمی‌دانم ولی اولویت من همیشه بارسا بوده

در بهترین فاز کارنامه ورزشی‌ام هستم

از نظر فیزیکی حالم خوب است و در دو فصل اخیر به مراتب بهتر از قبل بوده‌ام. من دوست ندارم حتی یک بازی را از دست بدهم و مصدومیت من را واقعا ناراحت می کند. اینجا در اسپانیا وقتی که یک بازیکن از مرز ۳۰ سالگی رد می‌شود، خیلی اغراق آمیز در موردش حرف می‌زنند ولی راستش را بخواهید حس می‌کنم الان در بهترین فاز کارنامه ورزشی‌ام هستم. به بلوغ رسیده‌ام و از نظر فیزیکی بهتر هستم و درس‌های بیشتری هم یاد گرفته‌ام.

هواداران و رسانه‌ها نباید نتیجه‌گرا باشند

اگر فکر کنیم شاید با سبک فوتبالی دیگری بهتر کار کنیم، اشتباه کرده‌ایم. این اتفاق چطور می‌تواند بیفتد؟ واقعا این‌طور است؟ در بارسا توقعات زیادی از ما می‌رود. تا قبل از این توقعات از ما بالا نبود، ولی الان خیلی بیشتر از قبل از ما توقع می‌رود. رسیدن به سطح کنونی کار خیلی سختی است و باید بگویم نتیجه‌گیری اصلا خوب نیست. نتایج به ما آرامش می‌دهد ولی کسانی که زیاد از فوتبال سر در نمی‌آورند، معمولا نتیجه‌گرا هستند. اگر در اروپا توجه کنید، خیلی‌ها دلیل انتقادات از ما و سبک بازی‌مان را درک نمی‌کنند. در اینجا توقعات زیادی از بارسا می‌رود. هواداران و رسانه‌ها نباید نتیجه‌گرا باشند و باید بیشتر بازی‌ها را آنالیز کنند.

چطور ممکن است سبک‌مان را تغییر دهیم

به این سبک افتخار می‌کنم. خنده‌دار است راجع به تغییر سبک بارسا با تاتا صحبت می‌شود. می‌گویند سبک بازی بارسا تغییر کرده ولی چطور ممکن است؟ اگر ۵ سال است که تمام جام‌های ممکن را فتح کرده‌ایم و الگویی در تمام اروپا شده‌ایم، اگر از ما تقلید می‌شود و می‌گویند متفاوت بازی می‌کنیم، چطور ممکن است سبک‌مان را تغییر دهیم.

جانشین من کار سختی دارد

نباید هیچ‌وقت کسی را با کسی دیگر مقایسه کرد، البته من این را از سرخودخواهی نمی‌گویم ولی جانشین من کار سختی دارد و چالش بزرگی پیش رویش خواهد دید چون من در ۱۸ سالگی در تیم اصلی بارسا حرفه‌ای بازی می‌کردم.

اصلا از سیاست خوشم نمی‌آید

کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند هیچ‌وقت در زندگی‌ام حرف‌های سیاسی نزده‌ام و هرگز هم نخواهم گفت. اصلا از سیاست خوشم نمی‌آید. من فوتبالیست هستم. این را با صدای بلند می‌گویم. رویایم بازی‌کردن برای تیم ملی اسپانیاست. برایم فرقی نمی‌کند که فلان بازیکن کاتالان باشد یا اهل ایالت باسک یا آندالوسیا. به نظرم باید بهترین بازیکنان به تیم ملی برسند و در جام‌جهانی حضور بیابند. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با تیم باشگاهی‌ات، بیشترین افتخار در عرصه باشگاهی است ولی در عرصه ملی، حضور در یورو یا جام‌جهانی بزرگترین افتخار ممکن است. می‌دانم در کاتالونیا در میانه یک داستان و کشمکش هستیم و اوضاع به هر نحوی پیش برود، مشکلی ایجاد خواهد شد.

لوئیس آراگونس و سبک بازی بارسا در تیم ملی اسپانیا: گاهی وقتها من هم به این فکر می کنم؛ از نظر مالکیت توپ، از نظر سبک بازی و… ولی نتایج بازی به آراگونس حق می دهند. به لطف همین سبک بازی بود که تیم ملی اسپانیا توانست در دستان آراگونس مبدل به یک مدعی بزرگ قهرمانی شود. او همیشه تکرار می کرد که شاید از نظر شرایط فیزیکی در شرایط ایده آل نباشیم ولی از نظر تکنیکی جزو ۵ تیم برتر دنیا هستیم. زمان هم نشان داد که ما اشتباه نمی کردیم*ژوزه مورینیو: آنچه من می دانم و درتیم های او دیده ام، این است که ژوزه مورینیو سرمربی ای نتیجه گراست. و همیشه به دنبال نتیجه است. او می گوید که به این خاطر که این جام و آن جام را درکشورهای مختلفی فتح کرده آقای خاص است. ولی من از سبک بازی تیمهای او خوشم نمی آید. چه کسی اینتر قهرمان اروپا را در ذهنش نگاه خواهد داشت؟ هیچ کسی. مورینیو خیلی به من کمک کرده و من خاطرات بزرگی از او در ذهنم دارم ولی از نظر من در مقایسه با هلند کرویف، او ردپایی در دنیای فوتبال باقی نگذاشته. دی متئو چلسی را قهرمان اروپا کرد ولی به نظر من تیم او اصلا فوتبال بازی نمی کرد. مورینیو رابطه ملی پوشان بارسا و رئال را تیره و تار کرد و من و ایکر پادرمیانی کردیم تا کار بالاتر نگیرد

شاید سراغ اقتصاد بروم

نمی دانم که آیا سرمربی خواهم شد یا نه، چون این روزها دائما در حال رقابت هستم و هنوز راجع به این مسائل فکر نکرده‌ام. از فوتبال خوشم می‌آید و قطعا در آینده هم در کاری مرتبط با فوتبال مشغول خواهم شد. اگر این طور نشود چه خواهم کرد؟ شاید سراغ اقتصاد بروم.

فوتبال من با شرایط تکنیکی‌ام جور درمی‌آید

شاید از از دست دادن یک توپ، بیشتر از خراب کردن یک موقعیت گل بدم می‌آید. حس می‌کنم که طوری پرورش یافته‌ام که فوتبالی بازی کنم که با شرایط فیزیکی و تکنیکی‌ام جور دربیاید.

ارتباط خوبی با تمام روسای باشگاه داشته‌ام

لاپورتا فرد بزرگی است. انسانی شجاع و صیمیمی. من با او اشتراک نظرهای زیادی دارم ولی باید بگویم همیشه با تمام روسای باشگاه ارتباطات خوبی داشته‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز