خبرگزاری کار ایران

قیمت های نجومی صحت ندارند؛

پورعلی‌گنجی و آرزوهایی که سقفی ندارد؛ ستاره ایرانی در رویای بازی در رئال‌‌مادرید

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۲۵

این رقم‌هایی که در مطبوعات و رسانه‌ها می‌نویسند و می‌گویند به هیچ‌وجه صحت ندارد. مگر من کریس رونالدو هستم که برای ۶ ماه اینقدر پول بگیرم؟

هافبک جدید تیم فوتبال تیان‌جین چین آرزوهای‌زیادی در سر دارد. او که در جام ملت‌های آسیا با پیراهن تیم ملی خوش درخشید، حالا سودای حضور در فوتبال اروپا را در سر می‌پروراند به همین دلیل تصمیم گرفته از ایران خارج شود تا بیشتر دیده شود و به آرزوهایش برسد.

گفت‌وگوی مرتضی پورعلی‌گنجی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* چطور شد تصمیم گرفتی به تیان‌جین چین بپیوندی؟
چند پیشنهاد برای من آمده بود که پس از بررسی آنها و مشورت با دوستان و بزرگان فوتبال این تصمیم را گرفتم. از لیگ‌ایران خارج می‌شوم تا بیشتر در چشم باشم و امیدوارم بتوانم در تیم جدیدم نتایج خوبی بگیرم.

* گویا از این قرارداد ۵۰۰ هزار دلار به نفت‌تهران می‌رسد. این خبر را تایید می‌کنی؟
بله، نفت‌تهران در این مدت برای من هزینه‌هایی کرد و حالا هم حق رشد من را گرفته است. تیان‌جین ۵۰۰ هزار دلار داده و از این پول چیزی به من نمی‌رسد و من باید با نفتی‌ها صحبت کنم تا شاید مقداری از این پول را به من بدهند. اگر قرار است چیزی از این قرارداد به من برسد خود نفتی‌ها باید بدهند چون تیم چینی پول زیادی به من نمی‌دهند.

* اما گفته شده که رقم قرارداد شما یک میلیون و پانصد هزار دلار است و رقم کمی نیست؟
نه، اصلا این رقم‌ها نیست. اگر اینطوری بود که ۲ساله قرارداد می‌بستم. این رقم‌هایی که در مطبوعات و رسانه‌ها می‌نویسند و می‌گویند به هیچ وجه صحت ندارد. مگر من کریس رونالدو هستم که برای ۶ ماه اینقدر پول بگیرم؟ قرارداد من یک‌ساله است و اگر پیشنهاد اروپایی داشته باشم، می‌توانم همین ۵۰۰ هزار دلار را بدهم و بروم و فکر نمی‌کنم هیچ باشگاهی چنین رقمی را بدهد و چنین قراردادی ببندد. خودم امیدوارم از این پول نفت تهران مقداری به من بدهند تا به خانواده‌ام بدهم.

* در این نقل و انتقال پول برای تو اهمیت نداشت؟
اگر می‌خواستم به پول برسم از قطر پیشنهاد ۴-۵میلیاردی داشتم اما من تازه ۲۲ سال سن دارم و اگر به قطر می‌رفتم ۲ سال دیگر فوتبالم نابود می‌شد و تمام می‌شدم. در چین مربیان‌خوب و بازیکنان‌بزرگ اروپایی فعالیت می‌کنند و آدم بیشتر دیده می‌شود. لیگ ما هم خوب است اما کسی آدم را نمی‌بیند. در مجموع امیدوارم یک لژیونر خوب برای کشورم باشم.

* در مورد شکست نفت تهران به پاختاکور ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا چه صحبتی دارید؟
به هر حال فوتبال برد و باخت دارد. در این بازی هم بچه‌های ما همه عالی بودند و پاختاکور تیمی نبود که بتوانیم آنها را ببریم. پاختاکور ۲۷ بازی نباخته بود و انتظار زیادی بود که آنها را ببریم. تیم نفت‌تهران خیلی‌خوب و جوان است و پاختاکور تیم باتجربه‌تری بود و اعتماد به نفس آنها هم بالا بود. برای نفت‌تهران آرزوی موفقیت دارم چون دوست ندارم تیم علیمنصور ببازد.

* سقف آرزوهای تو کجاست؟
من ۳ یا ۵ سال قبل به اینجایی که امروز هستم فکر می‌کردم. لطف خدا و دعای مادرم پشت‌سرم بود و دید من خیلی‌بزرگ است و سقف خاصی ندارد و هرچه لیاقت داشته باشم به آن می‌رسم. اگر تلاش کنم و زحمت بکشم به رئال‌مادرید هم می‌رسم و اگر تلاش نکنم خیلی زود به زادگاهم یعنی شمال ایران برمی‌گردم. خدا زحمت آدم‌ها را می‌بیند و هرچقدر تلاش کنی به همان اندازه نان می‌خوری.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز