خبرگزاری کار ایران

همیشه جزو ۴ تیم برتر آسیا هستیم؛

طالبی: کی‌روش شیوه بازی‌اش را تغییر نمی‌دهد / امارات بهتر از بحرین و قطر است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۷۲

ما قطر را بردیم اما در ۲۰ دقیقه آخر توپ و میدان دست قطر بود و چشم به ضد حملات داشتیم. اگر کسی نتیجه را نمی دانست و ۲۰ دقیقه آخر بازی را می دید، فکر نمی کرد که ایران برنده باشد

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که صعود شاگردان کارلوس کی‌روش به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا قطعی شده و به همین دلیل بازیکنان ما مقابل امارات بدون استرس بازی خواهند کرد و به پیروزی امیدوارتر خواهند بود تا به عنوان تیم اول از این گروه صعود کنند.

گفت‌وگوی جلال طالبی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* دیدار تیم ملی مقابل امارات را چطور پیش‌بینی می کنید؟
خوشبختانه صعودمان از این گروه قطعی شده و استرس کمتری روی بچه‌های ما است و الان فقط باید سرگروه مشخص شود. من تصور نمی‌کنم که مشکلی در این بازی داشته باشیم و استرس کمتری روی بچه‌ها است و بازی را می‌بریم و به عنوان سرگروه صعود خواهیم کرد.

* یعنی امارات نمی‌تواند مقابل ما ایستادگی کند؟
امارات به راحتی قطر یا بحرین نیست و از لحاظ سازماندهی و هماهنگی بهتر از آنها است و ساختار دفاعی خوبی دارند. آنها در خط هافبک دونده و تخریبی کار می‌کنند و در خط حمله هم خوب کار می‌کنند و در مجموع بهتر از ۲تیم دیگر هستند اما بچه‌های ما مقابل امارات راحت‌تر و آزادتر بازی خواهند کرد چون استرس ندارند و به پیروزی امیدوارتر هستند. در گروه مقابل ما عراق یا اردن هستند که حریف بعدی ما خواهند بود اما اگر قرار است قهرمان شویم باید هر تیمی را ببریم. نکته عجیب این است که ما برای اولین بار است که با ۴ تیم عربی پشت سر هم بازی می‌کنیم و بدون اینکه با تیم‌های شرق آسیا بازی کنیم جزو ۴ تیم نهایی مسابقات خواهیم بود.

* عده‌ای معتقدند شیوه بازی تیم ملی دلچسب نیست. در این رابطه چه نظری دارید؟
این شیوه افکار کی‌روش است و به آن اعتقاد دارد که اول گل نخوریم و بعد اگر فرصتی بود گل بزنیم. ما قطر را بردیم، اما در ۲۰ دقیقه آخر توپ و میدان دست قطر بود و چشم به ضد حملات داشتیم. اگر کسی نتیجه را نمی‌دانست و ۲۰ دقیقه آخر بازی را می دید، فکر نمی کرد که ایران برنده باشد. اگر دنبال نتیجه هستیم که باید راضی باشیم. الان از پیروزی مقابل بحرین و قطر بسیار خوشحال و مسرور هستیم اما در گذشته چنین نبود. حالا ما ضعیف شده‌ایم یا آنها قوی شده‌اند را نمی‌دانم، اما نباید از بردن آنها خوشحال شویم، چون با این تیم‌ها قابل مقایسه نیستیم.

* با این سیستم دفاعی می توانیم در جام ملت‌های آسیا موفق شویم؟
تا الان با این شیوه به نتیجه رسیده‌ایم. به هرحال این سیستم را کی‌روش قبول کرده تا اول گل نخورد و بعد گل بزند، اما مقابل امارات تهاجمی‌تر بازی خواهیم کرد چون استرس نداریم و راحت‌تر بازی می‌کنیم. اصولی که کی‌روش رعایت کرده و نتیجه گرفته و به آن باور دارد را تغییر نمی‌دهد و باز هم با همین شیوه ادامه خواهد داد.

* تیم ملی ما در جام ملت‌های آسیا شانس قهرمانی دارد؟
اگر به نیمه نهایی برسیم. بستگی دارد در ۲ بازی پایانی چطور بازی کنیم. همه شانس دارند و ما همیشه جزو ۴ تیم هستیم و توقع داریم تا نیمه‌نهایی جلو برویم. وقتی به جمع ۴ تیم برسیم، شانس ما بیشتر خواهد شد و امیدوارم مقامی که به دست می‌آوریم باعثخوشحالی مردم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز