خبرگزاری کار ایران

حاج‌صفی به درستی اخطار گرفت؛

فنایی: انتخاب داوران استرالیایی هوشمندانه بود / شاید ایرماتوف برای ایران سوت بزند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۲۲

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا برمبنای یک بررسی دقیق و چگونگی ارتباط گروه‌ها چینش داوران مسابقات را انجام می‌دهند.

کارشناس داوری فوتبال ایران با اشاره به قضاوت خوب داوران استرالیایی در دیدار تیم‌های ایران و بحرین، اخطاری را که احسان حاج‌صفی از داور گرفت صحیح دانست.

محمد فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از هر چیز باید بگویم انتخاب داوران استرالیایی برای این دیدار بسیار هوشمندانه بود. کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا بر مبنای یک بررسی دقیق و چگونگی ارتباط گروه‌ها چینش داوران مسابقات را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در گروه C هم از آنجا که ما با ۳ تیم عربی همگروه شدیم به نظر می‌رسد قضاوت بازی‌های آینده ایران برابر قطر و امارات به داورانی از خاور دور یا آسیایی مرکزی سپرده شود و حتی ممکن است روشن ایرماتوف، داور سرشناس ازبکستانی هم در دیدارهای ایران سوت بزند.

فنایی درباره کیفیت قضاوت ویلیامز در دیدار ایران و بحرین گفت: برخلاف انتظار دو تیم بازی درگیرانه‌ای انجام ندادند و ویلیامز و کمک‌هایش در این دیدار نمره قبولی می‌گیرند، چون کار سختی نداشتند.

این کارشناس مسائل داوری فوتبال درباره اخطار احسان حاج‌صفی توضیح داد: ‌ معتقدم در این صحنه حاج‌صفی به درستی کارت زرد گرفت. در قوانین فوتبال تصریح‌شده پس از سوت داور بازیکن حق ادامه بازی را ندارد و از آ‌نجا که کار حاج‌صفی یک حرکت غیر ورزشی به حساب می‌آمد، ویلیامز به درستی بازیکن ایران را با کارت زرد جریمه کرد.

کمک‌داور دیدار نهایی جام‌جهانی ۱۹۹۴ با اشاره به اشتباهات‌داوری این دیدار افزود: تنها اشتباه تیم داوری ایران مربوط به صحنه‌ای در اواخر بازی بود که کمک داور دوم به اشتباه آفساید مهاجم ایران را اعلام کرد، اما معتقدم در بقیه صحنه‌ها تصمیم‌های درستی از سوی داور و کمک‌هایش گرفته شد. البته همانطور که گفتم این دیدار درگیری چندانی نداشت و اتفاقات خاصی هم در محوطه جریمه ۲ تیم نیفتاد که داوری با چالش روبرو شود.

وی درباره صحنه درگیری علیرضا حقیقی و فوزی عاییش در محوطه جریمه ایران اظهار کرد: در چنین مواقعی بهترین کار این است که داور به ۲ بازیکن خاطی تذکر دهد. ویلیامز هم همین کار را انجام داد. معمولاً در چنین صحنه‌هایی، وقتی هر ۲ بازیکن مقصر باشند خطای مهاجم اعلام می‌شود و تصمیم داور استرالیایی در این صحنه هم براساس قانون داوری فوتبال کاملاً‌درست بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز