خبرگزاری کار ایران

نمی‌توانیم فردی را به تیم‌ملی تحمیل کنیم؛

واکنش هاشمیان به اظهارات قلعه‌نویی و سید جلال

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۰۴

اگر باشگاهی بازیکن ملی‌پوش مصدوم داشته باشند(در حین تمرینات یا بازی‌های ملی دچار مصدومیت شده‌اند) سریعا به ما اعلام کند تا با توجه به تعهدی که داریم، اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره اظهارات اخیر مدافع تیم ملی و سرمربی تیم فوتبال استقلال توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان گفت: از اینکه سرمربیان تیم‌ها دغدغه کنترل دوپینگ را دارند بسیار خوشحالیم. به امیر قلعه‌نویی و سایر سرمربیان تیم‌ها اطمینان می‌دهیم که کنترل‌دوپینگ همیشه با جدیت انجام شده و حجم نمونه‌گیری‌های کنترل دوپینگ در فوتبال و نتایج حاصل از آنالیز نمونه‌ها بهترین گواه برای این ادعا است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، فوتبال ایران در حال‌حاضر در بحث‌کنترل دوپینگ مقام‌اول آسیا و مقام پنجم فدراسیون‌فوتبال دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت با توجه به فعالیت‌های کنترل دوپینگ‌فوتبال، تحت هیچ شرایطی نتایج مسابقات به واسطه دوپینگ یک بازیکن تایید نمی‌شود و این یکی از اهداف اصلی مبارزه با دوپینگ در ورزش است. بنابراین مربیان و بازیکنان و علاقه‌مندان به هر یک از تیم‌ها اطمینان داشته باشند که هیچ نتیجه‌ای تحت تاثیر دوپینگ یک بازیکن تغییر نکرده و امیدواریم در ادامه نیز تغییر نکند.

رئیس کمیته پزشکی در رابطه با اظهارات سید جلال حسینی، مدافع تیم ملی فوتبال گفت: مسئله‌ای که از قول وی نقل شده، مضمون گفت‌وگویی است که انجام داده و باید دید بر چه اساسی این مطالب را مطرح کرده است. چراکه وی از نزدیک با خدمات همکاران پزشک ما در تیم ملی کاملا آشنا است. در واقع وی به حجم فعالیت‌های پزشکی که در تیم ملی صورت می‌گیرد، آگاهی دارد.

وی افزود: بازیکنانی که در مسابقات تیم ملی دچار مصدومیت می‌شوند از فرودگاه مستقیما به بیمارستان منتقل شده و در شرایط ویژه و با سرعت به روند درمانی آنها رسیدگی می‌شود و در نهایت سایر نیازهایی که دارند برطرف می‌شود. بازیکنانی چون تیموریان، حدادی‌فر، صادقی و بیگ‌زاده افرادی بودند که در حاشیه بازی‌های تیم ملی دچار مصدومیت شدند و کادر پزشکی بلافاصله نیازهای پزشکی شان را برطرف کردند و خدمات کم نظیری را به ملی پوشان ارائه داده اند.

هاشمیان افزود: در مصاحبه‌های خود تکرار کرده‌ام اگر باشگاهی بازیکن ملی‌پوش مصدوم داشته باشند(در حین تمرینات یا بازی‌های ملی دچار مصدومیت شده‌اند) سریعا به ما اعلام کند تا با توجه به تعهدی که داریم، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این موضوع که مدافع تیم ملی از نبود یک روانشناس در کنار تیم ملی ابراز نارضایتی کرده، گفت: حضور روانشناس در کنار تیم مسئله‌ای است که از سوی کادر فنی باید مطرح شود. در واقع این کادر فنی تیم‌های ملی هستند که باید درخواست حضور روانشناس در کنار تیم را بدهد. اگر چنین درخواستی از سوی کادر فنی تیم ملی صورت بگیرد با هماهنگی و به فوریت به این موضوع رسیدگی می‌شود. بر اساس تقاضایی که از سوی کادر فنی تیم ملی مبنی بر حضور متخصص تغذیه، معاینات پیش از فصل، رسیدگی به مصدومین و برقراری تعامل با باشگاه‌هایی که بازیکنانشان نیاز به اقدامات پزشکی دارند، وجود داشته، کمیته پزشکی این آمادگی را دارد تا با بالاترین کیفیت و سرعت موارد فوق را در اختیار تیم ملی قرار دهد و کما اینکه این اقدام رل تاکنون انجام داده است.

رئیس کمیته پزشکی در پایان گفت: تاکنون در خواستی برای حضور روانشناس در کنار تیم ملی فوتبال بزرگسالان به دستمان نرسیده و ما نمی‌توانیم فردی را به تیم ملی تحمیل کنیم. لذا هر زمانی که کادر فنی تیم ملی صلاح بداند، اعضای روانشناس کمیته پزشکی این آمادگی را دارند تا در کنار تیم ملی باشند کما اینکه تاکنون هر یک از تیم های ملی این درخواست را از ما داشته اند بدون وقفه پاسخگوی نیازهایشان بوده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز