خبرگزاری کار ایران

عملکرد تیم ملی مثبت بود؛

ذوالفقارنسب: ماندن یا رفتن کی‌روش باید کارشناسی شود / او زیادی خودمحور است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۶۶۱

شرایط تیم به لحاظ فنی بهتر شده اما نقطه ضعف بزرگی که تیم ملی در دوران کی‌روش داشت این بود که هیچ وقت بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ انجام نداد…

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است در مورد ماندن یا رفتن کارلوس کی‌روش یک گروه کارشناسی باید تصمیم بگیرند نه اینکه یک نفر بگوید او بماند یا برود، بلکه باید این بحثکاملا بررسی شود و یک تصمیم درست و کارشناسی شده بگیریم.

گفت و گوی بیژن ذوالفقارنسب با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

عملکرد تیم ملی را در جام جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟
در مجموع ۳ بازی عملکرد تیم ملی را مثبت ارزیابی می‌کنم و اعتقاد دارم اگر در بازی آخر اشتباه نمی‌کردیم و کی‌روش روش دو بازی اول را اتخاذ می‌کرد این شانس را داشتیم که آبرومندانه‌تر و بهتر عمل کنیم. در بازی آخر باید ۷۰ دقیقه دفاعی بازی می‌کردیم و اگر به نتیجه نمی‌رسیدیم روش را عوض می‌کردیم و از یک مهاجم یا هافبک نفوذی استفاده می‌کردیم. اشتباه ما این بود که تغییر روش دادیم و مقابل بوسنی باز بازی کردیم و از طرفی هم فکر می‌کنم در ریکاوری دقت عمل نداشتیم و نسبت به دو بازی قبل خسته و سنگین بودیم.

در مورد ماندن یا رفتن کی‌روش چه نظری دارید؟
فکر می‌کنم یک گروه کارشناسی متخصص باید در این رابطه تصمیم بگیرد و اگر احساسی عمل کنیم کار درستی نیست. باید یک گروه متخصص مساله را بررسی کرده و تمام جوانب را در نظر گرفته و تصمیم بگیرد. اینکه یک نفر بگوید کی‌روش بماند یا نماند زیاد جالب نیست. کی‌روش هم البته باید یک مقدار تغییر رفتار داده و بر اساس شرایط کشور ما عمل کند. عملکرد کی‌روش به لحاظ فنی مورد تایید است، اما در خیلی از جنبه‌ها خودمحوری داشت و کارها را بدون هماهنگی با فدراسیون فوتبال انجام می‌داد.

منظورتان چه کارهایی است؟
کارهایی مثل انتخاب دستیاران، سرپرست تیم و مدیر رسانه‌ای را خود محور انجام می‌داد و هر کسی را که مد نظر خودش بود، انتخاب می‌کرد، در صورتی که فدراسیون در این مسائل باید اظهارنظر کند. کی‌روش به خصوص در مورد دستیاران ایرانی‌اش که نیاز بود مربیان جوان ما کنارش باشند و کمک کنند عملکرد خوبی نداشت.

کی‌روش برای فوتبال ما چه دستاوردی داشت؟
کی‌روش یک نظم و انضباط خوبی را در تیم ما حاکم کرد و در اردوهای تیم ملی مشخص بود که شرایط تیم به لحاظ فنی بهتر شده، اما نقطه ضعف بزرگی که تیم ملی در دوران کی‌روش داشت این بود که هیچ وقت بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ انجام نداد و به طور کلی در با کی‌روش تیم ملی خود را در یک بازی خوب بین‌المللی در تهران ندیدیم و در این زمینه‌ها محافظه‌کار بود. به هر صورت باید اعتماد بیشتری به مربیان جوان ایرانی می‌کرد و توجه ویژه‌ای به آنها نشان می‌داد که این کار را نکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز