خبرگزاری کار ایران

مقابل آرژانتین لیاقت برد را داشتیم؛

نوری: دایی روی ما حساب کرده / باید پرسپولیس را قهرمان کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۴۱

مساوی حداقل حق بچه‌ها و فوتبال ایران بود اما یک لحظه غفلت کار دست ما داد. اعتماد به نفس بیش از حد بالا رفت با همان یک اشتباه و یک لحظه غفلت از مسی، یک گل خوردیم.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حالا که علی دایی روی ما حساب کرده باید از همان روز اول امتیازات را جمع کنیم. من می‌خواهم بیشتر از تمام دوران بازیگری‌ام گل بزنم و گل بسازم.

به گزارش ایلنا، محمد نوری درباره شرایط تیم پرسپولیس، وضعیت خود و تیم ملی به سوالات پاسخ داد:

به نظر می‌رسد نسبت به روزهای اول اردو، شرایط تمرینات برای بچه‌ها بهتر شده؟

طبیعی است. شروع تمرینات به خاطر آماده نبودن بدن‌ها سخت است ولی الان بدن‌ها راه افتاده و کم کم آماده می‌شویم. به همین دلیل بچه‌ها راحت‌تر از عهده فشار تمرینات بر می‌آیند وگرنه فشار تمرینات کم نشده است.

در دومین بازی دوستانه هم در پست دفاع آخر بازی کردی، قرار است تغییر پست بدهی یا به خاطر کمبود نفرات است؟

احساس می‌کنم به خاطر کمبود نفرات است. علی دایی روی ما شناخت کاملی دارد و فکر می‌کنم می‌خواهد یکسری از نفرات را در پست‌های مختلف بویژه خط هافبک امتحان کنند. به احتمال زیاد، دلیلش هم همین مساله باشد، اما اگر غیر از این بود و علی دایی صلاح دید در این پست بازی کنم، مشکلی ندارم.

پس در این باره صحبتی نشد؟

نه، صحبتی نشد.

اگر قرار شد دفاع آخر بازی کنی، چطور؟

توانایی این کار را دارم. البته دوست دارم پشت فوروارد باشم و بتوانم گل بزنم و پاس گل بدهم، البته برای بازی در هر پستی که علی دایی بخواهند مشکلی ندارم.

اردو چطور پیش می‌رود؟

همه چیز عالی است. تمرینات پرفشار خوبی را پشت سر می‌گذاریم و این محیط با این آب و هوا بهترین جا برای انجام این کار بود. به نظرم یکی از بهترین تمرینات ابتدای فصل را پشت سر می‌گذاریم، تغذیه و امکانات عالی است. همه چیز مهیا است تا نتایج خوبی بگیریم. ثمره این فشار تمرینات را در طول فصل خواهیم دید که باید در سه جبهه مبارزه کنیم.

امسال تعداد بازی‌های بیشتری خواهید داشت، ۱۸ بازیکن بزرگسال کافی است؟

البته بچه‌های زیر ۲۳ سال ما هم جزو بهترین‌ها هستند ولی فکر می‌کنم جا دارد کار کارشناسی بیشتری انجام شود. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می‌تواند حداقل برای تیم‌هایی که در جام قهرمانان آسیا حضور دارند تبصره قائل ‌شوند. به هر حال ما نماینده فوتبال ایران هستیم و این مساله می‌تواند به امتیازی برای حریفان آسیایی بدل شود.

جدای از این مساله، ترکیب نفرات را چطور می‌بینید؟

فکر می‌کنم برای این فصل تیم خیلی خوبی داریم. با حفظ نفراتی که علی دایی مد نظر دارند فکر نمی‌کنم کمبودی داشته باشیم. در بعضی پست‌ها ترافیک هم داریم که برای تیمی مثل پرسپولیس طبیعی است. با توجه به اینکه باید در ۳ جام بازی کنیم. فهرست تیم سال قبل به شکلی بسته شد که خوشبختانه برای امسال نیاز به تغییرات زیاد نداشتیم و این خیلی خوب است. وقتی تغییرات زیاد باشد باید هفته‌های متوالی بگذرد تا هماهنگ بشویم ولی برای این فصل باید از همان روز اول دنبال جمع کردن امتیازها باشیم تا عقب نمانیم. پتانسیل این کار را هم داریم. ۹۰ درصد تیم حفظ شده و هدفی جز قهرمانی نداریم. امیدوارم با حمایت هواداران، لطف خدا هم شامل ما بشود.

تا چندی پیش شایعات درباره جدایی بود و حالا باز هم کاپیتان تیم هستید، این مساله را چطور می‌بینید؟

همیشه گفته‌ام نباید در گذشته بمانیم. من و همه تیم به آینده فکر می‌کنیم. اینکه چطور می‌توانیم قهرمان بشویم و برای رسیدن به این هدف چه تلاش‌هایی باید انجام بدهیم. البته به این هم فکر می‌کنم که وظیفه کاپیتانی بسیار سنگین است و حالا که علی دایی روی ما حساب کرده است باید به بهترین نحو کار را انجام بدهیم. انرژی و نگاه من مثبت است و تمام توان خود را برای انجام وظایفی که دارم به کار می‌گیرم. می‌خواهم بیشتر از تمام سال‌های گذشته گل بزنم و پاس گل بدهم.

طلسم بازوبند هم شکسته شد، چند سالی بود، هر بازیکنی بازوبند را می‌بست، از تیم جدا می‌شد؟

نمی‌دانم چند سال دیگر لیاقت داشته باشم که بتوانم برای پرسپولیس بازی کنم ولی به اینکه در خدمت پرسپولیس هستم و بازوبند را می‌بندم افتخار می‌کنم. امیدوارم حضورم کمکی باشد برای اینکه پرسپولیس به هدفش برسد و هواداران شاد باشند.

به این مساله فکر کرده‌ای که به قدری بمانی تا با این پیراهن و بازوبند از فوتبال خداحافظی کنی؟

تمام تلاشم را خواهم کرد. باید برای تیم مثبت و مثمرثمر باشم. فکر می‌کنم ۵-۶ سال دیگر در سطح اول فوتبال بازی کنم. امیدوارم اتفاقی که گفتید روی بدهد و بتوانم آخرین بازی خودم را در پرسپولیس انجام بدهم اما باید قبول کنیم اتفاقات زیادی در آینده انتظار ما را می‌کشند. فقط خدا می داند چه خواهد شد.

از تیم ملی بگو، بازی با آرژانتین چطور بود؟

تیم ملی بازی خیلی خوبی انجام داد. کار به جایی رسید که ایران مستحق پیروزی بود. از نظر فنی اتفاق بزرگی است. اگر آن پنالتی را می‌گرفتند حتما پیروز می‌شدیم جریان بازی عوض می‌شد. مساوی حداقل حق بچه‌ها و فوتبال ایران بود اما یک لحظه غفلت کار دست ما داد. اعتماد به نفس بیش از حد بالا رفت با همان یک اشتباه و یک لحظه غفلت از مسی، یک گل خوردیم.

انتظار چنین فوتبالی را داشتی؟

اصلا انتظار نداشتم بازی، پایاپایی بشود. فکر می‌کردم با گل‌های بیشتری می‌بازیم در واقع هیچکس انتظاراش را نداشت.

پیروزی نیجریه برابر بوسنی به سود ما بود یا به ضرر ما؟

به نظرم مساوی خیلی بهتر بود البته با توجه به اینکه آرژانتین می‌خواهد سر گروه باشد، امیدوارم نیجریه را ببرند. البته ساختار دفاعی نیجریه خیلی بهتر از آرژانتین است. آرژانتین با مساوی هم به هدفش می‌رسد که برای ما خوب نیست ولی نمی‌توانند ریسک کنند و امیدوارم در هر دو بازی نتیجه دلخواه ما رقم بخورد.

نتیجه بازی با بوسنی را چطور پیش بینی می‌کنی؟

بوسنی ساختار دفاعی خوبی دارد. اگر شیوه بازی را عوض کنیم، فکر می‌کنم بتوانیم پیروز این بازی باشیم.

فکر می‌کنی مهمترین دلیل موفقیت تیم ملی چه بود؟ در حالی که تو هم سزاوار حضور در جام بودی؟

کی روش تیم ملی را حساب شده وارد جام کرد. شرایط بدنی تیم را خیلی خوب کرد. اجرای این سیستم به دوندگی زیادی نیاز دارد. می‌بینید که بچه‌های ما از حریفان بیشتر می‌دوند.

ولی همیشه گفته می‌شود بازیکنان ایرانی ظرفیت لازم برای انجام این کار را ندارند؟

می‌بینیم که این امر در یک شرایط اردویی خوب دور از دسترس نیست. بچه‌های ایرانی توانایی این کار را دارند و بازی با آرژانتین بهترین شاهد است. ما موقعیت‌های خوبی داشتیم.

بهترینش کدام بود؟

یکی همان ضربه پنالتی بود، ضربه سر اشکان و قوچان‌نژاد هم فرصت‌های عالی بودند.

به نظر شما این بازی‌ها جرقه است یا اینکه می‌تواند تداوم پیدا کند؟

سخت است اما چرا نتوانیم مداوم اینگونه بازی کنیم فقط باید شرایط برای تیم آماده شود. البته فکر می‌کنم باید مقابل بوسنی، هجومی‌تر بازی کنیم.

شگفتی‌های دیگر جام کدام بودند؟

کاستاریکا که ایتالیا را شکست داد، از پدیده‌ها بود. حذف انگلیس و اسپانیا هم از شگفتی‌های جام بود.

فکر می‌کنی کدام تیم‌ها شانس قهرمانی دارند؟

آلمان، هلند و یا فرانسه.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز