خبرگزاری کار ایران

با صدور اطلاعیه‌ای صورت گرفت؛

آخرین توصیه های کمیته امنیت فدراسیون فوتبال به مسافران برزیل

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۶۴

کمیته امنیت فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه‌ای در روزهای پایانی تا شروع مسابقات جام جهانی، آخرین توصیه‌های خود را به مسافران برزیل اعلام کرد.

کمیته امنیت فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه‌ای در روزهای پایانی تا شروع مسابقات جام جهانی، آخرین توصیه‌های خود را به مسافران برزیل اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون فوتبال، این اطلاعیه به این شرح است:

برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بدون تردید مهمترین و بزرگترین رویداد ورزشی – فرهنگی جهان در سال ۲۰۱۴ محسوب می شود و از آنجایی که کشور پهناور برزیل دارای شرایط فرهنگی، اجتماعی و امنیتی متفاوتی با ایران است، می طلبد که مسافران و هموطنان عزیزی که قصد عزیمت به این کشور را دارند ملاحظات و توصیه های عمومی و امنیتی ضروری جهت اطلاع و آگاهی خود را به شرح زیر مد نظر داشته باشند:

۱ – به همراه داشتن کلیه مدارک سفر که از اعتبار لازم برخودار است از ملزومات اولیه این مسافرت است.

۲ – مسافران عزیز در نظر داشته باشند که ورود دارو برای مصارف شخصی فقط با نسخه انگلیسی پزشک معتبر مجاز است.

۳ – در کلیه مبادی ورودی، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، هتل ها و شهرهای محل برگزاری مسابقات و همچنین استادیوم های ورزشی و محیط های پیرامونی، اعمال و رفتار همه افراد توسط دوربین های امنیتی با ضریب شفافیت بالا رصد خواهد شد. از این رو از کلیه هموطنان انتظار می رود با رعایت کامل مقررات و قوانین کشور میزبان و ارزشهای فرهنگی کشورمان نماینده واقعی فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی باشیم.

۴ – در کلیه مراحل سفر و در تمام اوقات شبانه روز برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی و رسمی استفاده شود.

۵ – کلیه اوراق شناسایی از قبیل گذرنامه، بلیط سفر، کارت هتل، بلیط مسابقات و سایر موارد با یکدیگر مطابقت داشته باشد.

۶ – در صورت قصد اقامت بیش از مدت روادید، بهمراه داشتن گواهی عدم سوء سابقه کیفری از کشور میزبان با تاییدیه سفارت برزیل در تهران الزامی است.

۷ – انجام اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از قبیل تزریق واکسن تب زرد، مالاریا و اخذ گواهی سلامت پیش از سفر ضروری است.

۸ – از قبول هر نوع بسته و یا هر نوع محموله پستی از افراد ناشناس برای رساندن به مقصد در فرودگاه برزیل و بلعکس خودداری شود.

۹ – در طول سفر با دقت از لوازم و چمدان های خود مراقبت کرده و از سپردن آن به افراد ناشناس خودداری کنید.

۱۰ – سعی شود به صورت انفرادی به اماکن ناشناس تردد نداشته باشید و این مهم بویژه در شبها مورد تاکید است. موارد زیادی از اخاذی و وقوع جنایت در ساعات پایانی شب و در اماکن کم تردد گزارش شده است.

۱۱ – مراقب افراد ناشناس و مشکوک در اطرافتان باشید و از مکان های خلوت حتی المقدور تردد نکنید.

۱۲ – از حضور و دخالت در هر نوع ازدحام، تظاهرات و راهپیمایی معترضان برزیلی و نزاع دسته جمعی پرهیز کنید.

۱۳ – در هر شرایطی شماره تلفن های ضروری شامل شماره نمایندگی های دائمی و موقت ج. ا. ا مستقر در برزیل، پلیس و هتل را بهمراه داشته باشید.

۱۴ – ارز مورد نیاز خود را از صرافی ها و بانکهای معتبر خریداری کنید.

۱۵ – هر مسافر با توجه به مقررات امور مالیاتی و گمرکی برزیل و در هنگام ورود به آن کشور می تواند تا سقف ۱۰ هزار رئال برزیل که معادل ۵۰۰۰ دلار امریکا است بهمراه داشته باشد و در صورت به همراه داشتن بیش از این مبلغ می بایست به اطلاع فرودگاه مقصد رسانده شود.

۱۶ – مدرک، پول و اشیا قیمتی خود را در محل مناسب و یا به صندوق امانات هتل تحویل داده و در هنگام خروج از هتل گذرنامه و به میزان مورد نیاز پول همراه داشته باشید.

۱۷ – از حمل اشیا قیمتی و ارز بیشتر از نیاز در معابر عمومی و بویژه در ساعات پایانی روز پرهیز کرده و در هنگام، خرید کل پول خود را به فروشنده نشان ندهید.

۱۸ – چنانچه به هر دلیلی توسط پلیس محلی و یا نیروهای امنیتی بازداشت شدید در اولین فرصت از آنها بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب در اسرع وقت به بخش کنسولی سفارت ج. ا. ا در برزیل اطلاع رسانی شود و همچنین چنانچه به زبان محلی آشنا نیستید از امضای هرگونه اوراق و اسناد خودداری کنید.

۱۹ – رعایت قوانین کشور میزبان و پرهیز از هر نوع درگیری با اتباع این کشور با توجه به وجود میلیونها سلاح سرد و بخصوص گرم در بین اقشار جامعه و بالا بودن سطح جرم و خشونت در آن کشور، مورد تاکید است.

۲۰ – پلیس برزیل، شکار حیوانات و خریدن جواهراتی که به اعضای حیوانات مانند دندان و مو مزین شده را ممنوع اعلام کرده است و طبق اعلام پلیس کشور برزیل کسانی که حیوانی را می خرند و یا شکار می کنند به مبلغ ۱۷۰۰ یورو جریمه محکوم خواهند شد و احتمال دادگاهی و زندان برای این افراد وجود دارد.

در پایان با آرزوی سفری خوش و سلامت برای کلیه هموطنان عزیز در کشور برزیل شماره تلفن های نمایندگی و کنسولگری موقت ج. ا. ا در شهرهای محل برگزاری مسابقات جام جهانی برزیل به این شرح اعلام می شود:

۱ – شهر برزیلیا – سفارت ایران در برزیل:

۸۳۴۹۳۸۸۵ – ۰۶۱ – ۰۰۵۵

۸۱۴۴۲۷۳۰ – ۰۶۱ – ۰۰۵۵

۸۳۱۳۹۲۹۷ – ۰۶۱ – ۰۰۵۵

۲ – دفتر شهر کوریتیبا(دیدار ایران و نیجریه):

۹۷۹۵۷۹۲۸ – ۰۴۱ – ۰۰۵۵

۹۷۹۶۲۷۳۵ – ۰۴۱ – ۰۰۵۵

۹۷۹۶۲۷۳۶ – ۰۴۱ – ۰۰۵۵

۳ – دفتر شهر بلوهوریزونته(دیدار ایران و آرژانتین):

۹۲۴۶۲۸۷۲ – ۰۳۱ – ۰۰۵۵

۹۳۵۹۸۸۶۲ – ۰۳۱ – ۰۰۵۵

۸۱۰۴۰۶۸۵ – ۰۳۱ – ۰۰۵۵

۴ – دفتر شهر سالوادور(دیدار ایران و بوسنی):

۹۲۴۶۴۸۷۲ – ۰۷۱ – ۰۰۵۵

۹۴۰۳۸۴۴۸ – ۰۷۱ – ۰۰۵۵

۹۴۰۳۷۷۷۱ – ۰۷۱ – ۰۰۵۵

ملاحظات:

- شماره تلفن‌های سفارت ۲۴ ساعته در خدمت هموطنان خواهد بود و دفاتر موقت دایر شده در ۳ شهر فوق ۳ روز قبل از هر بازی و دو روز بعد از آن فعال و پاسخگو خواهند بود.

- عدد ۰۰۵۵ کد کشور برزیل و عددهای ۰۴۱،۰۳۱، ۰۷۱ کد سه شهر مورد اشاره هستند.

- اختلاف ساعت بین ایران و برزیل ۷:۳۰ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز