خبرگزاری کار ایران

نگاه دولت‌ها مقطعی و ابزاری بوده؛

واعظ آشتیانی: فدراسیون‌ توان کار فرهنگی ندارد / داستان جام‌جهانی ۲۰۰۶ تکرار نشود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۰۸

امیدواریم این دولتی که ادعای تدبیر و امید دارد، این تدبیر و امید را نه تنها در فوتبال بلکه در ورزش محقق کند چراکه هر چه تیم‌های ملی ما در رشته‌های مختلف قوی‌تر باشد ابزار و وسیله‌ای برای شادمانی مردم خواهد بود.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است تیم ملی ما اگر به خوبی حمایت و تدارک می‌شد می‌توانستیم در جام‌جهانی برزیل از گروه خود صعود کنیم، اما در این راه نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه دولت هم دیر به فکر افتاد که این رفتار از دولت تدبیر و امید بعید بود.

گفت‌وگوی امیررضا و اعظ آشتیانی با خبرنگار ایلنا را در ادامه بخوانید:

روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این روند باید زودتر از اینها شروع می‌شد، اما متاسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح فدراسیون و همچنین تنگناهای مالی منجر به این شد که تیم ملی دیرتر روند آمادگی‌اش برای حضور در جام‌جهانی را شروع کند. این مشکلات همیشه بوده و تا زمانی که فدراسیون فوتبال براساس سیستم و کارآمدی حرکت نکند همین شرایط وجود خواهد داشت.

در این راه فقط فدراسیون کوتاهی کرده؟

دولت خیلی با تاخیر در این موضوع ورود کرد و باید زودتر از اینها گام برمی‌داشتند چراکه جام‌جهانی یک رویداد ورزشی و تاریخی برای ملت‌ها است و می‌شود از این راه شور و شعف و اتحاد ملی را برای مردم فراهم کرد. این مسئله نشان می‌دهد که نه تنها دولت فعلی، بلکه دولت‌های قبلی هم نسبت به ورزش نگاه‌های مقطعی و ابزاری داشته‌اند. اگر ورزش اولویت اول بود، شرایط ما بهتر می‌شد. امیدواریم این دولتی که ادعای تدبیر و امید دارد، این تدبیر و امید را نه تنها در فوتبال بلکه در ورزش محقق کند چراکه هر چه تیم‌های ملی ما در رشته‌های مختلف قوی‌تر باشد ابزار و وسیله‌ای برای شادمانی مردم خواهد بود.

مبلغ ۸ میلیارد تومان در اختیار کفاشیان قرار گرفته که در جام‌جهانی کار فرهنگی انجام دهد، ‌ دوست داریم واکنش شما را نسبت به این خبر بشنویم؟

با صراحت می‌گویم فدراسیون ما این توانایی را ندارد که در کار فرهنگی ورود کند. این مبلغ باید با تعامل و هماهنگی دستگاه‌های دیگر فرهنگی کشور و با استفاده از تجربیات تلخ و شیرین گذشته در این عرصه هزینه شود، هزینه‌ای همراه با کارآمدی چراکه در جام‌جهانی گذشته حرف و حدیث‌ها و در عین حال ناکارآمدی‌های کسانی که ادعای کار فرهنگی داشتند را نشان داد. معتقدم فدراسیون فوتبال این توانایی را به تنهایی ندارد و بضاعت آن را هم ندارد، دلیلش هم اینکه ما در ورزش و از جمله فوتبال در کار فرهنگی بسیار ضعیف بودیم و برای محقق‌کردن اهداف فرهنگی نظام در عرصه جهانی باید از افراد خوش‌فکر، توانمند و کارآمد که از تجربیات خوبی برخوردارند استفاده کنند، نه اینکه به گونه‌ای عمل شود که مثل جام‌جهانی قبل شاهد باشیم بلیت‌های اهدایی توسط برخی از مدعیان‌فرهنگی در بازار سیاه به فروش برسد و بهره‌برداری‌های اقتصادی و ضد فرهنگی را ترویج دهند.

چه انتظاری از تیم ملی در جام‌جهانی دارید؟

مشکل اینجاست که متولیان فوتبال ما همیشه آروزی رفتن به جام‌جهانی را داشته‌اند و نشان می‌دهند که افق دید مدیران فوتبال ما بسیار محدود بوده، در صورتی که با آوردن کی‌روش انتظار این بود که تیم ملی ما ضمن حضور در جام‌جهانی بتواند از گروه خود در این تورنمنت بزرگ صعود کند، اما امروز به صرف رفتن به جام‌جهانی شادمانی می‌کنیم. این مجموعه امروز تیم ملی اگر بخواهیم حمایت و تدارک شده بود می‌توانستیم از گروه خود صعود کنیم.

انتظار صعود از تیم ملی انتظاری منطقی است؟

به هر جهت فوتبال دنیا نزدیک به هم شده، اما به این معنی نیست که هوشمندی و دانش‌فنی را نقض کنیم. هر مجموعه‌ای از هوشمندی و دانش‌فنی مربیانش بهره ببرد می‌تواند از فرصت‌ها به خوبی استفاده کند. یکی از نکات بارز فوتبال غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. امیدوارم تیم ملی بتواند از گروهش صعود کند و این صعود می‌تواند افق فوتبال ما را روشن‌تر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز