خبرگزاری کار ایران

در فاصله ۲۹ روز تا دیدار با نیجریه؛

ایران - بلاروس؛ رونمایی از تیم ملی مدل جام جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۲۳

دیدار با بلاروس دیداری است که ۷۳ روز پس از دیدار با گینه برگزار می‌شود و آن را می‌توان مسابقه‌ای برای هماهنگی تیم ملی و یا سنجش شناخت وضعیت آمادگی بازیکنان جدید دانست.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در راه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل فردا یکشنبه در اردوی اتریش به مصاف تیم ملی بلاروس خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار با بلاروس دیداری است که ۷۳ روز پس از دیدار با گینه برگزار می‌شود و آن را می‌توان مسابقه‌ای برای هماهنگی تیم ملی و یا سنجشی شناخت وضعیت آمادگی بازیکنان جدید دانست.

تیم ملی فوتبال ایران که برای برگزاری اردوی آماده‌سازی و انجام ۳ دیدار تدارکاتی در کشور اتریش حضور دارد، فردا یکشنبه و در نخستین بازی‌اش در این اردو به مصاف بلاروس می‌رود که پس از دیدار با گینه که روز ۱۴ اسفند برگزار شد، دومین بازی تدارکاتی تیم کی‌روش در مسیر حضور در جام جهانی به شمار می رود.

شاگردان کی‌روش پس از صعود به جام جهانی با پیروزی برابر کره‌جنوبی در ۲۸ خردادماه سال ۹۲، تا به امروز تنها یک دیدار تدارکاتی رسمی برگزار کردند، آنهم مقابل گینه. در این مدت آنها ۴ بازی هم در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا برگزار کردند که حاصل آن دو پیروزی ۲ بر یک و ۳ بر صفر مقابل تایلند، پیروزی ۴ بر یک برابر لبنان و برتری ۳ بر ۲ مقابل کویت بود. البته دیدار با کویت به خاطر تشریفاتی بودن آن، یک دیدار تدارکاتی برای ایران محسوب شد.

تیم ایران همچنین قرار بود در اردوی آفریقای جنوبی هم برابر موزامبیک به میدان برود که آن بازی لغو شد اما ۴ مسابقه تدارکاتی هم با تیم‌‌های باشگاهی آفریقا برگزار کرد. ابتدا با نتیجه ۵ بر یک موروکا سوآلوز را مغلوب کرد، سپس برابر اورلاندو پایرتس تیم پنجم آفریق به تساوی ۳ بر ۳ رسید، در بازی سوم برابر سان دانز صدرنشین لیگ برتر آفریقا شکست خورد و در مسابقه آخر تیم مپو مالنگا بلک ایسز را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد.

البته اردوی آفریقای جنوبی بیشتر برای بدنسازی و تقویت قوای بدنی بازیکنان تیم ملی جهت دیدار با تیم نیجریه در نظر گرفته شده بود ولی اردوی اتریش و دیدارهایی که در آن در نظر گرفته شده، بیشتر به مرور برنامه‌های تاکتیکی اختصاص دارد.

بر این اساس کادر فنی، دیدار با تیم‌های بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا را در این اردو در نظر گرفته تا به نوعی تیم ملی را برای حضور در مسابقه نخست خود در جام جهانی برابر نیجریه آماده کند، دیداری که ۲۹ روز دیگر یعنی ۲۶ خردادماه در ورزشگاه کورتیبیا برگزار می‌شود.

یکی از اهداف کی روش در این دیدار تدارکاتنی آزمودن نفرات جدید در پست‌های مختلف تیم ملی است؛ یعنی بازی دادن به بازیکنان حاضر در اردو در پست‌هایی که پیش از این کمتر فرصت حضور در آنها را داشتند و شاید فرصتی باشد برای قرار گرفتن آنها در ترکیب اصلی. هدف دیگر هم استفاده از ترکیب اصلی برای هماهنگی بیشتر نفرات با یکدیگر و یا رسیدن به یک ترکیب ایده‌آل که تمام این موارد به سود تیم ملی خواهد بود.

از سوی دیگر فوتبال بلاروس، در آخرین رده‌بندی فیفا با ۴۰۴ امتیاز در رده ۸۳ جهان قرار گرفته و در جایگاه سی و هشتم اروپا ایستاده است. آنها در مرحله مقدماتی جام جهانی تنها یک پیروزی و یک تساوی بدست آورده و ۶ شکست کسب کردند. تنها برد آنها برابر گرجستان و یک تساوی هم مقابل فنلاند بدست آوردند.

البته آنها هرچند از نظر فنی تیمی ضعیف محسوب می‌شوند اما از نظر قدرت بدنی می‌توانند فشار خوبی را به ملی‌پوشان ایران وارد کنند و حریف تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی در مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل محسوب شوند.

اولین رویارویی ایران و بلاروس روز هجدهم بهمن‌ماه سال ۸۵ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند. رسول خطیبی(۶) و مهدی رجب‌زاده(۸۸) برای ایران و ویاچسلاو هلب(۵۳ و ۶۰) برای بلاروس گلزنی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز