خبرگزاری کار ایران

هدف مان انتخاب بهترین ها بود؛

خادم: شاید مدیرعامل خارج از هیات مدیره باشد / فتح الله زاده هم یکی از گزینه هاست!

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۷۵

مجموعه ای از نیروهای اقتصادی، فنی و حقوقی(نجف نژاد چهره حقوقی است) ترکیب هیات مدیره استقلال را تشکیل می دهند که البته این ترکیب به نوعی سیاسی هم هست.

نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان در امر خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس با اشاره به انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: هدف ما این بود که بتوانیم بهترین ها را برای حضور در هیات مدیره این باشگاه انتخاب کنیم. برای انتخاب مدیرعامل هم تا روز یکشنبه اولین نشست اعضای هیات مدیره را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، امیررضا خادم عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری که به جهت معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در محل وزارت ورزش برگزار شد، در جمع خبرنگاران سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: ما برای انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال جلسات زیادی را برگزار کردیم و هدف مان این بود که بتوانیم بهترین انتخاب ها را برای این باشگاه داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه درخواست های زیادی برای حضور در هیات مدیره و اسپانسری باشگاه استقلال داشتیم خاطر نشان کرد: برای حمایت مالی از باشگاه استقلال جلسات سنگینی را با افراد مختلف برگزار کردیم اما برخی از آنها نمی توانستند ضمانت لازم برای این اقدام را انجام دهند.

نماینده وزارت ورزش و جوانان افزود: طی روزهای گذشته برخی هواداران باشگاه استقلال به خاطر معرفی نشدن اعضای هیات مدیره نگرانی هایی داشتند که باید اعلام کنم هیچ عقب ماندگی برای استقلال بوجود نیامده است. سازمان لیگ هنوز زمان ثبت قراردادها را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌هایی که طی سالهای گذشته وجود داشت مشکلات و تنگناهای مالی این باشگاه بود که ما تلاش کرده ایم با انتخاب اعضای هیات مدیره کارآمد این مشکلات را برای فصل آینده به حداقل برسانیم.

امیررضا خادم بعد از معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد مدیر عامل این باشگاه و اینکه آیا وزارت ورزش گزینه ای در این زمینه دارد اظهار داشت: مگر می شود نهادی صاحب جایی باشد اما در مورد آن اعمال نظر نکند. به طور حتم برای مدیریت باشگاه استقلال گزینه هایی داریم اما نتیجه نهایی متاثر از جمع بندی از تصمیمی است که در نشست هیات مدیره به آن می رسیم.

وی تاکید کرد: افشارزاده همراه با یکی دو نفر دیگر که عضو هیات مدیره نیستند، گزینه های ما برای مدیر عاملی باشگاه استقلال هستند. حداکثر تا یکشنبه هفته آینده اولین نشست هیات مدیره استقلال برگزار خواهد شد و مدیرعامل این باشگاه انتخاب می شود. شاید هم مدیرعامل این باشگاه خارج از ترکیب ۹ هیات مدیره باشد.

نماینده تام الاختیار وزارت ورزش در واگذاری سرخابی ها در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فتح الله زاده چقدر برای ابقا در جایگاه مدیریت استقلال شانس دارد گفت: فتح الله زاده مدیری قابل و توانمند است. شخصا از زحماتی که برای استقلال کشیده تشکر می کنم. وی همچنان جزو گزینه های مدیرعاملی استقلال است و اگر بتواند در هیات مدیره رای لازم را بیارود شانس ادامه فعالیت به عنوان مدیرعامل را دارد. ضمن اینکه تا آنجا که من می دانم تا همین امروز در حال فعالیت در باشگاه استقلال بود.

معاون پارلمانی، حقوقی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکل اصلی سرخابی ها مسائل مالی بود که اجازه تنفس را از این دو تیم گرفته بود و استرس و مشکلات روحی زیادی را موجب شده بود، تاکید کرد: تمام این مدت تلاش مان برای حل این مشکل بود و امروز که به این مرحله رسیده ایم در واقع قدم بزرگی را برداشته ایم. پس هیچ بهانه ای برای اعضای انتخاب شده وجود ندارد و آنها می توانند با آسودگی خاطر و در چارچوب آیین نامه انتخاب های خود را برگزار کنند.

امیر رضا خادم تصریح کرد: آیا اینکه در جایگاه متولی ورزش به بحثحامی مالی دو باشگاه ورود کرده ایم تا از نظر مالی با حداقل مشکلات مواجه باشند کار اشتباهی بوده است؟ پرسپولیس که استارت کارش را زده و هیات مدیره آن می تواند بجای تمرکز بر روی هزینه ها و درآمدزایی بر روی نحوه کار تیم متمرکز شود. دریافتی اولیه که این تیم از اسپانسر دارد حداقل به اندازه نیمی از دریافتی های تیم ها در طول سال است یا درآمدی که داشته اند؟

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذازی سرخابی ها صحبت های خود در این زمینه را اینگونه ادامه داد: بر فرض اینکه اسپانسری بیاید و در میانه راه کنار بکشد. آیا باز هم شرایط بهتر از همیشه نیست؟ اصلا اگر قرار بود شرایط اینگونه نباشد شما چه پیشنهاد و شرایط بهتری را لحاظ می کردید؟ آیا با بیش از ۷۰ میلیارد بدهی در پرسپولیس و بیش از ۴۰ میلیارد بدهی در استقلال چه راهکار بهتری را می توانستیم ارائه دهیم؟

خادم با اشاره به رضایتی که مردم عادی از سطح جامعه از کارهای انجام شده در مورد پرسپولیس و استقلال دارند تاکید کرد: اینگونه رفتار منصفانه نیست. امیدوارم کسانی که به عنوان اسپانسر با آنها قرارداد می بندیم به تعهداتشان پایبند باشند چون اگر غیر از این باشد به خاطر هزینه و تحت فشار قرار گرفتن از سوی تماشاگران برای زندگی عادیشان در کشور هم به مشکل برمی خورند.

وی تصریح کرد: مانند هر قرارداد اقتصادی دیگری که احتمال بد عهدی یک طرف در آن وجود دارد، در این قراردادها هم چنین احتمالی وجود دارد ضمن اینکه ما خودمان را آخر قرارداد و دانش اقتصادی نمی دانیم.

خادم توصیه ای به هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کرد. مبنی بر اینکه حمایت لازم از اسپانسرها را داشته باشند چون هیچ فردی نمی آید این مبالغ را بپردازد و متضرر هم شود.

امیررضا خادم در ادامه نشست خود و در اغاز پرسش و پاسخ خبرنگاران در مورد بدهی مالیاتی بازیکنان استقلال و اینکه سازمان لیگ تاکید کرده که باید این بدهی ها صاف شود گفت: در مورد پرسپولیس که رایزنی های لازم را با سازمان امور مالیاتی انجام شده و مدیرعامل و عضو حقوقی باشگاه هم پیگیری موضوع هستند. اتفاقا خبرهای خوبی هم تا امروز داشته اند مبنی بر اینکه میزان بدهی بیش از ۱۷ میلیارد تومانی در حوزه مالیات را به حداقل رسانده و در نهایت مشکلات را حل کنند تا حساب ها بازشوند.

وی افزود: در خصوص تیم استقلال هم مدیرعامل این باشگاه باید در این زمینه ورود کند و برای برطرف کردن مسائل مالی تلاش کند. در کل مسئولان استقلال باید در جهت دوری از مسائل حاشیه ای و سالم سازی گام بردارند تا بتوانند به صورت شفاف دو تیم را واگذار کنیم.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی ها از برگزاری یک نشست طی هفته آینده با حضور صاحب نظران و اصحاب رسانه در جهت بررسی و نقد مسائل مربوط به انتخاب هیات مدیره و اسپانسر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خبر داد و گفت: البته قرار نیست در این جلسه فقط از طرف شما نقدی صورت بگیرد. ما هم نقدهایی داریم. ضمن اینکه در مورد خیلی از مسائل موضوعات، به صورت نیمه مطرح شده است. مثلا در مورد سقف قرارداد بازیکنان تا حالا خود من اظهار نظری نداشته ام. هر چند صحبت هایی شنیده ام. مانند اینکه چون کشتی گیر هستم از این پول ها ندیده ام و نمی توانم ببینم. این موضوعات باید بررسی شود و در مورد آنها در این جلسه به جمع بندی برسیم.

معاون پارلمانی، حقوقی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان مبلغ قرارداد با حامی مالی باشگاه استقلال را بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: البته این مبلغ فقط در مورد یک حامی مالی نیست. چند اسپانسر وجود دارد که بعد از تشکیل هیات مدیره و عقد قرارداد با آنها، وضعیتشان را اعلام می کنیم.

وی در معرفی اجمالی اعضای هیات مدیره استقلال با یادآوری اینکه که گفته بود هیچیک از اعضای هیات مدیره پرسپولیس سیاسی نیستند گفت: در مورد هیات مدیره استقلال هم بیش از ۹۰ درصدشان غیرسیاسی هستند. فقط نجف نژاد به عنوان یک چهره سیاسی مطرح است. آنهم به عنوان رئیس فراکسیون ورزش که البته وی پیش از این سرپرست و مدیرعامل استقلال و رئیس هیات مدیره این باشگاه بود. بنابراین غیر فوتبالی نیست.

خادم در مورد اینکه سه روز بعد از معرفی حامی مالی پرسپولیس این شرکت به ثبت رسیده است و آیا شرایط اسپانسر استقلال هم به همین صورت است خاطرنشان کرد: حساسیت این قضیه برای من جای تعجب دارد. طی نشست هفته آینده در مورد این موضوع شفاف سازی خواهیم کرد. ما یک گروه می خواهیم که کار کند و قطعا باید دور هم جمع شوند تا کار را پیش ببرند و در این میان شاید هم نیاز به ثبت پیدا کند.

خادم همچنین در مورد اینکه گفته شده بود نجف نژاد برای حضور در هیات مدیره استقلال وزیر ورزش را تهدید به استیضاح در مجلس کرده بود گفت: من این موضوع را در رسانه ها دیدم و از نزدیک در جریان آن نیستم.

وی با اشاره به پیشینه اعضای هیات مدیره استقلال تاکید کرد: مجموعه ای از نیروهای اقتصادی، فنی و حقوقی(نجف نژاد چهره حقوقی است) ترکیب هیات مدیره استقلال را تشکیل می دهند که البته این ترکیب به نوعی سیاسی هم هست.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذازی سرخابی ها در مورد مسدود بودن حساب باشگاه پرسپولیس و اینکه به همین دلیل این باشگاه هنوز هیچ پولی دریافت نکرده و وزارت ورزش چه تصمیمی برای آن دارد گفت: پاسخ این سوال را به طور کامل می دانم اما بهتر است آن را از هیات مدیره باشگاه بپرسید تا آنها هم خیلی بیکار نباشند.

وی در واکنش به پرسشی که رابطه با حضور چهره هایی از شهرداری در ترکیب هیات مدیره پرسپولیس و استقلال و اینکه آیا این کار به دلیل قولی است که شهرداری برای حمایت از این دو باشگاه داده تصریح کرد: من هم از کنار شهرداری رد می شوم اما دلیل نمی شود که منتسب به این نهاد شوم. در کل یک نفر از استقلال و یک نفر هم از پرسپولیس به نوعی با شهرداری رابطه دارند و حضورشان در این دو تیم هم فقط به خاطر علاقه شان است و گرنه شهرداری هیچ قولی نداده و جلسه ای هم در این زمینه نداشته ایم.

امیررضا خادم با تاکید دوباره بر اینکه مدیرعامل استقلال توسط هیات مدیره انتخاب می شود با یادآوری اینکه پیش از این ابتدا مدیر عامل انتخاب می شد و سپس او اعضای هیات مدیره را معرفی می کرد گفت: در پرسپولیس مدیرعامل نمی تواند شخصا تصمیم بگیرد و در مورد هر موضوعی تک تک اعضای هیات مدیره دخالت دارند. در مورد استقلال هم قطعا چنین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز