خبرگزاری کار ایران

به لیگ ایران بازنمی‌گردم؛

حقیقی: می‌خواهم در اروپا به فوتبالم ادامه دهم / آسیب دیدگی ام نگران کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۱۸۳

برخی در فوتبال ایران منتظرند یک نفر اشتباهی انجام دهد، آن اشتباه را آن قدر به رخ او می‌کشند که زمینه ساز اشتباهات دیگر می‌شود / دوست دارم در جام جهانی شانس بازی کردن داشته باشم.

دروازه‌بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در دو - سه فصل آینده به باشگاه‌های ایرانی برنمی‌گردم و ان‌شاالله در فوتبال اروپا به کارم ادامه خواهم داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حقیقی درباره عملکردش در تیم کوویلای پرتغال گفت: در نقل و انتقالات زمستانی با توجه به اینکه با باشگاه روبین‌کازان روسیه قرارداد داشتم دو باشگاه روبین‌کازان و کوویلا برای انتقال قرضی‌ام به این تیم لیگ دسته اول باشگاه‌های پرتغال به توافق رسیدند و بنده به عضویت این تیم پرتغالی درآمدم. از زمانی که عضو تیم کوویلا شدم در تمام بازی‌های این تیم حضور داشته و خوشبختانه شرایطی فراهم شد که در میادین رسمی به میدان رفته و در شرایط مسابقه و بازی قرار بگیرم. قرار داشتن در شرایط مسابقه و بازی برای یک فوتبالیست به ویژه دروازه‌بان‌ها بسیار مهم است و در حفظ آمادگی و پیشرفت آنها بسیار تاثیرگذار است. خوشبختانه در ۸ دیداری که برای تیم کوویلا به میدان رفته‌ام عملکرد قابل قبول و خوبی داشته ام و مربیان از کارم راضی بودند. از شرایطی که در این تیم دارم راضی هستم و امیدوارم عضویت در این تیم پرتغالی زمینه‌ای برای اتفاقات خوب در آینده شود.

حقیقی درباره کیفیت لیگ دسته اول باشگاه‌های پرتغال گفت: فوتبال کشور پرتغال را همه می‌شناسند. پرتغال بازیکنان مطرح و معروف زیادی دارد و بازیکنان خارجی خوب و با کیفیتی نیز در لیگ این کشور بازی می کنند. انصافا باید بگویم لیگ دسته اول باشگاه‌های پرتغال نیز از کیفیت مطلوب و خوبی برخوردار است. بسیاری از تیم‌های لیگ برتر از بازیکنانی که در لیگ برتر استفاده نمی‌کنند و فرصت بازی به آنها نمی‌رسد در لیگ دسته اول استفاده می‌کنند. تیم‌های لیگ یک پرتغال باشگاه هایی حرفه‌ای با امکانات و با برنامه هستند. اینجا همه چیز بر اساس نظم و برنامه‌ریزی پیش می‌رود و اتفاقا لیگ دسته اول باشگاه‌های پرتغال بسیار مورد توجه رسانه‌ها و حتی اهالی فوتبال سایر کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال باید بگویم در پرتغال چهار روزنامه ورزشی معروف و مطرح صفحات ویژه‌ای را به لیگ دسته اول باشگاه‌های پرتغال اختصاص می‌دهند و شبکه های تلویزیونی نیز علاوه بر پخش این بازی ها به تحلیل و تفسیر بازی‌ها می‌پردازند و این نشان می‌دهد لیگ دسته اول پرتغال دارای کیفیت خوبی است که تا این حد مورد توجه قرار می‌گیرد. از هر دو یا سه بازی ما یک بازی به طور کامل از تلویزیون پخش می‌شود و این اتفاق خوبی است که می‌تواند باعثدیده شدن عملکرد ما شود.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس درباره باشگاه کوویلا و تماشاگران آن گفت: کوویلا شهری است که در حد فاصل لیسبون و پورتو قرار گرفته و تیم ما با توجه به جمعیتی که این شهر دارد از تماشاگران خوبی برخوردار است. به طور میانگین هر بازی تیم ما ۵ هزار تماشاگر دارد و بعضاً برخی بازی‌های ما مقابل تیم های مطرح تر با حضور ۷ هزار تماشاگر برگزار می‌شود و این اتفاق بسیار خوبی است و باعثافزایش انگیزه بازیکنان و مورد توجه بودن تیم شده است. تماشاگران کوویلا حتی در بازی‌های خارج از خانه نیز تیم را تنها نمی گذارند و با اتوبوس یا وسایل نقلیه دیگر برای حمایت از تیم به شهرهای دیگر می‌آیند. کادر فنی تیم ما از مربیان پرتغالی شکل گرفته و مربی گلرهای تیم ما نیز یک مربی پرتغالی خوب است که تمرینات ویژه و مفیدی را برای ما در نظر می‌گیرد.

حقیقی درباره آینده ورزشی‌اش و احتمال بازگشت به باشگاه های ایرانی و تیم فصل آینده‌اش به سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: تا سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ با تیم روبین کازان قرارداد دارم و به طور حتم در سال‌های آینده به فوتبالم در اروپا ادامه خواهم داد و به لیگ ایران باز نخواهم گشت. فعلا به طور قرضی به تیم کوویلا منتقل شدم و در پایان فصل بازیکن تیم روبین‌کازان روسیه به حساب می‌آیم. در آخر فصل و پس از جام جهانی و با جمع بندی شرایط تصمیم خواهم گرفت که در چه تیمی بازی کنم، البته همه چیز دست خودم نیست و من بازیکن باشگاه روبین‌کازان هستم و تابع تصمیمات آنها، اما تصمیم خودم این است که ان‌شاالله شرایطی فراهم شود که در فوتبال اروپا به کارم ادامه دهم. به هر حال حضور در تیم های اروپایی یک اتفاق مثبت است و من سعی می کنم با تلاش و کوشش بسیار پیشرفت بیشتری داشته و به عضویت در تیم های اروپایی ادامه دهم.

حقیقی درباره احتمال بازگشت به تیم روبین‌کازان گفت: من در پایان فصل بازیکن روبین‌کازان هستم و تا دو سه سال دیگر با این تیم قرارداد دارم. نتایج و بازی‌های روبین کازان را پیگیری کرده‌ام. دروازه بان دوم تیم ملی روسیه همچنان عضو تیم روبین‌کازان است و برای این تیم بازی می‌کند. ایده آل من این است عضو تیمی باشیم که شرایط بازی داشته باشم. به هر حال عضویت در تیمی مثل روبین‌کازان که در لیگ اروپا به میدان می رود اتفاق مثبتی است اما باید دید در پایان فصل آینده چه پیشنهاداتی دارم، نظر مسئولان و مربیان باشگاه روبین‌کازان چیست و در نهایت پس از جمع بندی همه این مسائل تصمیم خواهیم گرفت. مسئولان باشگاه کوویلا نیز صحبت‌هایی با من داشته اند اما همه چیز برمی‌گردد به آخر فصل و تصمیم نهایی بنده و مسئولان باشگاه روبین.

حقیقی درباره نیمکت نشینی‌اش در بازی قبلی تیم کوویلای پرتغال گفت: در ترکیب اصلی تیم کوویلا بوده و خوشبختانه عملکرد قابل قبولی در این تیم داشته‌ام. هفته گذشته نیز یکی از ۱۱ بازیکنی بودم که قبل از شروع مسابقه برای گرم کردن وارد زمین شدم اما به هنگام گرم کردن با آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو مواجه شدم و حتی قرار نبود روی نیمکت بنشینم اما جمع بندی خودم و کادر فنی تیم این بود که روی نیمکت بازی را تماشا کرده و در لیست ۱۸ نفره باشم. در این بازی دروازه‌بان تیم ما دومین بازیکنی بود که از زمین بازی اخراج شد و ما ۹ نفره شدیم. من در این شرایط در ۱۲-۱۰ دقیقه پایانی به میدان رفتم. بازی با نتیجه بدون گل در جریان بود و تیم حریف به واسطه ۹ نفره شدن تیم ما حملات زیادی روی دروازه کوویلا داشت تا اینکه داور با تکل مدافع میانی و کاپیتان تیم ما ضمن اعلام پنالتی بازیکن ما را اخراج و تیم ما را ۸ نفره کرد و ما این بازی را به حریف واگذار کردیم.

دروازه بان سابق پرسپولیس درباره آخرین وضعیت آسیب دیدگی‌اش گفت: از ناحیه زانو دچار مشکل شده‌ام اما طی روزهای گذشته تمرینات ویژه‌ای را زیر نظر کادر پزشکی انجام داده و تمرینات سبک و کم فشاری را با هماهنگی کادر پزشکی و مربی دروازه بان‌ها انجام داده‌ام. ما امروز در بازی خانگی و در هفته سی و هفتم لیگ دسته اول پرتغال باید به میدان برویم اما هنوز مشخص نیست بتوانم تیم را در این بازی همراهی کنم یا خیر. سرمربی تیم اصرار دارد بازی کنم و در عین حال معتقد است نباید این بازی کردن با ریسک بالا و تشدید مصدومیت همراه باشد. اینجا بارندگی شدیدی هم داشته و زمین بازی هم قطعا لغزنده خواهد بود. به احتمال زیاد صبح روز یکشنبه وضعیت زانویم تست خواهد شد و پس از جمع بندی کادرفنی، پزشک تیم و خودم درباره حضور در بازی روز یکشنبه تصمیم گیری خواهد شد.

وی متذکر شد: خودم دوست دارم بازی کنم اما نمی‌خواهم این بازی کردن با ریسک و مشکلات بعدی همراه باشد. البته باید بگویم آسیب دیدگی ام چیز حاد و نگران کننده ای نیست و تمرینات ویژه و خوبی طی روزهای اخیر داشته و زیر نظر کادر پزشکی در حال طی کردن دوران نقاحت هستم. ما با تیم رده پنجم ششم جدول رده بندی بازی داریم و این بازی برای ما مهم است چراکه می توانیم در صورت برتری وضعیت بهتری در جدول رده بندی داشته باشیم. ما در حال حاضر و در میان ۲۲ تیم لیگ دسته اول پرتغال در زده پانزدهم جدول رده بندی قرار گرفته ایم و در صورتی که در بازی های باقی مانده عملکرد خوبی داشته باشیم می توانیم از جایگاه بهتری در جدول برخوردار باشیم. البته تیم ما در نیم فصل دوم یک مشکل بزرگ دارد و آن هم عدم برخورداری از مهاجمان تخصصی است. متاسفانه در نقل و انتقالات زمستانی باشگاه دو مهاجم برزیلی تیم را به باشگاه های دیگر فروخت. یکی از مهاجمان ما به یکی از تیم های لیگ برتر پرتغال منتقل شد و یک مهاجم برزیلی دیگر نیز به تیم دیگری فروخته شده است. یکی دیگر از مهاجمان تیم هم آسیب دیده و نتوانسته تیم را در ۷-۶ بازی اخیر همراهی کند به همین دلیل تیم ما عملا بدون مهاجم تخصصی در نیم فصل دوم به مصاف حریفان رفته و به واسطه مواجه شدن با مشکل گلزنی در کسب نتایج عملکرد خوبی نداشته است. طبیعی است تیمی که مهاجم تخصصی نداشته باشد با مشکل مواجه شود. مربیان ما روی یکی از مهاجمان تیم حساب کرده بودند که متاسفانه این بازیکن نیز با مصدومیت مواجه شد. همچنین قرار بود یک مهاجم دیگر جذب تیم شود که در آخرین روزهای نقل و انتقالات زمستانی توافقی صورت نگرفت.

حقیقی درباره جایگاه کارلوس کی روش در فوتبال پرتغال گفت: کی روش یک مربی جهانی و شناخته شده است و سرمربی تیم ملی پرتغال بوده و طبیعی است از شهرت و محبوبیت خاصی در فوتبال پرتغال برخوردار باشد. او یکی از مربیان ارشد و مطرح تاریخ فوتبال پرتغال است که به واسطه مربی گری در منچستریونایتد و سرمربیگری در رئال مادرید و حضور در راس نیمکت تیم پرتغال کاملا مورد توجه فوتبال دوستان پرتغالی و رسانه های این کشور است. من هم هرگاه با هواداران یا اهالی فوتبال پرتغال مواجه می شوم درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی با مربیگری کی روش از من سوال می کنند و همچنین از من درباره کارلوس کی روش پرس و جو کرده و سوالاتی را مطرح می کنند.

ملی پوش تیم کوویلای پرتغال درباره جایگاه سایر مربیان پرتغالی فعال در ایران گفت: سیموئز که در فوتبال ایران فعالیت می کرده کاملا شناخته شده هستند و همچنین باید بگویم تونی اولیویرا سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در پرتغال یک مربی مطرح به حساب می‌آید. انصافا باید بگویم مربیان پرتغالی که به فوتبال ایران آمده‌اند اکثرا مربیانی شناخته شده بوده و جزو بهترین‌های کشور خودشان به حساب می آیند.

حقیقی درباره اشتباهات فاحش دروازه بان‌های مدعی پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی ایران در جام جهانی در یکی دو ماه اخیر گفت: اشتباه از سوی هر ورزشکار ممکن است رخ دهد. فوتبال است و هزار و یک اتفاق. این اتفاق می‌تواند برای هر فوتبالیستی یا هر دروازه بانی رخ دهد. این دلیل نمی‌شود که عملکرد کلی یک دروازه بان را با یک اشتباه ارزیابی کرده و درخشش‌های دیگر او را مد نظر نداشته باشیم. باید منصف و واقع بین باشیم. متاسفانه برخی در فوتبال ایران منتظرند تا یک نفر اشتباهی انجام دهد، آن اشتباه را آن قدر به رخ او می‌کشند که زمینه ساز اشتباهات دیگر می‌شود در حالیکه در چنین شرایطی اگر با این اتفاقات عادی برخورد شود و فشار روحی روانی برای دروازه بان به وجود نیاید شاهد تکرار اشتباهات نخواهیم بود. بنده به عنوان یک دروازه بان برای تمامی گلرهای ایرانی به ویژه آنهایی که از شانس حضور در تیم ملی برخوردارند آرزوی موفقیت داشته و امیدوارم که بتوانند به آنچه که شایستگی آن را دارند دست یابند.

حقیقی درباره شانس حضورش در جام جهانی و قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی ایران گفت: بازی کردن در جام جهانی آرزوی هر فوتبالیستی است من هم از این قضیه مستثنی نیستم و دوست دارم در جام جهانی شانس بازی کردن داشته باشم. تمام سعی و تلاش خود را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و به میدان رفتن در جام جهانی انجام خواهم داد. سختی ها را به جان می خرم و با داشتن پشتکار و تلاش مضاعف سعی می کنم از این شانسی که پیش رویم قرار دارد نهایت استفاده را ببرم. به هر حال ما دروازه بان های شناخته شده و مطرحی در فوتبال ایران داریم و طبیعی است که آنها نیز تلاش کنند تا در جام جهانی شانس بازی کردن داشته باشند. من نیز از هیچ تلاش و کوششی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی دریغ نخواهم کرد و توکلم به خداست و پس از آن هم همه چیز بستگی به نظر آقای کی روش و همچنین مربی دروازه بان های تیم ملی دارد. امیدوارم که در نهایت بتوانم بازی کردن در جام جهانی را تجربه کرده و در صورتی که از شانس بازی برخوردار شدم بهترین عملکرد را داشته باشم. برای بازی کردن در جام جهانی باید تلاش کرد و سختی ها را به جان خرید. من سعی می کنم در صورت دعوت شدن به تیم ملی و حضور در اردوها بهترین عملکرد را داشته و نظر سرمربی تیم را به خودم جلب کنم و از فرصت هایی که در بازی های تدارکاتی در اختیار گذاشته می شود نهایت استفاده را ببرم.

حقیقی درباره زمان حضورش در اردوهای تیم ملی گفت: هنوز که لیست تیم ملی اعلام نشده اما در صورت دعوت به تیم ملی بعید می دانم که باشگاه کوویلا با حضورم در اردوی آفریقای جنوبی که از اواخر فروردین ماه پس از پایان لیگ برتر ایران برپا می شود موافقت کند. ما تا اواخر اردیبهشت و فکر می کنم بیست و دوم یا بیست و سوم اردیبهشت ماه درگیر رقابت های لیگ دسته اول پرتغال هستیم و ۸ بازی تا پایان فصل باقی مانده است. پس از آن تیم ملی براساس برنامه های اعلام شده راهی اردوی اتریش خواهد شد که آن زمان مشکلی برای حضور در اردوی تیم ملی نخواهم داشت.

علیرضا حقیقی درباره برتری پرسپولیس مقابل داماش و افزایش شانس سرخپوشان در قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی گفت: اینجا تمرینات فشرده زیادی داریم و من مدام درگیر تمرین، مسابقه و برنامه های مدنظر باشگاه و کادرفنی هستم. زیاد فوتبال ایران را پیگیری نمی کنم اما طبیعی است که نتایج تیم فوتبال پرسپولیس را پیگیری کرده و اخبار مرتبط با آن را دنبال کنم. بسیار خوشحالم که تیم فوتبال پرسپولیس پس از برتری مقابل داماش در آن بازی خارج از خانه به واسطه نتایجی که برای سایر مدعیان قهرمانی رقم خورد شانس بیشتری نسبت به گذشته برای قهرمانی برخوردار شده و می تواند شانس بیشتری نیز برای کسب سهمیه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. بسیار امیدوارم تیم فوتبال پرسپولیس در دو بازی باقی مانده اش بهترین نتایج را کسب کرده و دل هوادارانش را شاد کند. موفقیت پرسپولیس و قهرمانی اش خیل عظیمی از مردم فوتبال دوست کشورمان را شاد خواهد کرد. امیدوارم مشکلات پرسپولیس نیز کمتر و کمتر شود. به طور حتم هواداران پرسپولیس که در فصل جاری حامی و پشتیبان تیم بوده اند در دو بازی باقی مانده سنگ تمام خواهند گذاشت و با حضور گسترده و پرشور در ورزشگاه ها به تیم و بازیکنان کمک خواهند کرد تا پرسپولیس در دو بازی باقی مانده حداکثر امتیازات را کسب کرده و از غفلت و توقف احتمالی حریفان نهایت استفاده را برده و به قهرمانی دست یابد. آرزو می کنم تیم فوتبال پرسپولیس امسال با قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بتواند هوادارانش را سربلند کرده و ما را هم خوشحال کند. پرسپولیس تیم محبوب من است و من خودم را همیشه و تا ابد مدیون پرسپولیس و هوادارانش می دانم و افتخار می کنم که عضو محبوب ترین تیم آسیا بوده و در این تیم رشد و پیشرفت کرده ام.

حقیقی در پایان درباره موفقیت پرسپولیس با علی دایی گفت: علی دایی بزرگتر و مربی من بوده و برایم بسیار قابل احترام. برخلاف برخی تصورات بنده هیچ مشکلی با آقای دایی ندارم و امیدوارم دایی بتواند با قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی این فصل پرحادثه را با موفقیت و رضایت همه جانبه هواداران پشت سر گذاشته و موفقیت ها را یکی پس از دیگری جشن بگیرد. همچنین امیدوارم باشگاه پرسپولیس به ساحل آرامش رسیده و آقای پروین که ایشان نیز مربی ام بوده اند در عرصه مدیریت بتوانند موفق عمل کرده و انتظارات هواداران را برآورده نمایند. من برای بزرگترهایم و پرسپولیسی ها بهترین ها در سال جدید آرزو می کنم و سربلندی و شاد بودن هواداران من را نیز سربلند و شاد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز