خبرگزاری کار ایران

با دست خود تیم ملی را تضیعف نکنیم؛

کی‌روش یک تنه مقابل حواشی / ایست؛ اینجا حریم ملی است!

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۹۹۷

بدتر اینکه فدراسیون نتواسته بازی‌های تدارکاتی مطلوبی را برای کی‌روش و شاگردانش فراهم کنند، اما هر اتفاقی که رخ می‌دهد، حواشی زیادی برای تیم ملی ایجاد می‌شود.

شکست تیم ملی مقابل گینه در ورزشگاه آزادی باعثشد کارلوس کی‌روش طی روزهای اخی انتقادات زیادی را به جان بخرد و مورد هجوم عده‌ای قرار بگیرد، اما واقعیت این است که چنین برخوردهایی با سرمربی تیم ملی کمی دور از انصاف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فوتبال ایران در آستانه حضور در جام‌جهانی قرار دارد و با تیم ملی باید در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان به میدان برود، تورنمنتی که در تمام تیم‌های حاضر در آن با تمام قدرت به میدان می‌آیند اما تیم ملی ما هنوز درگیر مشکلات ریز و درشت داخلی است و بدتر اینکه فدراسیون نتواسته بازی‌های تدارکاتی مطلوبی را برای کی‌روش و شاگردانش فراهم کنند، اما هر اتفاقی که رخ می‌دهد، حواشی زیادی برای تیم ملی ایجاد می‌شود.

بیایید تکلیف‌مان را با خودمان روشن کنیم. بیایید برای یک بار هم که شده دست از تحرکات جناحی و گروهی برداریم. فراموش نکنیم این تیمی که قرار است به جام جهانی برود، تیم ملی ایران است یعنی متعلق به همه ملت ایران و اگر موفق شود، افتخار همه ایرانیان خواهد بود و اگر شکست بخورد سرشکستگی آن برای تمام مردم کشورمان است.

حالا و با این پیش زمینه فکری به بازی گینه می‌پردازیم؛ اصولاً بازی‌های تدارکاتی با چه هدفی برگزار می‌شود؟ اصلاً نتیجه در این دیدارها چه اهمیتی دارد که عده‌ای این‌گونه بر کی‌روش می‌تازند و اجازه نمی‌دهند تیم اول کشورمان بدون استرس و دغدغه برای جام‌جهانی آماده شود؟

بازی‌های تدارکاتی برای شناخت معضلات و کمبودهای تیم‌ها برگزار می‌شود و مربیان سعی می‌کنند در چنین دیدارهایی بازیکنان جدید خود را ارزیابی کرده و به مرور برنامه‌های تاکتیکی خود بپردازند و نتیجه در این دیدارها هیچ اهمیتی ندارد. فرض کنید ما با ۵ گل گینه را می‌بردیم، آن‌وقت چه اتفاقی می‌افتاد؟ واقعاً چه اتفاقی رخ می‌داد؟ یعنی با شکست دادن گینه هم اتفاقی برای ما نمی‌افتد، اما امروز می‌توانیم امیدوار باشیم کی‌روش ضعف‌ها و کمبودهای تیمش را دیده و برای بر طرف کردن آنها تلاش کند تا شکست در ورزشگاه آزادی مقابل گینه یک فاجعه ملی قلمداد نشده و به شکل ناجوانمردانه‌ای به کی‌روش و شاگردانش حمله‌ای نشود.

بیایید از این منظر هم به ماجرا نگاه کنیم. واقعا چقدر امکانات و اردوهای مناسب و بازی‌های تدارکاتی سطح بالا برای تیم ملی در ماه‌های اخیر فراهم شده که امروز انتظار داریم کی‌روش با تیم ملی کشورمان معجزه کند؟ کارلوس کی‌روش مربی نامداری در سطح اول جهان است، اما باید به این باور برسیم که مربی برای اجرای برنامه‌هایش نیاز به ابزار دارد. وقتی که ابزار در اختیازش نیست چه انتظاری می‌توانید از این مرد پرتغالی داشته باشیم؟

کی‌روش نمی‌تواند به تنهایی معجزه کند، اما این روزها شاهد هستیم تک و تنها مقابل تمام حواشی اتفاقات ایستاده و اجازه نمی‌دهد عده‌ای که دنبال منافع شخصی خود هستند به تیم ملی ایران ضربه بزنند. باید به حاشیه‌سازان اخطار کرد که اینجا و در این زمان که تیم کی‌روش به حضوری آبرومندانه در برزیل می‌اندیشد، حریم ملی را رعایت کنند و به حاشیه‌ها ایست کامل بدهند تا تیم با آرامش خاطر تمرین و مهیای سفر طولانی‌مدت خود شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز