خبرگزاری کار ایران

دولت یک‌سال برای واگذاری فرصت دارد؛

حسینی: هدف رفع مشکلات سرخابی است، نه ایجاد چالش‌های بیشتر / نظارت وزارت ورزش از بین نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۳۲

نظارت عالیه وزارت ورزش و جوانان بر تمامیت ورزش وجود دارد و با انجام واگذاری از بین نمی رود بلکه اعتقاد داریم این نظارت باید تقویت شود.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اهلیت افراد و شرکت‌ها باید رعایت شود.

سید هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: مجلس در قانون خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دولت را مجاب کرده تا ظرف مدت یک‌سال از زمان ابلاغ بودجه نسبت به این واگذاری اقدام کند که تاکنون گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

حسینی با اشاره به نشست روز گذشته خود با مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: این نشست از سوی اتحادیه باشگاه‌ها برگزار شد و بنده به عنوان کارشناس مجلس و ورزش در این جلسه حضور داشتم که در آن شیوه‌های واگذاری استقلال و پرسپولیس از طریق بورس یا مزایده مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این نشست تمامی اعضا بر اهلیت افراد برای واگذاری تاکید داشتند، اظهار داشت: در این جلسه سوابق انواع واگذاری‌های باشگاه‌ها بررسی شد و نتایج آن برای حاضرین مورد نقد قرار گرفت تا این‌طور نباشد و بخش خصوصی تنها به واسطه سرمایه‌ای که دارد به دنبال خرید سهام این دو باشگاه باشد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار با بیان اینکه مجلس دولت را موظف کرده تا باشگاه سابق پرسپولیس را از طریق مزایده واگذار کند، یادآور شد سال گذشته موضوع از طریق واگذاری از طریق بورس و فرا بورس مطرح شد که وزارت ورزش اعلام کرد این دو باشگاه سودده نیستند و به همین دلیل امکان واگذاری و جود ندارد، اما امسال این بهانه از دولت گرفته شد و قرار است از طریق مزایده به وصع موجود و واگذاری به عهد این قانون اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در این واگذاری به دنبال تثبیت این دو باشگاه و رفع مشکلات مالی آن هستیم، اظهار داشت: امیدوارم در شیوه واگذاری از طریق مزایده با مشکلی مواجه نشویم و با انجام این امر این دو باشگاه تقویت شوند و مشکلات مالی‌شان از بین برود.

حسینی در مورد پیشنهاد علی پروین مبنی بر واگذاری استقلال و پرسپولیس به پیشکسوتان این دو باشگاه اظهار داشت: منعی در این زمینه وجود ندارد، اما باید دید پیشکسوتان تا چه اندازه می‌توانند منابع مالی مناسب برای اداره این دو باشگاه پر هزینه را فراهم کنند. به هر حال هدف ما از واگذاری برطرف شدن مشکلات مالی است، نه اینکه این دو تیم با چالش‌های بیشتری روبرو شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه با واگذاری استقلال و پرسپولیس در بخش خصوصی نظارت وزارت ورزش همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: نظارت عالیه وزارت ورزش و جوانان بر تمامیت ورزش وجود دارد و با انجام واگذاری از بین نمی‌رود، بلکه اعتقاد داریم این نظارت باید تقویت شود ضمن اینکه معتقدیم دولت تا زمانی که این دو باشگاه قادر به اداره خودشان باشند باید کمک‌های مالی خود را از این دو تیم ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز