خبرگزاری کار ایران

نمی‌توان با دستپاچگی امور را پیش برد؛

نجف‌نژاد: وزیر ورزش روی واگذاری سرخابی‌ها حساس است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۳۷

باید دقت لازم در واگذاری سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی انجام شود و نمی‌توان با دستپاچگی امور را پیش برد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ورزش و جوانان در اصل واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مردم مشکلی نداشت اما درباره چگونگی واگذاری بسیار حساس است.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص اینکه وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده در حال حاضر شرایط واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مردم فراهم نیست، تأکید کرد: هفته گذشته با حضور محمود گودرزی در فراکسیون ورزش و مجلس اتفاقاً درخصوص واگذاری سهام این دو باشگاه صحبت‌های مفصلی انجام شد و دغدغه وزیر ورزش در این بین این بود که با توجه به شرایط ویژه‌ای که دو تیم استقلال و پرسپولیس دارند باید دقت لازم در واگذاری سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی انجام شود و نمی‌توان با دستپاچگی امور را پیش برد.

وی ادامه داد: اما آنچه مبرهن و مشخص است اینکه هم وزیر ورزش و هم همه ما اصل واگذاری را قبول داریم اما به دلیل اینکه ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس شاکله فوتبال ما هستند، باید در نحوه واگذاری آن حساس باشند. حداقل یک ضمانت‌نامه‌ای باشد که این دو باشگاه طی ۱۰ سال آینده رشد قابل توجهی داشته باشند و افرادی سهام این دو باشگاه را دست بگیرند که دغدغه‌شان رفع مشکلات باشد.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس درخصوص احتمال واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس گفت: این موضوع در قانون بورس آمده و تا یکی دو هفته آینده در طرحی دو فوریتی آن را مطرح کرده و آن را به صورت فرابورس برای واگذاری عملیاتی کند.

نجف‌نژاد تأکید کرد: ما باید در ورزش حتماً از بخش خصوصی استفاده کنیم چراکه بخش خصوصی در ورزش بسیاری از کشورها تغییرات اساسی را ایجاد کرده و ما شاهد هستیم متصدی اصلی ورزش در بسیاری از کشورهای خارجی هواداران هستند. ما هم ظرفیت خوبی در بخش خصوصی داریم که باید از آنها استفاده کنیم. ما هم این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه تاکنون درخصوص بودجه باشگاه استقلال و پرسپولیس با وزیر ورزش و جوانان صحبتی نشده، بیان‌داشت: سال‌ها است مشکل مالی گریبان‌گیر استقلال و پرسپولیس است و یکی از دغدغه‌های واگذاری ما همین موضوع است تا در نهایت برای رفع مشکلات مالی به باشگاه استقلال و پرسپولیس از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم تا مشکلات مالی این دو باشگاه مردمی برطرف شود. در حال حاضر نزدیک به ۲۲ میلیارد در سال هزینه هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است در این بین نیمی از هزینه‌ها را خود مدیریت باشگاه تهیه می‌کند و نیمی دیگر را دولت می‌دهد اما سایر باشگاه‌ها از صنعت یا نفت تمام هزینه‌های خود را ارتزاق می‌کنند ولی اگر وزارت ورزش بخواهد یک میلیارد تومان به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بدهد در این ارتباط کلی جار و جنجال می‌شود.

وی افزود: متأسفانه ۵۰ درصدی هم که دولت قرار است هزینه‌های استقلال و پرسپولیس بدهد به موقع پرداخت نمی‌شود و وقت نیاز این پول در دست ما نیست، اما بخش خصوصی این قابلیت را دارد تا بیاید و از نظر اقتصادی دو تیم استقلال و پرسپولیس را حمایت کند. استقلال و پرسپولیس با توجه به پتانسیل قوی که دارند نباید از نظر مالی مقابل سایر باشگاه‌ها کم بیاورند. در سایر کشورها ۵۰ درصد از هزینه‌های باشگاه از طریق حق پخش تلویزیونی تأمین می‌شود اما در ایران از این حق محروم هستیم. استادیوم هم نداریم تا از پتانسیل هواداران‌ خود استفاده کنیم تا از طریق فروش بلیت بخشی از هزینه‌ها تأمین شود. فقط پول اسپانسر لباس می‌ماند که آن هم پول زیادی نیست.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه به وزیر ورزش و جوانان کمک خواهد کرد تا امور ورزش کشور را به نحو شایسته‌ای اداره کند، خاطرنشان کرد: ان‌‌شاءالله با برنامه‌ریزی دقیق شاهد موفقیت‌های ورزش در آینده نه چندان دور خواهیم بود و بسیار امیدواریم دستگاه ورزش کشور با استفاده از تجربه مدیران گذشته بتوانند کارنامه قابل قبولی از خود به جا بگذارند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در پایان با مثبت ارزیابی کردن شرایط این باشگاه متذکر شد: ما برنامه‌ریزی کاملی خواهیم داشت تا پایان فصل جاری با رفع مشکلات مالی حضور پرقدرتی را در مسابقات داخلی و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز