خبرگزاری کار ایران

فوتبال با دست خودمان به قهقهرا رفت؛

فروتن: عده‌ای فوتبال را مقابل دین قرار دادند / ایرانی و تماشاگر ایرانی وقیح نیست

کد خبر : ۱۲۲۳۳۳

اگر این مشکلات در فوتبال ما باقی مانده به خاطر این است که یک قسمت بزرگی از رسانه‌ها از این وضعیت خشن سود برده و نخواستند این مشکلات حل شود.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اگر فوتبال ما در حال حاضر فضای بدی دارد، به خاطر این است که خود آقایان خواستند تا فوتبال از بین برود.

بهمن فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که فوتبال ما فضای بسیار بدی دارد، اما اگر در حال حاضر فوتبال ما فضای بدی دارد به خاطر این است که خودشان خواستند فوتبال از بین برود.

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه اگر امروز در مورد فضای ناهنجار فوتبال ایران از من می‌پرسید، جای تعجب دارد، تصریح کرد: اگر فضای فوتبال بد است، یک قسمتی از آن به خاطر روزنامه‌ها است و مطبوعات و رسانه‌ها در آن نقش داشته‌اند. مسئله این است که بزرگترین نابسامانی‌های دنیا همیشه به وسیله مطبوعات و رسانه‌ها کشف شده و اگر این مشکلات در فوتبال ما باقی مانده به خاطر این است که یک قسمت بزرگی از رسانه‌ها از این وضعیت خشن سود برده و نخواستند این مشکلات حل شود.

وی افزود: بعد از انقلاب شکوهمند مردم ایران شروع کار فوتبال اینطوری بود که یک عده‌ای فوتبال را در مقابل دین قرار دادند و مثلا گفتند چرا عصر جمعه ۱۰۰ هزار نفر برای دیدن فوتبال به استادیوم می‌روند و اگر فوتبال را تعطیل کنیم، مردم به نماز جمعه می‌روند، در صورتی که این دو مسئله مغایر هم نیستند چون همه آنهایی که عصر جمعه فوتبال می‌دیدند، دیندار هم بودند.

این کارشناس فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: یکسری کارشناس درباره فوتبال نظر می‌دادند که کارشان را بلد نبودند و یک کارهایی انجام شد که به اینجای کار رسیدیم و فوتبال ما بداخلاق شد، چون می‌خواستند فوتبال را از بین ببرند و فکر می‌کردند که این ورزش مقابل دین قرار گرفته و کار به جایی کشید که بانوان را به ورزشگاه‌ها راه ندادند و فضای استادیوم‌ها کاملا مردانه شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای معتقد بودند استادیوم محل تخلیه آدم‌ها است، متذکر شد: کار به جایی رسید که یکسری می‌رفتند و فقط فحاشی می‌کردند و اگر مردم فحش نمی‌دادند، آنها فحاشی را شروع می‌کردند. ایرانی و تماشاگر ایرانی وقیح نیست اما وقتی می‌گویند استادیوم محل تخلیه افراد است، کاری می‌کردند که فحاشی شروع شود تا مردم خودشان را تخلیه کنند. آنها تماشاگر نبودند بلکه آدم‌های همان افرادی بودند که جمعیت را به این سمت ببرند که خودشان را تخلیه کنند.

این کارشناس فوتبال همچنین اظهار داشت: آنقدر فوتبال را به بیراهه بردیم که ذوب‌آهن اصفهان که نایب قهرمانی‌ آسیا را یدک می‌کشد تنها ۱۰۰ نفر تماشاگر دارد، یعنی اینکه عملا فوتبال را با دست خودمان به منجلاب و قهقهرا بردیم و این همه بی اخلاقی و بی فرهنگی را در فوتبال به وجود آوردیم.

وی افزود: الآن این معضلات در فوتبال ما به وجود آمده و اگر می‌خواهیم درست شود، باید همان راهی که برای نابودی فوتبال آمدیم را برگردیم، یعنی جمعه‌ها بازی بگذاریم و اجازه بدهیم خانم‌ها به استادیوم‌ها بروند تا استادیوم‌ها محل خانواده‌ها شود. یک بار گفتم که استادیوم‌ها باید منزه باشد. باید ببینیم راهی که منجر به از بین بردن فوتبال شده چه بوده و آن کار را دیگر انجام ندهیم. آقایان یکسری طرح‌ها مثل طرح ۲۷ ساله‌ها و طرح منطقه‌ای دادند تا فوتبال از بین برود. یکسری فرهنگ عقب افتاده در فوتبال آوردیم که بد فرهنگی و فساد را در فوتبال به وجود آورد.

کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: الان مجلس وارد فوتبال شده تا با فساد در آن مبارزه کند. فوتبال ما دولتی است و کارشناسان دولتی این فوتبال را خراب کردند و حالا خود دولت باید این فوتبال را درست کند. بنده ۸ سال قبل این جرأت را داشتم که خواستار حضور نهادهای امنیتی در فوتبال شدم. یک عده‌ای همیشه از من خرده می‌گیرند که بد کاری می‌کنی این حرف‌ها را می‌زنی چون آنها اگر وارد فوتبال شوند، دیگر بیرون نمی‌روند، اما من می‌گویم اینها داخل فوتبال هستند و فوتبال را برخی از همین ادم‌ها بدون وابستگی به این نهادهای امنیتی می‌چرخانند چون این قدرتی که ناپیداست آنقدر بزرگ است که نمی‌تواند خارج از نهاد امنیتی باشد ولی چون این افراد توسط خود این نهادهای امنیتی کنترل نشده‌اند، از قدرت‌شان در فوتبال سوء استفاده کردند و فوتبال به اینجا رسید. اینجاست که من مخالف آن عده‌ای هستم که می‌گویند دولت وارد فوتبال نشود.

فروتن هممچنین با اشاره به حضور مجلس به بحثفوتبال گفت: مجلس امروز به فوتبال آمده و خوب هم آمده و باید هم بیاید چون فوتبال مال آنها است، بدون اینکه مجلس و نهادی امنیتی مسئول باشد؛ کاری که از طرف دولت خراب شده، باید توسط دولت درست شود، بنابراین مجلس خیلی خوش آمده و حتی وزارت اطلاعات هم باید وارد شود چون محرومیت ۴ نفر راه مبارزه با فوتبال نیست.

وی در پایان تاکید کرد: عده‌ای همین کارها را کردند که الآن چند دهه است فوتبال ما به المپیک نرفته‌ و قهرمان جام ملت‌های آسیا نمی شویم، اما چرا بلاتر به ایران می‌آید یا بهترین فدراسیون آسیا می‌شویم یا به جام جهانی صعود می‌کنیم؟ چون ما نگوییم که فوتبال ایران در حال نابود شدن است. در واقع با این کارها دهان ما را می‌بندند تا از مشکلات، بداخلاقی‌ها و فساد در فوتبال حرف نزنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز