خبرگزاری کار ایران

بلاتر به پرونده تبانی فوتبال ایران ورود می کند؛

دیدار مخفیانه پرسپولیسی‌ها‬ با رئیس فیفا

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۷

نماینده‌ای که مشخص نبود از سوی باشگاه یا شخص علی دایی گزینش شده از فرصت همسایگی نهایت استفاده را برد و با همراهان سپ بلاتر نشستی را برگزار کرد.

پرسپولیسی ها روز گذشته از همسایگی خود با رئیس فیفا در هتل آزادی تهران نهایت استفاده را بردند.

به گزارش ایلنا، حضور سپ بلاتر در ایران مهم ترین اتفاق دیروز ورزش ایران بود که حتی جریانات و اتفاقات سیاسی داخلی را نیز تحت‌الشعاع خودش قرار داد و بسیاری از رسانه‌های خارجی نیز از جنبه‌های مختلف به بررسی و تفسیر آن پرداختند.
در ظاهر قضیه همه مباحثبه برگزاری همایش علم و فوتبال و البته صحبت‌های بلاتر در خصوص فوتبال ایران و اهمیت دیدار با دکتر روحانی مربوط می‌شد اما در سایه این موضوعات و مراسمی که برگزار شد، اتفاقی مهم و البته پنهانی صورت گرفت که از منظر تمامی‌رسانه‌ها پنهان ماند! اتفاقی که بامداد دیروز و در هتل آزادی تهران رخ داد و معادله چند مجهولی جدیدی را برای فوتبال ایران طراحی کرد.

ماجرا از اینجا آغاز شد که رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و هیات همراه بعد از ورود به فرودگاه مهرآباد و برگزاری مراسم تشریفات، برای استراحت و البته صرف صبحانه راهی هتل آزادی تهران شدند. یعنی درست در همسایگی پرسپولیسی‌ها که برای بازی با استقلال صنعتی اهواز، در این هتل اردو زده بودند.

همسایگی بلاتر و پرسپولیسی‌ها این فرصت را به‌وجود آورد تا شاگردان علی دایی هنگام صرف صبحانه، رئیس فدراسیون جهانی را از نزدیک ببینند و حتی برخی از آن‌ها مجال اینکه چند کلامی‌با سپ بلاتر همکلام شوند را پیدا کردند. در این بین صحبت‌های دروازه بان برزیلی پرسپولیس با سپ بلاتر و عکس یادگاری که گرفته شد در نوع خودش جالب توجه بود!

اما این پایان ماجرا نبود و اتفاق مهم، دیداری بود که دور از چشم بازیکنان پرسپولیس صورت گرفت. نماینده‌ای که مشخص نبود از سوی باشگاه یا شخص علی دایی گزینش شده از فرصت همسایگی نهایت استفاده را برد و با همراهان سپ بلاتر نشستی را برگزار کرد. نشست چند دقیقه‌ای که گفته می‌شود با موضوعیت کسر امتیاز از پرسپولیس و محرومیت علی دایی و البته کاملا محرمانه و مخفیانه برگزار شد و اطلاعات کافی در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال ایران و تصمیماتی که گفته می‌شود مغایر با قوانین بین المللی است، ارائه شد تا در اختیار سپ بلاتر قرار بگیرد و آقای رئیس در جریان اتفاقات عجیب و غریب فوتبال ایران که معمولا بر آن سرپوش گذاشته می‌شود، قرار بگیرد! ماجرا از آنجایی کلید خورد که علی دایی در آستانه بازی با استقلال اهواز در جریان محکومیتش در پرونده محسن قهرمانی و بازی با سپاهان قرار گرفت.

بعد از کش و قوس‌های فراوان و گذشت نزدیک به پنجاه روز از بازی جنجالی و پر حرف و حدیثسپاهان و پرسپولیس و بررسی‌های مختلفی که روی مستندات ارائه شده از سوی پرسپولیسی‌ها و محسن قهرمانی صورت گرفت، سرانجام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم به محکومیت علی دایی داده است. محکومیتی که محرومیت سه جلسه‌ای را برای سرمربی پرسپولیسی‌ها در پی داشته و حکم قطعی آن صادر شده است. هرچند که محمدنبی دبیرکل رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به حضور بلاتر در ایران و بنا به مصالح دیگر از اعلام قطعی و رسانه ای شدن این حکم ممانعت کرده و این حکم فعلا در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بایگانی شده است! حکمی‌که حتی علی دایی را تا آستانه تحریم سپ‌بلاتر پیش برد اما با اصرار و پافشاری اطرافیان او را به فرودگاه مهرآباد فرستاد تا در ظاهر قضیه همه چیز آرام و بی حاشیه نشان داده شود.

اما خبرها حکایت از این دارد که علی دایی عزمش را جزم کرده تا از حقوق به اصطلاح تضییع شده خودش دفاع کند و از طریق ارتباطات بین المللی خوبی که دارد پاسخ کوبنده ای به فدراسیون فوتبال بدهد و حکم صادره کمیته انضباطی را قبل از اعلام، ملغی کند! البته پرسپولیسی‌ها و علی دایی برای بازگرداندن یک امتیاز کسر شده نیز مصمم هستند. یک امتیازی که قطعا در هفته‌های پایانی لیگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شاید در قهرمانی آن‌ها تاثیرگذار باشد.

منبع: روزنامه قانون

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز