خبرگزاری کار ایران

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال؛

پیروزی بزرگ استقلال بر فولاد / صعود۲ پله‌ای آبی‌ها / هدیه ژنرال به دایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۶

شاگردان امیر قلعه نویی با برتری بر فولاد بهترین فرصت را در اختیار علی دایی و پرسپولیسی‌ها قرار دادند تا در صورت پیروزی بر راه‌آهن پس از مدت‌ها صدرنشینی‌ لیگ برتر را تجربه کند.

شاگردان امیر قلعه نویی با برتری بر فولاد بهترین فرصت را در اختیار علی دایی و پرسپولیسی‌ها قرار دادند تا در صورت پیروزی بر راه‌آهن پس از مدت‌ها صدرنشینی‌ لیگ برتر را تجربه کند.

به گزارش ایلنا، در دومین دیدار از دومین روز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر امروز از ساعت ۱۷:۴۵ در حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی دو تیم استقلال و فولاد خوزستان با قضاوت سیدحسین زرگر با کمک‌های سعید علی‌نژادیان و سعید زارع به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود آبی‌های تهرانی به پایان رسید تا شاگردان قلعه نویی با ۲ پله صعود به رده ششم جدول رده‌بندی برسند.

در همان دقیقه ۴ بازی بود که اسماعیل شریفات دروازه استقلال را با تک روی به داخل محوطه و ضربه‌ای با پای چپ تهدید کرد که سید مهدی رحمتی با واکنش زیبا و با دست مخالف توپ را به ناچار به کرنر فرستاد تا دروازه‌اش باز نشود. آبی‌های خیلی زود جبران کردند و فرهاد مجیدی در دقیقه ۵ با استفاده از اشتباه سلیمی دروازه‌بان فولاد صاحب موقعیتی عالی شد ولی ضربه محکم مجیدی سقف بالای دروازه فولادی ها را شکافت و به بیرون رفت تا آه از نهاد نیمکت استقلال بلند شود.

در دقیقه ۱۷ مهمترین اتفاق این بازی در نیمه نخست رخ داد. خطای امید خالدی مدافع فولاد روی محمدمهدی نظری در درون محوطه جریمه باعثشد زرگر داور این دیدار نقطه پنالتی را نشان دهد تا موقعیتی مناسب در اختیار آبی‌ها قرار بگیرد. نکونام پشت این ضربه ایستاد و توپ را جایی دور از دستان سلیمی به تور دروازه فولاد دوخت تا بازی یک بر صفر به سود استقلال شود. در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان و البته ضد حملات دو تیم دنبال می‌شد. اتفاق قابل توجه دیگر این نیمه شوت سنگین چاوز در دقیقه ۳۸ بود که تیر دروازه رحمتی را به لرزه در آورد ولی راهی به درون دروازه نیافت. رحمتی تنها تماشاگر این ضربه بود. در دقیقه ۴۵ + ۳ آندرانیک تیموریان دومین گل آبی‌ها را وارد دروازه فولاد کرد تا اختلاف دو تیم به دو گل افزایش پیدا کند و استقلالی‌ها با آرامش بیشتری به رختکن بروند. خطای مدافع فولاد پشت محوطه جریمه بهترین فرصت را به تیموریان داد تا با ضربه‌ای زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه سلیمی را برای دومین بار باز کند و استقلال نیمه نخست را با برتری ۲ بر صفر به پایان ببرد.

با آغاز نیمه دوم دو تیم با دو تفکر متفاوت به میدان آمدند. فولادی‌ها برای جبران نتیجه می‌جنگیدند و استقلال هم به دنبال حفظ نتیجه و البته استفاده از ضد حمله‌ها بود. بازی در میانه میدان دنبال می‌شد و برخورد فیزیکی بازیکنان دو تیم به چشم می‌آمد تا اینکه در دقیقه ۵۸ اسماعیل شریفات در موقعیتی مناسب به سمت دروازه استقلا حمله‌ور شد که شوت این بازیکن از زاویه بسته با برخورد به تیر دروازه به درون زمین برگشت که مدافعان استقلال توپ را مهار کردند.

در ادامه باز هم دو تیم در میانه و پشت محوطه جریمه یکدیگر صاحب موقعیت‌هایی شدند ولی تغییری در نتیجه بازی رخ نداد. البته فولاد در دقیقه ۹۰ + ۲ می‌توانست یکی از گل ها را جبران کند که این توپ هم به تیر دروازه رحمتی برخورد کرد و مدافعان استقلال توپ برگشتی را دفع کردند تا این بازی با همین نتیجه به پایان برسد. آندرانیک تیموریان و مهدی نظری از استقلال و سروش رفیعی، ایوب کلانتری و ایوب والی از فولاد کارت زرد دریافت کردند.

در پایان این دیدار تیموریان بهترین بازیکن فنی این میدان لقب گرفت و بختیار رحمانی نیز بازیکن اخلاق مسابقه نام گرفت.

با این نتیجه استقلال با ۱۹ امتیاز و ۳ بازی کمتر در مکان ششم جدول رده‌بندی قرار گرفت و فولاد نیز همچنان با ۲۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

ترکیب استقلال تهران:سیدمهدی رحمتی، هاشم بیک‌زاده(احمد جمشدیان)، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، پژمان نوری، جی لوید ساموئل، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سیاوش اکبرپور، محمدمهدی نظری(آرش برهانی) و فرهاد مجیدی(علیرضا نیکبخت واحدی).

ترکیب فولاد خوزستان:علیرضا سلیمی، ابوالحسن جعفری، عبدالله کرمی، ایوب والی، امید خالدی، مهدی نوری، مهدی بدرلو(ایوب کلانتری)، بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات، سروش رفیعی و لیاندرو چاوز(مهدی نیایش‌پور).

در ادامه رقابت‌های هفته چهاردهم عصر یکشنبه ۵ آبان نیز ۳ دیدار باقی مانده برگزار خواهد شد که برنامه این بازی‌ها به شرح زیر است:

سایپای البرز - فجر سپاسی شیراز، ساعت ۱۵:۳۰

تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان، ساعت ۱۵:۳۰

پرسپولیس - راه‌آهن سورینت، ساعت ۱۵:۳۰

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز