خبرگزاری کار ایران

اتفاقات عجیب در فوتبال ایران زیاد می‌افتد؛

مهدوی‌کیا: همه دوست دارند استقلال به فینال آسیا برسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۹۹

پرسپولیس می‌تواند ناکامی‌های گذشته را جبران کند / سال قبل اتفاقاتی در اصفهان افتاد که در فوتبال نادر بود / برنامه ۹۰ هم ضعف‌هایی دارد / بوریرام تیم خطرناکی است.

کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی اتفاقات فوتبال ایران را طبیعی نمی‌داند اما معتقد است در چنین شرایطی همه باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم شرایط بهتری را برای فوتبال کشورمان ایجاد کرده و از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

گفت‌وگوی مهدی مهدوی‌کیا با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

از پرسپولیس شروع کنیم، شرایط پرسپولیس با گذشت ۹ هفته از لیگ چطور می‌بینیم؟

متأسفانه بیشتر بازی‌ها را ندیدم چون مدام در مسافرت بودم اما همین که پرسپولیس بالای جدول و در کورس قهرمانی است، خیلی خوب است. امیدوارم پرسپولیس بتواند همین روند را ادامه داده و خودش را در کورس قهرمانی نگه دارد تا پس از چند سال ناکامی دل هوادارانش را شاد کند. به هر حال پرسپولیس تا الآن خوب نتیجه گرفته است.

امسال یکسری بازیکن جوان به تیم اضافه شدند. این بازیکنان چقدر روی روند پرسپولیس تأثیرگذار بوده‌اند؟

به نظرم در پرسپولیس کار خوبی انجام گرفته و جوانگرایی شده؛ آمار و ارقام را هم که می‌بینیم نشان می‌دهد جوان‌های پرسپولیس خوب کار کرده‌اند اما هنوز راه زیادی مانده و فصل طولانی است و اگر این بازیکنان بتوانند خودشان را در شرایط خوبی حفظ کنند، پرسپولیس می‌تواند ناکامی‌های گذشته را جبران کند.

چقدر به قهرمانی پرسپولیس در این فصل امیدوارید؟

بحثقهرمانی که هنوز زود است چون فصل طولانی است و اتفاقات زیادی در هفته‌های مختلف می‌افتد اما همین که تیم در کورس قهرمانی قرار گرفته، خوب است. به هر حال باید منتظر بمانیم و اتفاقات بعدی را ببینیم.

پرسپولیس این هفته با سپاهان بازی خواهد کرد. سپاهان این روزها شرایط خوبی ندارد و در سطح مدیریت تغییراتی داشته، این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

دیدار پرسپولیس و سپاهان همیشه جزو بازی‌های خوب لیگ ایران بوده و بازی سختی است، به خصوص اینکه بازی در اصفهان است اما پرسپولیس نشان داده مقابل تیم‌های بزرگ خوب کار می‌کند و نتیجه می‌گیرد. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم.

پرسپولیسی‌ها در اصفهان نباید مراقب آب‌های داخل رختکن باشند؟

به هر حال سال قبل اتفاقاتی در اصفهان افتاد که در فوتبال نادر بود و تمرکز پرسپولیس باید روی بازی باشد.

در مورد تیم ملی صحبت کنیم. پس از پیروزی ایران مقابل کره و صعود به جام‌جهانی تیم ما برنامه خاصی نداشته و شاهد اردو یا بازی تدارکاتی برای شاگردان کی‌روش نبوده‌ایم شما شرایط تیم ملی را چطور می‌بینید.

مشکلات در فوتبال ما هست. بالاخره تیم ملی به جام جهانی صعود کرده و احتیاج به حمایت دارد. اگر دوست داریم تیم ملی در جام جهانی از اعتبار فوتبال ما دفاع کند، باید امکانات لازم را در اختیارش بگذاریم و خوب تدارک شود و بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم. تا الآن ۲ تا فیفادی را از دست داده‌ایم و امیدوارم همه دست به دست هم بدهند تا تیم ملی با شرایط خوبی راهی جام جهانی شود.

با ادامه این روند می‌توان انتظار خاصی از کی‌روش داشت؟

نه، چه انتظاری؟ هر مربی می‌خواهد تیمش را در شرایط خوب نگه دارد و برای این کار امکانات می‌خواهد. وقتی امکانات نیست، چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم.

کفاشیان اعلام کرده کی‌روش در اروپا در حال مذاکره با تیم‌های مختلف برای انجام بازی تدارکاتی است. آیا وظیفه سرمربی تیم ملی مذاکره برای بازی تدارکاتی است؟

اتفاقاتی که در فوتبال ایران می‌افتد، در دنیا بی‌سابقه است. در حال حاضر وظیفه ما هم نیست اما هماهنگ کرده‌ام تا تیم ملی نوجوانان به اردوی آلمان برود و قرار است یک اردوی ۱۰ روزه در این کشور داشته باشیم. به هر حال در این شرایط همه باید کمک کنند تا فوتبال ایران موفق شود چون بحثاعتبار فوتبال کشورمان است اما طبیعی است در دنیا همه کارها مشخص است. در فوتبال ما مسائل عجیب زیاد اتفاق می‌افتد و بحثمذاکره کی‌روش با تیم‌های دیگر برای انجام بازی دوستان هم از همان اتفاقات عجیب است.

استقلال هم چهارشنبه شب به مصاف بوریرام تایلند می‌رود. در مورد این بازی چه صحبتی دارید؟

اینجا بحثفوتبال ملی است و یکی از تیم‌های ما به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا رسیده و همه دوست دارند به فینال برسد. استقلال بازی رفت را در تهران برده اما حاشیه امنیت بالایی ندارد چون یک بر صفر در آزادی برنده شده است. استقلال در تایلند باید تلاش کند گل نخورد و اگر گل بزند، کار تمام است. استقلال در این مرحله حریف سر شناسی ندارد اما بوریرام خیلی منظم و با برنامه کار کرده و بی جهت تا این مرحله بالا نیامده است. بوریرام در تهران هم استقلال را اذیت کرد و در آنجا امتیاز میزبانی دارد اما بازیکنان استقلال با تجربه‌تر هستند و سابقه حضور در تیم ملی و اروپا را دارند در مجموع بوریرام تیم خطرناکی است و نباید به راحتی از کنار آنها گذشت.

امیر قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ به فوتبال ایران خیانت می‌کنند. به نظر شما واقعا برنامه ۹۰ و فردوسی‌پور به فوتبال ایران خیانت می‌کنند؟

هر کسی در مورد هر اتفاق یا جریانی نظر شخصی‌اش را می‌گوید و باید به نظر افراد احترام گذاشت. هر برنامه‌ای هم دارای نقاط ضعف و قوت است و برنامه ۹۰ هم ضعف‌هایی دارد اما این برنامه به جلوگیری از معضلات در فوتبال خیلی کمک کرده است. برنامه ۹۰ به فوتبال ایران خیلی کمک کرده هر چند ضعف‌هایی هم داشته اما به نظر همه باید احترام گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز