خبرگزاری کار ایران

به طور رسمی؛

هوآوی عرضه تراشه ۵G چندحالته را آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۲۸

هوآوی به طور رسمی عرضه تراشه ۵G چندحالته (Multi-mode Balong ۵۰۰۰) را همراه با اولین دستگاه ۵G تجاری با نام Huawei ۵G CPE Pro را آغاز کرده‌ است. این دو محصول در کنار یکدیگر، سریع‌ترین اتصال بی‌سیم جهان را برای گوشی هوشمند، منزل، اداره و... فراهم خواهند کرد.

می‌‌‌‌‌توان ادعا کرد Balong ۵۰۰۰ دوره آغاز به کار نسل پنجم (۵G) را کلید خواهد زد. این تراشه از طیف گسترده‌ای از محصولات نسل پنجم در کنار گوشی‌های هوشمند مانند دستگاه‌های پهن‌باند خانگی، دستگاه‌های سوار بر خودرو، و ماژول‌های نسل پنجم پشتیبانی خواهد کرد.

ریچارد یو (Richard Yu) مدیرعامل گروه کسب و کار مشتریان هوآوی می‌گوید: «Balong ۵۰۰۰، جهانی کاملا تازه را به روی مشتریان باز خواهد کرد. با این محصول هرچیز دست یافتنی است و اتصالات با سرعت بالا برای هوش فراگیر(pervasive intelligence) فراهم خواهد شد. Huawei ۵G CPE Pro که به واسطه Balong ۵۰۰۰ تولید شده، به مشتریان دسترسی آزادانه‌تری به شبکه‌ها خواهند داشت و باعث می‌شود آن‌ها از سرعتی باورنکردنی و بالا لذت ببرند.» هوآوی از تراشه، دستگاه، سرویس‌های ابری و شبکه‌ها هم‌زمان و در کنار یکدیگر استفاده می‌کند و تلاش دارد تا به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه نسل پنجم فناوری، بر جنبه‌های مختلف زندگی مشتریان در سراسر جهان تاثیر مثبت بگذارد.

هوآوی عرضه تراشه ۵G چندحالته را آغاز کرد

Balong ۵۰۰۰: راهنمای نسل پنجم

Balong ۵۰۰۰ به لطف اندازه کوچکش و تجمیع شدگی بالایش از ۲G،۳G، ۴G و ۵G در یک تراشه کوچک پشتیبانی می‌کند. این محصول به طرز موثری زمان و مصرف انرژی را  هنگام انتقال داده‌ها کاهش می‌دهد و به‌ طرز قابل‌توجهی در زمینه نسل پنجم که در گام‌های ابتدایی‌اش به سر می‌برد، رضایت مشتریان را جلب می‌کند. Balong ۵۰۰۰ گامی رو به جلو برای تراشه‌های سری Balong خواهد بود.

Balong ۵۰۰۰ اولین تراشه‌ای است که از بالاترین سرعت‌های دانلود در نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. این محصول در مقیاس Sub-۶ GHz (باندهای فرکانس پایین، طیف اصلی مورد استفاده در ۵G) می‌تواند تا سرعت ۴.۶ گیگابیت در ثانیه دانلود داشته باشد. Balong ۵۰۰۰ در طیف mmWave (باندهای فرکانس بالا مورد استفاده در طیف گسترده ۵G) می‌تواند تا سرعت ۶.۵ گیگابیت در ثانیه یعنی ۱۰ برابر سریعتر از بالاترین سرعت ۴G LTE که امروزه رایج است، دانلود داشته باشد.

این محصول همچنین اولین تراشه‌ای در جهان است که همزمان از معماری شبکه‌ای نسل پنجم standalone (SA) و non-standalone (NSA) پشتیبانی می‌کند. در NSA، معماری شبکه‌ای ۵G روی شبکه‌های قبلی یعنی ۴G LTE ساخته می‌شود، در حالی که در SA، همان طور که از نام لاتین آن پیداست، معماری مستقل خودش را دارد. Balong ۵۰۰۰ می‌تواند به طور انعطاف‌پذیری ملزومات و پیش‌نیازهای دستگاه‌های کاربران و اپراتورهای مختلف را رعایت کند.

Balong ۵۰۰۰ اولین تراشه چند حالته جهان است که از ارتباطات «خودرو به هرچیزی» موسوم به V۲X پشتیبانی می‌کند و اتصالاتی با تاخیر پایین و قابل اعتماد بالا در خودروها را فراهم می‌سازد. گوشی‌های هوشمند نسل پنجم هوآوی که در آنها از Balong ۵۰۰۰ استفاده شده، امسال در کنگره جهانی موبایل بارسلونا رونمایی خواهند شد.

هوآوی عرضه تراشه ۵G چندحالته را آغاز کرد

Huawei ۵G CPE Pro که به همراه Balong ۵۰۰۰ عرضه می‌شود هم از اتصالات بی‌سیم نسل چهام پشتیبانی می‌کند و هم از اتصالات نسل پنجم. در یک شبکه نسل پنجم، ویدئوی اچ‌دی یک گیگابایتی را می‌توان در ۳ ثانیه دانلود کرد و یک ویدئوی ۸K را می‌توان بدون کمترین مکث و تاخیری تماشا کرد. این به معنی تحولات بزرگی برای کاربران خانگی است. Huawei ۵G CPE Pro علاوه بر منزل، برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط برای دسترسی با سرعت بسیار بالا قابل استفاده است.

Huawei ۵G CPE Pro با بهره مندی از فناوری Wi-Fi ۶ سرعتی معادل ۴.۸ گیگابیت در ثانیه را ارائه خواهد کرد. این محصول اولین ۵G CPE است که از پروتکل‌های HiLink هوآوی پشتیبانی می‌کند و گوشی‌های هوشمند را به نسل پنجم ارتقا خواهد داد.

هوآوی به عنوان یکی از پیشگامان نسل پنجم ارتباطات، از سال ۲۰۰۹ در زمینه ۵G شروع به تحقیق و توسعه کرده است و در حال حاضر اولین شرکتی است که می‌تواند سیستم‌های نسل پنجم را به طور کامل ارائه کند. در واحد تحقیق و توسعه هوآوی بیش از ۵۷۰۰ مهندس و بیش از ۵۰۰ کارشناس ۵G مشغول به کار هستند. در مجموع، هوآوی ۱۱ مرکز مشترک نوآوری در زمینه ۵G را در سراسر جهان تاسیس کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز