خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان:

روند واردات مواد اولیه تسریع شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۴۴۶

عضو مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان خواستار تسریع روند واردات مواد اولیه به کشور شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا کمپانی در نشست «انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان برای تسهیل فرآیند تولید و صادرات کالاها و خدمات» ، بر تسریع روند واردات مواد اولیه تاکید کرد و گفت: هنگامی‌ که واردات مواد اولیه به مشکل بر می‌خورد تولید آن محصول نیز با مشکل مواجه می‌شود و در کشور با کمبود مواجه می‌شویم اینجاست که دولت به‌منظور جلوگیری از کمبود و رفع نیاز بازار به ‌سرعت دستورات لازم برای مجوزهای واردات آن کالا را صادر می‌کند؛درحالیکه اگر مشکل واردات مواد اولیه از ابتدا حل شود با تولیدات داخلی نیاز کشور با سرعت و کیفیت بهتری برطرف خواهد شد. انتظار داریم این چابکی برای تسریع در روند واردات مواد اولیه و توانمندسازی تولیدات داخلی دانش‌بنیان باشد.

کمپانی در ادامه پیشنهاد راه‌اندازی کارگروه تخصصی در رابطه با قاچاق واحدهای تولیدی را مطرح کرد و افزود: تشکیل این کارگروه کمک می‌کند تا تیم‌های کشف قاچاق هنگامی‌ که به یک واحد تولیدی مراجعه می‌کنند با درک درستی از شرایط یک مجموعه تولیدی با آن‌ها برخورد کند و کالاها و مواد اولیه را به‌جای کالای قاچاق یا کالای احتکار شده اشتباه نکنند و با نظر تخصصی کارگروه صحت و سلامت فعالیت واحدها مشخص شود یا در صورت بروز سودجویی برای اعمال قانون معرفی شوند.

به گفته این عضو مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان، طبق بیانات مقام معظم رهبری درصورتی‌که کالایی در داخل تولید می‌شود و برای نیاز کشور کفایت می‌کندبه‌هیچ‌عنوان نباید وارد شود درصورتی‌که این اصل تاکنون اجرانشده و انتظار داریم وزارتخانه‌ها در جهت پیروی از دستورات مقام معظم رهبری و ارتقا و توانمندسازی تولید در کشور به این مهم بیش‌از پیش توجه کنند.

وی مقابله با فساد اداری را یکی از خواسته‌های مهم شرکت‌هایدانش‌بنیان دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم اگر مسئول یا کارشناس دولتی در انجام وظایفش مرتکب خطایی شده که به بدنه تولیدی کشور صدمه وارد کرده است طبق قانون با او برخورد شود در غیر اینصورت، همه میدانیم اغماض در مواجه با پدیده فساد ضربه‌های مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌آورد.

در ادامه این نشست مهدی کوشا مدیرکل مشارکت‌های مردمی و تبلیغات هوشمندانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری ، گفت: در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معتقدیم از شرکت‌های دانش‌بنیان که بار تولید در کشور را به دوش می‌کشند حمایت بیشتری انجام شود، تا باتکیه ‌بر توان و پتانسیل بومی و با محصولات داخلی نیازهای کشور را برطرف کنیم و ریشه‌های قاچاق در کشور را بخشکانیم. در غیر اینصورت بخشی از نیازهای جامعه از طریق کالاهای قاچاق تامین خواهد شد که به‌هیچ‌عنوان مطلوب ما و اقتصاد کشور نخواهد بود.

کوشا بابیان اینکه 24 نهاد و وزارتخانه با مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرتبط هستند واین امر عزم ملی دولت و بخش خصوصی را می‌طلبد، افزود:برای مثال دستورالعمل‌ها باید طبق نظر بخش خصوصی نوشته شود و اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده انتظار داریم بخش خصوصی ایرادات را اعلام کند تا اقدامات لازم برای اصلاح آن توسط دولت برداشته شود و به‌این‌ترتیب از اعمال نظرات غیرکارشناسی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز