خبرگزاری کار ایران

آخرین فناوری پرداخت همسو با جهان در ایران ممکن شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۶۴

امروزه تکنولوژی بیش از پیش جایگاه خود را در زندگی مردم جهان پیدا کرده و همه افراد از لحظه‌ای که چشم خود را برای آغاز یک روز جدید باز می‌کنند، با ابزار ارتباطی و فناوری‌هایی که هر روز گسترده‌تر می شوند روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش ایلنا، کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرکت‌های نوآور فناوری اطلاعات و استارتاپ‌های زیادی در زمینه توسعه خدمات گوناگون مبتنی بر آخرین تکنولوژی‌های موجود در جهان با به‌کارگیری افراد نخبه و باتجربه در حال فعالیت می‌باشند.

الکامپ امسال نشان داد اگرچه اپلیکیشن‌های خدمات‌رسان به صورت فزاینده در حال توسعه هستند اما همچنان حوزه پرداخت برای بسیاری از شرکت‌های نوظهور و نوآور جذابتر است و ایده‌های خوبی طی روزهای نمایشگاه الکامپ تهران به نمایش گذاشته شد که یکی از آنها ایده پرداخت با فناوری بلوتوث بود.

حوزه پرداخت، صنعت رو به رشد

یکی از حوزه‌های جدید که توجه‌ ویژه‌ای را از سوی نوآوران و نخبگان به خود جلب کرده است حوزه پرداخت پول در قبال خرید کالا یا خدمات است که با خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که صورت گرفته تبدیل به یک صنعت رو به رشد و سودآور شده و بسیاری از شرکت‌های ایرانی نیز علیرغم مشکلات قانونی که در کشور وجود دارد به این جرگه پیوسته و مشغول ارائه خدمات با استفاده از ابزارهای گوناگون پرداختی به شهروندان می‌باشند.

رونمایی از اولین سامانه پرداخت بلوتوث در ایران در نمایشگاه الکامپ

در نمایشگاه الکامپ که چندی پیش به اتمام رسید شرکت‌های بزرگ حوزه پرداخت تمام تلاش خودرا جهت معرفی خدمات جدید به کار گرفتند اما بیشتر خدمات همچون سال‌های گذشته از اقداماتی نظیر پرداخت با استفاده از کدهایQR و فناوریNFC فراتر نرفته بود اما سامانه‌ای که در سالن 38 نمایشگاه و غرفه پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) بیش از همه خودنمایی می کرد سامانه‌ای به نام "آتی‌پی" بود که به گفته دست‌اندرکاران و توسعه‌دهندگان آن خدمات پرداخت را در آسان‌ترین، سریعترین و امن‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد و به دلیل سهولت استفاده از آن، پذیرندگان زیادی علاقمند به استفاده از آن خواهند بود. به همین منظور با اتمام نمایشگاه به سراغ این شرکت رفتیم و با مدیرعامل شبکه همراه آتی‌‌پی گفتگو کردیم.

شبکه همراه آتی‌پی

داود سالاریان مدیرعامل شرکت شبکه همراه آتی‌پی است و شرکت خود را اینگونه معرفی می‌کند:

اگرچه موضوع پرداخت مبتنی بر فناوری بلوتوث (BLE) در ایران موضوع جدیدی است اما شرکت سرمایه‌گذار شبکه همراه آتی‌پی پس از سال‌ها تحقیق در حوزه‌های فنی و صرف وقت و هزینه زیاد ضمن انتخاب این حوزه، تصمیم به حضور در بازار پرداخت کشور گرفت تا ارائه کننده خدمتی باشد که هم به لحاظ عدم خروج ارز از کشور موثر باشد و هم تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران و پذیرندگان به ارمغان بیاورد، بنابراین از ابتدا موضوع مزیت رقابتی مد نظر موسسان شرکت بوده است.

مزیت‌های رقابتی ما پاسخی است به نیازهای بازار و کاربران چراکه کاربران را از به‌کارگیری یک ابزار یا سخت‌افزار دیگر به غیر از گوشی تلفن همراه خود بی‌نیاز می‌کند. این خدمت حتی نیاز به تعویض سیم‌کارت یا اضافه کردن هیچ ماژولی ندارد و کاملا مستقل از پلتفرم می‌باشد به این معنی که تفاوتی نمی‌کند شما کاربر اندروید باشید یا iOS.

همچنین این سامانه کاربران را از به همراه داشتن کارت بانکی بی‌نیاز می‌کند و چنانچه پرداخت‌های خود را از این طریق به انجام رسانند نیاز به اعلام رمز کارت خود به فروشنده یا پذیرنده نخواهند داشت.

انتقال اطلاعات از قبیل صدور فاکتور توسط پذیرنده و تأیید فاکتور از سوی کاربر در امن‌ترین شکل ممکن و به صورت رمزگذاری شده و امن به سمت سرورهای تأمین‌کنندگان خدمات پرداخت ارسال می‌گردد.

سالاریان در پاسخ به این سوال که منظور شما از پذیرندگان چه نوع کسب‌وکارهایی هستند اشاره کرد: پذیرنده از نظر ما می‌تواند هر کسب‌وکاری باشد که در تعاملات مالی خود با مشتریان نیاز به دریافت وجوه به صورت حضوری داشته باشد.

ما به آنها این امکان را می‌دهیم که وجوه خودرا به آسانی دریافت، مدیریت و گزارش‌گیری کنند. همچنین ما می‌توانیم برای ارائه طرح‌های وفاداری متنوع با سناریوهای اختصاصی در کنارشان باشیم. بنابراین حوزه‌هایی که بیشترین بهره‌برداری را می‌توانند از این سرویس داشته باشند، تاکسی‌های اینترنتی و گردشی، شرکت‌های توزیع و تحویل کالا، پیک‌های موتوری و حمل کالا، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و غیره می‌توانند باشند.

مدیرعامل شرکت شبکه همراه آتی‌پی همچنین اشاره کرد که یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب این سامانه ارائه خدمات آتی‌پی به صورت درون برنامه‌ای (SDK) می‌باشد. آتی‌پی این امکان را به سایر استارتاپ‌ها و یا ارائه‌دهندگان خدمات نوین اینترنتی و آنلاین می‌دهد که درون اپلیکیشن‌های اختصاصی خودشان روش پرداخت بلوتوث را به مشتریانشان ارائه دهند و بدین ترتیب مشتریان یا فروشندگان آنها نیازی به نصب اپلیکیشن پذیرنده یا کاربر آتی‌پی نخواهند داشت و از نصب برنامه جدید بی‌نیاز خواهند بود.

وی در خصوص همکاری این شرکت با شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) اشاره نمود که همکاری آتی‌پی با پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) یک همکاری استراتژیک و بلندمدت با برند مشترک خواهد بود و مطابق مذاکرات و تفاهمات صورت گرفته امکان ارائه خدمات آتی‌پی با محوریت شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) به بازارهای این شرکت به زودی میسر خواهد شد که توسعه بازار این سامانه به صورت مشترک و مطابق برنامه های دو شرکت خواهد بود. 

در خصوص چگونگی استفاده از این سامانه، داود سالاریان اعلام داشت که به زودی امکان نصب اپلیکیشن کاربران از طریق بازارهای معتبر اپلیکیشن فراهم خواهد آمد. پذیرندگان نیز به زودی می‌توانند درخواست خود را جهت دریافت پذیرندگی آتی‌پی از طریق درگاه‌هایی که اعلام خواهد شد ارسال نمایند تا با بررسی مدارک مورد نیاز نسبت به دریافت نمایندگی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز