خبرگزاری کار ایران

در نامه ای به سران قوا مطرح شد؛

اعلام آمادگی ۱۴۷ دانشجوی دانشگاه شریف برای حضور در عرصه علم هسته‌ای

کد خبر : ۱۳۵۸۴۵

ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، ضمن اعلام آمادگی خود برای نیل به این هدف، خواستار فراهم سازی زیرساخت‌ها و امکانات و حمایت‌های مورد نیاز برای ورود دانشجویان توانمند و نخبه به طراحی و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و حرکت به سمت تامین ۲۰ هزار مگاوات از برق موردنیاز کشور هستیم.

دانشجوی دانشگاه شریف در نامه‌ای به سران قوا ضمن اعلام آمادگی برای حضور در عرصه علم هسته‌ای، خواستار فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و حمایت‌های مورد نیاز شدند.

به گزارش ایلنا، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای به سران قوای سه گانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کردند: یقینا یکی از دلایل تاثیر به سزای جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی که معلول اعتبار و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی است، پیشرفت در زمینه‌های علم و فناوری و به خصوص هسته‌ای بوده، هست و خواهد بود.

متن این نامه به شرح زیر است:

" بر همگان روشن است که علم و فناوری هسته‌ای از علومی است که دستیابی به آن در شرایط کنونی جهان برای هر کشوری اقتدارزا خواهد بود؛ به خصوص که سهم هر کشوری در صحنه بین‌الملل، به طور مستقیم به قدرت درونی آن کشور وابسته است.

یقینا یکی از دلایل تاثیر به سزای جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی که معلول اعتبار و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی است، پیشرفت در زمینه‌های علم و فناوری و به خصوص هسته‌ای بوده، هست و خواهد بود.

از سوی دیگر، ۳۵ سال تجربه دشمنی‌های آشکار و نهان مستکبرترین ستمکاران جهان، ما را به این یقین رسانده است که مسئله هسته‌ای فقط و فقط بهانه‌ای برای ملّاکان و تمامیت طلبان غربی است تا با دست آویز شدن به آن، موجبات جلوگیری از رشد قدرت فزاینده ایران اسلامی را فراهم آورده و مانع از تبدیل ما به قدرتی فرامنطقه‌ای شوند.

توسعه فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاکنون، هر چند با فراز و نشیب‌های محسوس و نامحسوس بسیاری همراه بوده اما همواره روند رو به رشد خود را طی کرده است. ما این پیشرفت را مرهون رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری به خصوص در مواقع حساس و همچنین جهاد علمی شبانه روزی نخبگان عرصه علم و فناوری هسته‌ای بوده و هستیم.

دانشمندان گمنامی که تا سر حد شهادت پیش رفتند و شهدایی که با خون خود این نهال نوپا را آبیاری کردند.

به یمن و برکت حضور احمدی روشن‌ها، مسیر برایمان روشن‌تر شده و ادامه راه این شهید عزیز را ادامه راه شهدایی می‌دانیم که ۸ سال مجاهدانه در برابر زورگویی و تجاوز اغیار ایستادگی کردند و ذره ای از استقرار کلمه حق در صحنه نبرد حق و باطل کوتاه نیامدند.

نبردی که امروز در شکل و قالبی دیگر اما با همان روح و هدف دنبال می‌شود و پیروزی در آن مستلزم اقتدار درونی کشور است.

تجربه دستیابی به چرخه کامل غنی سازی سوخت مورد نیاز رآکتور هسته‌ای در مدتی کوتاه که مسلماً مرهون تلاش بی وقفه و شبانه روزی دانشمندان و مجاهدان هسته‌ای در این سال‌هاست، ما را به این باور رسانده که " ما می‌توانیم ".

می‌توانیم سهمی هر چند کوچک اما مهم داشته باشیم در شکوفایی میهن عزیزمان ایران؛ و تحقق این مهم جز از طریق جهاد علمی که گره گشایی از مسائل و مشکلات کوچک و بزرگ کشور را به همراه خواهد داشت میسر نخواهد شد.

چشم انداز بهره مندی کشور از ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای همواره مورد تاکید بزرگان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. خوشبختانه تصویب قانون " دستیابی به فناوری هسته‌ای صلح آمیز " توسط قوه مقننه، قدم اول که همان تأمین چرخه سوخت، برای تولید بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای بود را در دستور کار کشور قرار داد و با عنایات حضرت حق و با تلاش پر شتاب متخصصین و دانشمندان هسته‌ای، این چرخه در داخل کشور تکمیل شد.

ادامه این مسیر پرشتاب که همان استفاده از سوخت غنی شده برای تولید برق کشور است، گام بعدی خواهد بود که نیازمند طراحی و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای متعدد و با ظرفیت بالا است.

برداشتن این گام بلند که خوشبختانه مقدمات آن با اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق محقق شد، نیازمند حضور جهادی تمام متخصصان کشور و تمرکز ایشان بر این عرصه است؛ چرا که فرایند ساخت یک نیروگاه هسته‌ای علاوه بر همکاری متخصصان هسته‌ای، نیازمند حضور و تلاش مهندسان در سایر رشته‌ها نیز خواهد بود.

گرچه باید توجه داشت که این دستاوردها پایان راه نبوده و ضروری است که به سمت دستیابی به شیوه‌های نوین غنی سازی و همچنین تسریع این فرایند که از اهمیت به سزایی برخوردار است، حرکت کنیم.

از همین منظر ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به عنوان جمعی از نخبگان پیشرو نظام جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌داریم که آماده‌ایم تا در تکمیل فرایند تولید برق هسته‌ای و تسریع ساخت نیروگاه‌های اتمی، با تمام قوای علمی خود، مجاهدانه همچون همسنگر عزیزمان شهید مصطفی احمدی روشن، شهریاری‌ها و علی محمدی‌هایی باشیم که همواره در خط مقدم جهاد علمی بوده‌اند و از هیچ تلاشی در این راه مضایقه نکرده‌اند.

مسلما حمایت و پشتیبانی قوای سه گانه، لازمه طی این مسیر خواهد بود. بنابراین ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، ضمن اعلام آمادگی خود برای نیل به این هدف، خواستار فراهم سازی زیرساخت‌ها و امکانات و حمایت‌های مورد نیاز برای ورود دانشجویان توانمند و نخبه به طراحی و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و حرکت به سمت تامین ۲۰ هزار مگاوات از برق موردنیاز کشور هستیم و تاکید می‌کنیم که پیشرفت درون‌زا و ساخت درونی نظام جز با نگاه ویژه به ظرفیت‌های درونی کشور محقق نشده و نخواهد شد. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز