خبرگزاری کار ایران

حسین مهری خبر داد:

پست ایران در رتبه 50 دنیا قرار دارد/ افزایش خطوط بین المللی/ شرکت پست ایران سه بعدی شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۸۶

مدیر عامل شرکت پست ایران گفت: طبق ارزیابی اتحادیه جهانی پست در 4 شاخص جهانی پست از میان 170 کشور دنیا در رتبه 50 دنیا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم سالگرد ملی شدن شرکت پست ایران ، حسین مهری مدیر عامل شرکت پست ایران از رخدادهای اخیر شرکت پست ایران، برنامه‌ها و آمارها صحبت کرد و گفت: شرکت پست ایران طبق ارزیابی اتحادیه جهانی پست در 4 شاخص جهانی پست از میان 170 کشور دنیا  در رتبه 50 دنیا قرار گرفته است. این در حالی است که اسپانیا در رتبه 46، ترکیه 48 و امارات متحده عربی در رتبه 51 دنیا قرار گرفته است که با این وضعیت شرکت پست ایران رتبه دوم پس از پست کشور ترکیه را در جهان دارد.

حسین مهری، مدیر عامل شرکت پست ایران افزود: شرکت پست ایران در گذشته تنها فیزیکی بود اما در حال حاضر شرکت پست ایران سه بعدی شده است؛ بعد مالی، فیزیکی و الکترونیک را داریم و شرکت پست ایران به دلیل جهت گیری به سمت قانون تجارت الکترونیک، تغییر فناوری و بروزرسانی بزرگی داشته است که از جمله‌ آنها باید به دو اپراتور پستی جدید،  ایجاد زیر ساخت برای پست، هوشمند سازی و استاندارد سازی اطلاعات مکان، خدمات پایه پستی برای تمامی ایرانیان، ایجاد خدمات پستی در مناطق محروم که فاقد خدمات پستی هستند اشاره داشت.

مهری با بیان این که میزان تبادل پول در کالاهای پستی در سطح شهر در کشور افزایش پیدا کرده است، گفت: 161 میلیارد و 500 میلیون تومان کالا به شهروندان را داشته‌ایم که 54.6 درصد رشد ریالی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

حسین مهری در رابطه با برنامه‌ها و پروژه‌های شرکت پست ایران با محوریت اقتصادی مقاومتی تاکید کرد: ما در شرکت پست ایران سه برنامه اساسی داریم که دو برنامه برای اجرا در سال 1396 اولیت دارند. برنامه استاندارد  ساز ی و   ژئوتیک کردن نشانی‌ها با نام (GNAF)، سامانه مدیریت املاک (SIMK،) و پس الکترونیک و تجارت الکترونیک اشاره داشت.

مدیر عامل شرکت پست ایران خاطر نشان کرد : شرکت پست ایران بعد از برجام رشد خوبی داشته است و از لحاظ پست بین الملل با صحبت‌های انجام شده با رییس اتحادیه جهانی پست توانسته‌ایم تا برنامه‌ای را برای حضور بیشتر و گسترده شرکت پست ایران ایجاد کنیم که قطعا باعث ایجاد سهولت بیشتر مشتریان برای ورود کالای پستی به ایران و خارج از ایران خواهد شد. شرکت پست ایران به زودی همکاری با شرکت هواپیمایی کویت خواهد داشت و به این سبب خطوط بین الملل ایران که در گذشته 55 بود و حالا به 103 رسیده است را به 120 خط بین المللی ارتقا خواهیم داد.

وی در رابطه با برنامه‌های نوآورانه شرکت پست ایران گفت: شرکت پست ایران برنامه‌هایی برای ایجاد نوآوری و کیفیت بالاتر در ارسال مرسولات خواهد داشت که یکی از مهمترین آنها توافق و قراردادهای امضا شده با پژوهشگاه فضایی ایران به منظور ساخت پهباد پستی برای ارسال کالاهای شهروندان با پهباد است. پهبادهای پستی می‌توانند تا 5 کیلوگرم وزن را حمل کنند  و نسخه نهایی بسیار قدرتمند و کامل است اما فعلا شرایط و مجوزها برای آزمایش در شهر تهران وجود ندارد به همین دلیل به دنبال آزمایش پهباد پستی در کیش و بندر عباس هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز