خبرگزاری کار ایران

شبکه علمی به معنی خدمات رایگان اینترنت نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۸۴۶

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت:برای توسعه علمی پیش از زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری به زیر ساخت فرهنگی و تغییر رویکرد نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، خسرو سلجوقی  با اشاره به این موضوع  که  کاربرد فضای مجازی در ایران با ایده آل فاصله زیادی دارد، گفت: امروز هر  12 ساعت حجم دانش تولید شده دو برابر می شود و باید از این فرصت استفاده کرد، زیرا سرعت تولید علم دیگر اجازه برنامه ریزی قبلی نمی دهد و لازم است تا تمام تصمیمات در لحظه گرقته شود.

وی به روند آهسته تولید علم  و تکنولوژی در ایران نسبت به رشد جهاتی اشاره کرد و گفت:ما می‌توانیم جهشی در این زمینه تجربه کنیم به شرط این که تمام افراد بخواهند . در این صورت دیگر  تصمیمات نهاد‌های دولتی شرایط را تعیین نمی‌کند زیرا این مردم هستند که خود بار این توسعه را به دوش می‌کشندو

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات در ادامه گفت:  تا وقتی تغیر در دیدگاه مردم روی ندهد، در شرایط موجود هم نباید انتظار تغییر داشته باشیم.  واژه ها به تنهایی نمی‌تواند تغییر ایجاد کنند. در سال‌هایی اخیر شاهد این بوده‌ایم که بسیاری از واژه ها به دلیل تکرار و استفاده نادرست از مفهوم خالی شده‌اند.  همانطور که واژه هایی مثل ایزو و بهره وری را بی معنا کرده ایم . اینروز‌ها  نگران واژه شبکه علمی هستم.

 سلجوقی ادامه داد:  موضوع شبکه علمی از سال 75 مطرح است اما  خروجی این مساله مهم است که تاکنون با وجود تلاش‌های انجام شده به ویژه پس از سال 92 ، اماخروجی قابل لمسی  از طرح حاصل نشده است.

وی با اشاره به تعاریف نادرست پیرامون موضوع شبکه علمی گفت: شبکه علمی مفهوم بده بستان محتوا و خدمت است که حتی در پهنای باند محدود هم قابل بارگزاری است اما عده ای تصور می کنند  که منظور از  شبکه علمی،  پهنای باند زیاد یا اینترنت  رایگان است.

  عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر مفهوم تبادل اطلاعات در شبکه علمی ایران گفت:رویکرد دانشجو، اساتید ، خانواده ها و نظام اداری باید راجع به مفهوم تبادل اطلاعات تغییر کند تا شبکه علمی موثر باشد. 

سلجوقی در ادامه به لزوم فراهم کردن زیرساخت فرهنگی برای این امر گفت: زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری را نمی توان کنار گذاشت اما زبر ساخت های نرم افزاری و مغزافزاری برای پیشرفت تبادل علمی   ضروری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز