خبرگزاری کار ایران

مالکی از حرکت جهانی بر محور اقتصاد دیجیتال خبرداد

رنج رمزارزها از ضعف فرهنگسازی

کد خبر : ۱۲۲۰۳۷۵

مالکی، رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی، حوزه رمز ارزها را محور همه مباحث دنیا دانست و گفت: کشورهای دنیا پیشرفت های بسیاری در این حوزه داشته اند اما در ایران در این حوزه فرهنگسرای نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مالکی در افتتاحیه اولین دوره آموزش آکادمیک رمز ارزها و بلاکچین که با همکاری دانشگاه پیام نور و خانه بلاکچین ایران برگزار شد گفت: باید بانک مرکزی توجه ویژه ای به این دانش داشته باشد تا باعث تحول شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مدتی است درگیر موضوع رمز ارزها شده است، عنوان کرد: در حال حاضر دستگاه های ذی ربط و بخش خصوصی نتوانسته به هدف مشترک در این حوزه برسند.

مالکی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در طول گذشته درگیر تحریم بوده ایم، اما در این حوزه توفیقات زیادی داشته ایم.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۳ کشور برتر دنیا است که بیشترین مرزها را دارد گفت: کشورهایی مثل چین توانسته اند با داشتن مرزها به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شوند، اما ایران با وجود این تعداد مرز، همچنان مشکلات اقتصادی دارد.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی افزود: ایران ۱۶ استان مرزی دارد که جزو حساس‌ترین استان ها هستند که دچار مشکلات بسیاری هستند که برای حل آنها دستگاه های دخیل به توافق نمی‌رسند ما خواهش میکنیم از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای حل مشکلات اقتصادی و ... استفاده شود.

بر اساس این گزارش،  در این مراسم عضو هیئت مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان، رئیس مرکز آموزش های تخصصی و کوتاه مدت دانشگاه پیام نور، رئیس خانه بلاکچین ایران و عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و... حضور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز