خبرگزاری کار ایران

ایران کاندیدای تصاحب گرانترین خط موبایل جهان شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۹۶۳

ایران کاندیدای تصاحب گرانترین خط موبایل جهان شد.

به گزارش ایلنا، در تفاهم با شبکه بین المللی_فرهنگی اتحادیه اروپا (EUNIC)، طی هماهنگی ۵ نهاد ملی و اصلی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گرانترین و جنجالی‌ترین شماره جهان، همزمان با سایر کشورها، در ایران نیز با رقابت ۵ مرجع برتر تجارت لوازم فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) به نفع بودجه قرن جدید برای نقش آفرینی بانوان ایرانی عرصه ICT به مزایده گذاشته و نتیجه آن از رسانه ملی اعلام می شود.

در این گزارش به نقل از اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه های جهان (AIUP)آمده است :  ارزشمندترین شماره سیم کارت جهان که مطابق مصاحبه ۱۰ روز پیش  خلفان الرومی، سیاستمدار امارات متحده عربی، درباره نخستین سمینار مزایده آن، "این شماره رمزآلود و معنادار با همکاری اپراتورهای اتحادیه عرب و با حضور سندیکای خبرنگاران جهان عرب در دبی، به علت اعتبار مالک آن، در رقابت شدید بیش از ۱۲۵ نفر، با قیمتی معادل ۹ رقم آخر این سیمکارت صفر ایرانی، یعنی ۲۲۸.۲۲۸.۲۰۶ دلار و بنابر فهرست ۲۰۲۱ فوربز، بیشتر از درآمد سالانه برترین هنرمندان و ورزشکاران جهان، به عنوان تنها بیمه بین المللی سرآمدی برند لوکس (شخصی و سازمانی)  توسط بزرگترین شرکت بیمه جهان واقع در سوئیس خریداری و بدین ترتیب با شکستن رکورد گرانترین شماره تاریخ و تثبیت افزایش بیش از ۸۰ درصدی رکورد جهان، طی معاوضه ای، به بازرگانی ایرانی_قطری واگذار شد" توسط وی به یکی از بانوان عالیرتبه شبکه بین المللی_فرهنگی اتحادیه اروپا (EUNIC) اهدا و سپس در راستای ترویج بین المللی فرهنگ مشارکت بانوان در ICT مجدد به مزایده گذاشته می شود.

با توجه به این رویداد که در صورت موفقیت ایران، حسن ختام قرن ۱۳ و حسن مطلع قرن ۱۴ برای جهش کشور تلقی می شود؛ دیدگاه های ۴ مقام مسئول این حوزه قابل تامل است:

سرپرست معاونت تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در این باره گفت : تصویب اعلامیه اصولی ۱۱ بندی درباره جامعه اطلاعاتی توسط اجلاس سران نکته کلیدی است.

داوود زارعیان با اشاره به آثار انگیزه بخشی به  بانوان عرصه فاوا افزود: باید اعتراف کنیم شکاف دیجیتالی در حوزه ICT بین مردان و زنان به زودی پر می شود.

عضو هیأت‌علمی پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این باره گفت :  ارزش افزوده بسیار زیادی نصیب بهره برداران می شود.

نصرالله جهانگرد همچنین با تاکید بر فرهنگ بومی در حوزه ICT تصریح کرد: این فرصت، امکان از بین بردن نابرابری جنسیتی در فاوا را هر چه بیشتر فراهم می کند.

داوود محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی هم با اشاره به اینکه تخصص و تعهد معیار افزایش شانس انتخاب است، ضمن انتقاد از برخی محدودیت ها برای انتخاب افراد گفت: کشور ما نباید از این خدمات محروم شود.

دبیرکل مدیریت ارتباطات یونسکو در ایران هم در این باره افزود : هیچگاه به اندازه پدیده این مقطع شاهد فرصت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نبوده ایم.

امیرعباس تقی پور نیز با مصداق ارزش آفرینی نوید بخش اظهار داشت: با به حداقل رساندن آسیب های فاوا، موجب کمک به پیشرفت های جدید بشریت می شویم.

(این خبر آگهی است.)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز