خبرگزاری کار ایران

تمام رکوردهایی که «آقازاده» در نمایش خانگی جابجا کرد/ ۶۶ میلیون دقیقه تماشا تنها برای یک قسمت

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۰۵۷

سریال «آقازاده» که این روزها از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است رکوردهای جالبی را در پخش به جا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی در حالی به یک سوم پایانی داستان خود می‌رسد که در فضای پخش رسمی و قانونی رکوردهای جالبی را در سطح پلتفرم‌های «VOD» به دست آورده است. طبق خبرهای منتشر شده از سوی «فیلیمو» و «نماوا» این سریال چند ماهی است به تنهایی پرمخاطب‌ترین محصول هر دو سامانه است و به نظر رکوردهای آماری این سریال به راحتی و در آینده نزدیک شکسته نخواهد شد. 

یکی از دلایل دور از دسترس بودن رسیدن به میزان مخاطب فعلی سریال «آقازاده» اختصاصی شدن پخش سریال‌های جدیدی است که به زودی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شوند. برخلاف «آقازاده» و آثاری مثل «همگناه»، «مانکن» و «دل» که از هر دو پلتفرم اصلی «فیلمیو» و «نماوا» پخش شده‌اند سریال‌های جدید از این به بعد تنها در یک پلتفرم و به شکل اختصاصی پخش می‌شوند. مثلا «قورباغه» هومن سیدی تنها از طریق نماوا پخش می‌شود یا «ملکه گدایان» حسین سهیلی زاده و «خوب، بد جلف» پیمان قاسم خانی اختصاصی از «فیلیمو»! به این ترتیب بعید است به این زودی‌ها سریالی بتواند رکوردهای فعلی «آقازاده» در تعداد مخاطب قانونی را جا به جا کند مگر آنکه «فیلیمو» یا «نماوا» طی هفته‌های آینده با جهش چشمگیر تعداد مشترکین خودشان مواجه شوند. 

رکوردهای آقازاده چیست؟ 

«آقازاده» به شکل قانونی و جدا از پخش «DVD» تنها از دو سامانه فیلیمو و نماوا منتشر می‌شود. در مدت چهار ماهی که از پخش این سریال می‌گذرد نماوا هنوز آماری از میزان مخاطبان این سریال در سامانه‌اش منتشر نکرده اما طبق گزارش هفتگی این سامانه که بدون اعداد ارقام منتشر می‌شود «آقازاده» بیش از ۱۰ هفته است که در صدر پرمخاطب‌ترین محصولات نماوا قرار دارد. 

فیلیمو نیز به تازگی آماری عددی منتشر کرده که بررسی این آمار و مقایسه آن با آمارهای قبلی منتشر شده توسط این سامانه درباره دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی نشان می‌دهد «آقازاده» با اختلاف فراوانی گوی سبقت را برای جذب مخاطب از رقبای پیشین خود ربوده است. تعدادی از رکوردهای این سریال براساس آمار منتشر شده توسط فیلیمو: 

میزان دقیقه تماشا در ۳ قسمت ابتدایی این سریال در سامانه فیلیمو طی یک ماه اول نزدیک به ۱۱۰ میلیون دقیقه تماشا بوده که این رکورد برای سه قسمت ابتدایی سریال «دل» ۶۰ میلیون دقیقه، سریال «مانکن» ۴۰ میلیون و سریال «هیولا» ۲۹ میلیون دقیقه است. 

قسمت اول آقازاده پس از گذشت ۱۲۰ روز به رکورد ۶۶ میلیون دقیقه تماشا رسیده که این میزان دقیقه تماشا برای قسمت یک سریال «همگناه» پس از ۱۳۳ روز ۴۰ میلیون، سریال «دل» پس از ۱۸۵ روز ۳۹ میلیون، سریال «مانکن» پس از ۲۸۶ روز ۲۷ میلیون و سریال «هیولا» پس از ۴۳۳ روز ۲۶ میلیون دقیقه تماشا بوده است

 تعداد مخاطب آقازاده در پنج قسمت آخری که پخش شده (۱۵ تا ۱۹) رشدی ۲۸ درصدی نسبت به ۵ قسمت ابتدایی این سریال داشته که این رشد برای هیچ کدام از سریال‌های شبکه نمایش خانگی رخ نداده است.

در بخش نظردهی سامانه فیلیمو نیز میزان مشارکت مردم در رای دهی به قسمت‌های مختلف آقازاده اختلاف فاحشی با رقبایش دارد. در ۱۵ قسمت ابتدایی این سریال به طور میانگین ۵۸۹۰۰ رای مردمی درباره سریال ثبت شده که این عدد برای ۱۵ قسمت ابتدایی سریال «همگناه» میانگین ۴۰۴۹۸ رای، سریال «مانکن» ۳۵۹۸۳ رای، سریال «دل» ۳۴۲۲۱ رای و سریال «هیولا» ۱۸۹۵۵ رای بوده است. 

البته با توجه به پخش غیرقانونی «آقازاده» از شبکه‌های ماهواره‌ای و فایل‌های دانلود غیرقانونی آن در بسترهای مختلف هنوز نمی‌توان میزان مخاطب دقیق این سریال را تخمین زد و این آمارها تنها مربوط به تماشای قانونی سریال توسط مخاطب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز