خبرگزاری کار ایران

تورهای سافاری طبیعت‌گردی در فارس سامان‌دهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۰۷۵

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نشست با رئیس نمایندگی کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی در استان فارس از لزوم سامان‌دهی تورهای سافاری با همکاری کانون در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید موید محسن‌نژاد (معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس) با اشاره به وضعیت برگزاری تورهای طبیعت با خودروهایی تحت عنوان سافاری در استان اظهار کرد: در برخی از این تورها ضوابط و همچنین مسائل ایمنی و استانداردها رعایت نمی‌شود که می‌تواند موجب بروز مشکلاتی برای مسافران و همچنین مجریان تورها شود.

او گفت: برای برگزاری تورها نیاز به تعیین مسیر امن و در عین ‌حال دارای جذابیت‌های لازم است که در عین استفاده از راننده‌های کارآزموده و ضمن رعایت مسائل زیست‌محیطی و گردشگری مسئولانه و با در نظر گرفتن مسائل ایمنی، تجربه‌ خوشایندی برای شرکت‌کنندگان رقم بخورد.

محسن‌نژاد با بیان این‌که آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت مهم‌ترین ارکان صنعت گردشگری است همکاری با کانون را بیشتر در زمینه سامان‌دهی تورهای سافاری توصیف کرد.

معاون گردشگری فارس همچنین با اشاره به اینکه تهیه بسته‌های سفر در حوزه‌های طبیعت‌گردی باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری صورت پذیرد، گفت: کانون اتومبیل‌رانی می‌تواند بازوی اجرایی آژانس‌ها در این زمینه باشد.

در ادامه این نشست عبدالکریم یگانه مسئول حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی استان فارس با اشاره به اینکه هدف این کانون در استان فارس بیشتر مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی است، گفت: کانون اتومبیل‌رانی نهادی غیرانتفاعی است که در هر کشوری تحت حمایت یکی از نهادهای فرهنگی فعالیت می‌کند که هم‌اکنون این کانون تحت نظر و حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت دارد.

او گفت برگزاری تور با اتومبیل‌های سافاری در سراسر کشور و به‌ویژه استان فارس نیاز به ساماندهی اساسی دارد که این موضوع در رأس برنامه‌های کانون قرار دارد و در نظر است با برگزاری کلاس‌های آموزشی و صدور گواهینامه برای دارندگان اتومبیل‌های سافاری تحت حمایت و نظارت میراث‌فرهنگی شرایطی را فراهم آوریم تا آژانس‌های مسافرتی بتوانند با استفاده از تخصص رانندگان مجرب و آموزش‌دیده تورهای سافاری را به نحو مطلوب برگزار کنند.

یگانه گفت: هم‌اکنون تورهایی تحت عنوان آفرود توسط برخی افراد ناآشنا برگزار می‌شود، در حالی‌که آفرود اتومبیل‌های تقویت‌شده‌ای است که به‌طور حرفه‌ای در پیست‌های ورزشی و تحت نظارت سازمان ورزش و جوانان مسابقات قهرمانی برگزار می‌کنند و محدوده فعالیت آن‌ها مشخص است و ارتباطی با فعالیت‌های کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی ندارند و در واقع تردد آن‌ها در فضاهای طبیعی می‌تواند آسیب‌هایی را  برای محیط‌زیست در پی داشته باشد.

او بیان کرد: کمیته‌های مختلفی تحت نظر کانون در فارس تشکیل خواهد شد که همگی می‌توانند در راستای توسعه گردشگری مسئولانه مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز