خبرگزاری کار ایران

نمایش مجازی کتیبه‌های خوانش شده

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۳۰

مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران گفت: نمایشگاه مجازی از آثار منتخب کتیبه‌دار موزه آبگینه که توسط مرحوم قوچانی خوانش و ترجمه شده است از تاریخ ۲ شهریور به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید وکیل باشی (مدیر موزه آبگینه و سفالینه های ایران) با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی از آثار کتیبه‌دار خوانش شده توسط عبداله قوچانی، گفت: عبدالله قوچانی به عنوان کارشناس خطوط اسلامی، کتیبه‌خوان و پژوهشگر تاریخ اسلامی روی آثار بسیاری از موزه‌ها در جهان و ایران و ازجمله آثار موجود در موزه آبگینه و سفالینه ایران در مدت حیات با برکت خود فعالیت داشته‌اند.

او افزود: مرحوم قوچانی در سال ۱۳۷۱ پژوهشی گسترده روی آثار کتیبه‌دار سفال و شیشه در موزه آبگینه انجام داند که گزارش این بررسی در اختیار موزه قرار دارد و محل رجوع بسیاری از محققان و دانشجویان و علاقمندان است.

وکیل باشی عنوان کرد: در گزارش ایشان کتیبه‌های ۴۰ اثر سفالینه و اثر شیشه‌ای خوانش شده است که منتخب این آثار در نمایشگاه مجازی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران گفت: به پاس تجلیل از خدمات علمی عبدالله قوچانی، نمایشگاه مجازی از آثار منتخب کتیبه‌دار موزه آبگینه که توسط این استاد مرحوم قوچانی خوانش و ترجمه شده است از تاریخ ۲ شهریور به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز