خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی مطرح کرد:

احتمال تعویق مجدد برگزاری اجلاس‌ ثبت میراث جهانی یونسکو

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۱۹۶

معاون میراث فرهنگی کشور اعلام کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا شاهد تعویق برگزاری اجلاس ثبت میراث جهانی ملموس و ناملموس هستیم و احتمال دارد ثبت پرونده‌های میراث جهانی بازهم به تعویق بیافتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی کشور) در گفتگو با شبکه خبر، از احتمال به تعویق افتادن برگزاری اجلاس‌های ثبت میراث جهانی یونسکو و تعویق پرونده‌های ثبت جهانی خبر داد.

او با اشاره به آنکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، پرونده‌های میراث جهانی در حوزه میراث ملموس و ناملموس به صورت مجازی برای بررسی به یونسکو ارسال شده است، گفت: برای تسریع در بررسی پرونده‌هایی که برای ثبت در فهرست میراث جهانی ارسال کرده‌ایم این پرونده‌ها را به صورت مجازی به دفتر یونسکو ارسال کردیم. اما با توجه به شرایط موجود احتمال تعویق ثبت جهانی پرونده‌های یونسکو وجود دارد.

طالبیان ادامه داد: برای سال ۲۰۲۰ پرونده ثبت جهانی مینیاتور، جشن مهرگان و  زیارت تادئوس به عنوان میراث ناملموس به یونسکو ارسال شده است که پرونده مینیاتور در قالب پرونده مشترک با سایر کشورها ارائه شده است. ثبت هریک از این مواریث ناملموس ایران نیز منوط به پذیرفته شدن پرونده از سوی یونسکو دارد.

معاون میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: درصدد ثبت پرونده‌های میراث جهانی ایران به صورت مشترک با سایر کشورها هستیم. در این میان پرونده راه‌آهن را نیز ارائه داده‌ایم که ثبت آن به دلیل بحران کرونا عقب افتاده است.

او یادآور شد: قرار است اجلاس ثبت جهانی میراث ناملموس در آذر ماه برگزار شود که احتمال دارد عقب بیافتد. ضمن آنکه زمان برگزاری اجلاس ثبت جهانی میراث ملموس نیز شهریور ماه اعلام شده است که اگر مشکل کرونا وجود داشته باشد، ممکن است بازهم عقب بیافتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز