خبرگزاری کار ایران

مسئولیت مدیریت مدارک سازمان استاندارد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۱۸۴

غلامرضا عزیزی رییس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام خبر واگذاری مسئولیت حقوقی دبیرخانه دائمی کمیته فنی «برنامه‌های مدیریت مدارک» به پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: در راستای به‌کارگیری تجربیات چندین‌ساله پژوهشکده اسناد در انجام امور تدوین استانداردهای ملی، مسئولیت حقوقی دبیرخانه دائمی کمیته فنی متناظر TC۱۷۱ به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سپرده شد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا عزیزی (رییس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران) گفت: در ادامه همکاری‌های مستمر بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای به‌کارگیری تجربیات چندین‌ساله پژوهشکده اسناد در انجام امور تدوین استانداردهای ملی، مسئولیت حقوقی دبیرخانه دائمی کمیته فنی متناظر TC۱۷۱ تحت عنوان «برنامه‌های مدیریت مدارک» به پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران واگذار شد.

وی با بیان جزئیات این خبر عنوان کرد: مهم‌ترین اهداف این کمیته تصمیم‌گیری و نظارت بر تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه‌های استاندارسازیِ فناوری‌ها و فرایندهای دخیل در ثبت، نمایه‌سازی، ذخیره‌سازی، بازیابی، انتشار و اطلاع‌رسانی در حوزه اسناد و مدارک در زمینه مدیریت اسناد و آرشیو است.

رئیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: همچنین بازنمایی، گذار، تبادل، حفاظت ‌و نگهداری، حفظ یکپارچگی و تعیین‌تکلیف اسناد و مدارک در حوزه مدیریت اسناد و آرشیو نیز بخشی دیگر از این مسئولیت است.

عزیزی در توضیح کمیته فنی متناظر TC۱۷۱ گفت: کمیته فنی متناظر TC۱۷۱ از دو کمیته فرعی تحت عناوین «کیفیت، حفاظت‌ونگهداری، یکپارچگی اطلاعات» و «قالب پروندۀ مدرک، سامانه‌های مدیریت اسناد- مدارک الکترونیکی و اطمینان‌پذیری اطلاعات» تشکیل شده است که تحت نظارت کمیته فرعی اصلی به انجام وظایف خود در حوزه‌های تعیین‌شده می‌پردازند.

رییس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پایان صحبت‌های خود متذکر شد: واگذاری مسئولیت حقوقی دبیرخانه دائمی کمیته فنی «برنامه‌های مدیریت مدارک» به پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، براساس تفاهم نامه بین دو سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سازمان استاندارد صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز